Επενδύσεις ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση της μαρίνας Φλοίσβου υλοποιεί το 2025 η Lamda Development, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της Lamda Marinas ξεπερνά τα 8 εκατ, με το ποσοστό ενίσχυσης να φτάνει στο 63,24% (5,16 εκατ. ευρώ.

Για το πρόγραμμα των έργων μίλησε στο πλαίσιο παρουσίασης της 6ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της μαρίνας Φλοίσβου ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas Investments, Σταύρος Κατσικάδης. Τα έργα περιλαμβάνουν νέα περίφραξη, νέα σύγχρονα υλικά κάλυψης, καθώς και στέγαστρο με φωτοβολταϊκά πάνελ στον προβλήτα Ε, που καθιστά τη μαρίνα Φλοίσβου την πρώτη μαρίνα στην Ελλάδα που εγκαθιστά μικρό φωτοβολταϊκό πάρκο 560 kW, την ώρα που καταναλώνει έως 3MW το καλοκαίρι. Επίσης, στις επενδύσεις περιλαμβάνεται η αγορά ηλεκτροκίνητης βοηθητικής λέμβου με σταθμό φόρτισης, η αναβάθμιση στις δύο κύριες εισόδους πεζών, νέες φυτεύσεις και ενίσχυση του πράσινου και εγκατάσταση οπτικής ίνας σε κάθε θέση σκάφους και στην περίμετρο της μαρίνας με σκοπό την ψηφιακή αναβάθμιση, έργο που ξεκινά άμεσα. Όπως σημείωσε ο ίδιος, έχει δημιουργηθεί ήδη μονάδα κομποστοποίησης που διοχετεύει λίπασμα στο πάρκο Φλοίσβου. Μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί 226 χιλ. ευρώ για το περιβάλλον, ενώ λειτουργεί δύο μονάδες που συνέλεξαν 21,3 κιλά μικροπλαστικά το 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lamda, η αξία της μαρίνας ανέρχεται σε 336 εκατομμύρια, ενώ η επισκεψιμότητα φτάνει τα 4,9 εκατ. άτομα. Οι πωλήσεις των μισθωτών καταστημάτων της μαρίνας διαμορφώθηκαν το 2023 σε 108 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από τον ελλιμενισμό των σκαφών να υπολογίζονται σε περίπου 23 εκατομμύρια το 2024. Όπως τόνισε ο κ. Κατσικάδης – ο οποίος εκτελεί και χρέη προέδρου της Ένωσης Μαρινών – η μαρίνα Φλοίσβου αποτελεί το 22% της ελληνικής αγοράς οργανωμένων μαρινών από άποψη τζίρου, που συνολικά φτάνει τα 100 εκατομμύρια, εξαιρουμένων των μικρών λιμενικών ταμείων. Η μαρίνα διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, το 50% εκ των οποίων μπορεί να φιλοξενήσει mega yachts άνω των 30 μέτρων.

Να θυμίσουμε ότι η διάρκεια της σύμβασης μίσθωσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας έχει ισχύ μέχρι το 2044, έπειτα από διετή παράταση που πήρε το 2021. Η Lamda απέκτησε το 50% του τουρκικού ομίλου Dogus έναντι 12,4 εκατομμυρίων, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της μαρίνας το 2020.

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης προχωρούν και τα έργα αναβάθμισης της μαρίνας Αγίου Κοσμά. Ο εγκεκριμένος συνολικός προϋπολογισμός είναι στα 9,93 εκατ. ευρώ, με ποσοστό ενίσχυσης στο 79% ή 7,86 εκατ. ευρώ. Η συνολική επένδυση της Lamda στη μαρίνα Ελληνικού θα ξεπεράσει, πάντως, τα 25 εκατομμύρια, ενώ μετά τις εργασίες, που στόχος είναι να ξεκινήσουν το 2025, η μαρίνα θα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού και θα μπορεί να φιλοξενεί σκάφη έως 80 μέτρα.

Πέφτουν οι υπογραφές για τη μαρίνα Κέρκυρας

Έως το τέλος του χρόνου η Lamda αναμένεται να υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ τη σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Κέρκυρας. Η σύμβαση αφορά στην κατασκευή, λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση της μαρίνας μεγάλων σκαφών κι έχει διάρκεια 40 χρόνων και τίμημα 89 εκατομμυρίων. Η συνολική επένδυση της εταιρείας εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 140 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων των έργων κατασκευής για τη δημιουργία 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ..