Το ισχυρό brand πολυτελών αυτοκινήτων, Lamborghini έχει πάρει τον δρόμο του για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, ύστερα από το επιτυχημένο ντεμπούτο της Porsche. Και η ταινία του Χόλυγουντ, που κάνει αυτές τις ημέρες, πρεμιέρα στις αμερικάνικες αίθουσες για την ιστορία του δυναμικού ιδρυτή της Φερούτσιο Λαμποργκίνι αποτελεί ένα ιδανικό μάρκετινγκ, λίγο πριν δοκιμάσει τη τύχη της στις ευρωαγορές.

Για τη Volkswagen, στην οποία ανήκει το brand πολυτελών και γρήγορων αυτοκινήτων (όπως και η Porsche) η απόφαση φαίνεται να έχει ληφθεί, καθώς προκρίνει το πολυτελές brand ως την επόμενη επιτυχημένη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, με φιλοδοξία η IPO της να ξεπεράσει ακόμα κι αυτή της Porsche.

1

Δυναμική είσοδος

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, μια αποτίμηση 15 δις ευρώ για την IPO της Lamborghini αποτελεί μία εύλογη προσδοκία.

Σύμφωνα με τη VW και τη Lamborghini, η μετοχή της εταιρείας θα μπορούσε εντός των επόμενων 18 μηνών να κάνει τη δυναμική της είσοδο στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια.

Άλλωστε ήδη η εταιρεία χάρη στις παραγγελίες που έχουν γίνει για τα μοντέλα Aventador, Huracan και Urus, έχει εξασφαλίσει την παραγωγή της μέχρι τις αρχές του 2024.

Η IPO της Porsche που μπήκε στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο άγγιξε τα 9,4 δις ευρώ. Πρόκειται για την υψηλότερη αρχική προσφορά στην Ευρώπη, εδώ και μία δεκαετία.

Η κόντρα με τον Φερράρι

Στις συζητήσεις που γίνονται για την είσοδό της στις αγορές, το timing για την ταινία που αφηγείται την ιστορία του Λαμποργκίνι, «Lamborghini: Ο άνδρας πίσω από το μύθο», η οποία ύστερα από πολλά εμπόδια και δυσκολίες κάνει πρεμιέρα στην Αμερική είναι μία ευκαιρία για ένα εξαιρετικό μάρκετινγκ promo του κορυφαίου brand.

H ταινία περιγράφει την διάσημη κόντρα του τότε μεγιστάνα των τρακτέρ Φερούτσιο Λαμποργκίνι με τον Έντσο Φερράρι.  Αυτή η κόντρα είναι που πείσμωσε τον Λαμποργκίνι να αποδείξει στον Φερράρι «πώς φτιάχνονται τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων».

«Αγοράζεις μια Ferrari αν θέλεις να γίνεις κάποιος. Αγοράζεις μια Lamborghini αν είσαι κάποιος». Με αυτή τη φράση δια στόματος Φερούτσιο Λαμποργκίνι, κλείνει το τρέιλερ της ταινίας για την σκληρή κόντρα μεταξύ των δύο ισχυρών ανδρών. Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι, όντας δέκτης της απαξίωσης του Φερράρι, όταν του πρότεινε να συνεργαστούν, αποφάσισε να ιδρύσει το 1963 την διάσημη πλέον εταιρεία πολυτελών οχημάτων.

O Φερούτσιο Λαμποργκίνι και οι δύο επιχειρήσεις του: από μεγιστάνας των τρακτέρ σε ιδρυτή του εμβληματικού brand Lamborghini. Πηγή: Lambirghini.com

Μία από τις μεγαλύτερες διαμάχες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκίνησε γύρω από έναν συμπλέκτη που άξιζε μόλις 10 λίρες.

Με την ιστορία του διαπληκτισμού μεταξύ των δύο ανδρών να έχει ειπωθεί αρκετές φορές, ώστε τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας και του μύθου να είναι δυσδιάκριτα, οι περισσότεροι αναπαράγουν τον καβγά μέσα από τις περιγραφές, ενός εργαζόμενου του Λαμποργκίνι, για τον οποίο η εταιρεία κυκλοφόρησε μια ειδική έκδοση αυτοκινήτων με το όνομά του το 2009.

Ο Βαλεντίνο Μπαλμπόνι μίλησε για την αγάπη που είχε ο Φερούτσιο στα αμάξια της Ferrari, των οποίων ήταν και κάτοχος. Κάποια στιγμή ανακάλυψε ότι ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου, ήταν ο ίδιος μηχανισμός που χρησιμοποιούσε και αυτός στα τρακτέρ του, μόνο που σε κάθε σέρβις που πήγαινε στο αμάξι του, η Ferrari του χρέωνε τις φθορές που του προκαλούσε σε δεκαπλάσια τιμή. Δηλαδή αντί για 10 λίρες, 1000 λίρες.

Ο Φερούτσιο θέλησε να αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο τον ίδιο τον Έντσο Φερράρι γι’ αυτή την «απάτη» και τον συνάντησε ώστε να του διαμαρτυρηθεί.

Αυτό που του είπε ο Φερράρι, αν και οι γνώμες διίστανται για τα ακριβή λόγια του, το σίγουρο είναι ότι πείσμωσε τον Φερούτσιο να αποδείξει ότι αυτός, αν και έμπορος τρακτέρ, μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερο στην βιομηχανία των luxury οχημάτων.

Σύμφωνα πάντως με την πιο δημοφιλή εκδοχή, η οποία υιοθετείται και από την ταινία, ο Φερράρι τον αποκάλεσε έναν «αγρότη, οδηγό τρακτέρ», εξοργίζοντας τον Λαμποργκίνι.

Η ίδρυση της Lamborghnini

Ύστερα από λίγο καιρό, το 1963 ιδρύεται η Automobili Lamborghini S.p.A.

Η  V12 Lamborghini 350 GTV 3,5 λίτρων σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε μόλις τέσσερις μήνες, εγκαίρως ώστε να παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1963. Κατασκευασμένη από τους Gianpaolo Dallara, Paolo Stanzani και Bob Wallace προοριζόταν να είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο. Ήταν τόσο καλό, που άνοιξε το δρόμο για την πρώτη Lamborghini παραγωγής.

Το 350 GT έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1964, όπου και ξεκίνησε η κόντρα των δύο εταιρειών, που θα κρατούσε για δεκαετίες. Ο V12 των 3,5 λίτρων της Lamborghini αποδείχθηκε θρίαμβος και ήταν αυτός που εξασφάλισε την επιτυχία αλλά και την επιβίωση της νεοσύστατης εταιρείας, καθιερώνοντας την Lamborghini ως έναν άξιο ανταγωνιστή της Ferrari.

Στις επόμενες πέντε δεκαετίες, οι δύο εταιρείες τροφοδότησαν με κάθε μέσο τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Τη δεκαετία του 1960 η Ferrari παρουσίασε το υπέροχο 250 GTO και η Lamborghini απάντησε με το μοντέλο Miura ανέτρεψε το παιχνίδι. Τις επόμενες δεκαετίες, ο ανταγωνισμός των δύο εταιρειών χάρισε στους λάτρεις πολυτελών αυτοκινήτων μοντέλα απαράμιλλου στυλ.

Διαβάστε επίσης:

Ξεπούλησε η Ducati Streetfighter V4 Lamborghini!