Περιεχόμενα
Δεν είναι μια καλή περίοδος για τις αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά της Ευρώπης, που αντιμετωπίζουν μια σειρά γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων.
Τρανή εξαίρεση στην γενικευμένη βουτιά στις επιδόσεις έχει το σούπερ πολυτελές brand της Lamborghini. Το ιταλικό κόσμημα μεταξύ των super cars, ανακοίνωσε αποτελέσματα ρεκόρ για το πρώτο εξάμηνο του 2024, καθώς παρέδωσε 5.558 οχήματα μέχρι το τέλος Ιουνίου εκτοξεύοντας τα έσοδα της στο 1.6 δισ. ευρώ.
Ένα success story εν καιρώ αναταραχής
Τα βιβλία παραγγελιών έχουν ήδη γεμίσει, η διανομή γίνεται ομαλά ενώ η εταιρεία φαίνεται ότι λειτούργησε με περισσότερη σύνεση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στο στοίχημα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Κι αυτό γιατί πολλές εταιρείες έχουν βρεθεί εγκλωβισμένες στις δικές τους υψηλές προσδοκίες και σε στόχους που απεδείχθησαν ελαφρώς ανέφικτοι.
Αντίθετα, η Lamborghini αξιοποίησε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, εκμεταλλευόμενη τις δυνατότητες που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία, αφήνοντας πίσω τα μεγαλεπήβολα σχέδια για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτή η στρατηγική «έσωσε» πρακτικά την ιταλική εταιρεία, από την «μεγάλη υποχώρηση» στην οποία προέβησαν εταιρείες όπως οι General Motors και η Mercedes-Benz. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που μέχρι πρόσφατα διαφήμιζαν την πολιτική τους στα ηλεκτρικά οχήματα, αναγκάστηκαν να αποσύρουν τα σχέδιά τους.
Αντίθετα, η Lamborghini κατάφερε με μόλις τρία μοντέλα, το SUV Urus, το supercar Huracán και το υβριδικό Revuelto να αυξήσει τα έσοδά της κατά 14,1% σε σχέση με την ίδια περιόδο το προηγούμενο έτος, να εκτοξεύσει τα λειτουργικά της κέρδη στα 458 εκατ. ευρώ και να αποκαταστήσει μία μία μικρή πτώση στις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του έτους, αν και η χώρα παραμένει η κορυφαία αγορά για το ιταλικό brand.
Τα βιβλία παραγγελιών για τα τρία μοντέλα της εταιρείας παραμένουν γεμάτα, με την αναμονή για ένα Revuelto, να ξεπερνάει τα δύο έτη.
Ο χρόνος αναμονής για το Urus , μια υβριδική έκδοση του best seller SUV που η Lamborghini παρουσίασε τον Απρίλιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου, εκτιμάται ότι είναι περίπου ένας χρόνος.
Δύσκολη εποχή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι Renault, Ford Motor, Nissan Motor, Tesla και Stellantis ανακοίνωσαν όλες νωρίτερα απογοητευτικά αποτελέσματα. Ακόμα και πολυτελή brands που έχουν αντέξει άλλα οικονομικά πλήγματα όπως η Porsche, αναθεώρησε τις προοπτικές της για το έτος, αφού δέχθηκε το μεγαλύτερο ενδοσυνεδριακό πλήγμα από την αρχική δημόσια προσφορά της τον Σεπτέμβριο του 2022.
Οι επενδυτές έχουν στρέψει την προσοχή τους τώρα στην Volkswagen, η οποία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα της την 1η Αυγούστου.
Πρόκειται για μία περίοδο χαμηλών επιδόσεων, αποτυχημένων επενδύσεων και πλήρους αβεβαιότητας για τα επόμενα τρίμηνα. «η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε αναταραχή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares στο Bloomberg, περιγράφοντας την κατάσταση.
Διαβάστε επίσης:
Xiaomi: Αγόρασε έκταση αξίας $116 εκατ. για επέκταση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων
Διαμορφώστε τη νέα σας BMW M5!
F1 Σπα: Μηδενίστηκε ο Ράσελ, νικητής ο Χάμιλτον!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η απάντηση Κασσελάκη στο ΣΥΡΙΖΑ: Δεν φύγαμε επειδή χάσαμε, μας έδιωξαν
- nrg hybrid: Όλα όσα θες για το ρεύμα σου, χωρίς συμβιβασμούς
- Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Εντάλματα σύλληψης κατά Νετανιάχου, Γκάλαντ, στρατιωτικού διοικητή της Χαμάς
- ΕΕ: «Σαφής κλιμάκωση» μια ρωσική επίθεση με διηπειρωτικό πύραυλο εναντίον της Ουκρανίας