Για κάποιους η τρίτη προσπάθεια μπορεί να είναι και φαρμακερή. Όχι όμως για τον Λέανδρο Καρακατσάνη, τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από την εταιρεία CREAMTEAM SA, που αναπτύσσει την αλυσίδα καλλυντικών DUST+CREAM.

Μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2012 και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να χτίσει ένα ισχυρό brand name στον τομέα των προϊόντων μακιγιάζ, αρωμάτων, καλλυντικών και ειδών προσωπικής περιποίησης, έχοντας αναπτύξει ένα δίκτυο 87 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο εκ των οποίων τα 53 franchise και τα 34 εταιρικά.

1

Μέση ετήσια ανάπτυξη 13%

Με ετήσια μέση ανάπτυξη 13% την πενταετία 2020-2025 τζιράρει περί τα 18 εκατ. ευρώ (η εκτίμηση για φέτος είναι 20 εκατ. ευρώ) και συνολικά με τους franchisees οι πωλήσεις προσεγγίζουν τα 28 εκατ. ευρώ.
«Το 60% των προϊόντων DUST+CREAM παράγεται στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας, που εκτείνονται σε 12.000 τ.μ. στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, με ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 4,5 εκατομμυρίων τεμαχίων.

Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου, με επενδυτικό πλάνο ύψους 4 εκατ. ευρώ για τη διετία 2025-2026, στοχεύοντας στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας. Στόχος είναι η ενίσχυση του αποτυπώματος του brand τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό, όπου η διοίκηση διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Λέανδρος Καρακατσάνης, σε δημοσιογραφική συνάντηση στη Θεσσαλονίκη».

Πώς όμως έφτασε μια ελληνική αλυσίδα καλλυντικών να φτάσει σήμερα να αποτελεί ένα ισχυρά αναγνωρίσιμο brand κατέχοντας μερίδιο αγοράς περίπου 10% στα εξειδικευμένα beauty shops και 3% στο σύνολο της αγοράς;

Όπως λέει ο ίδιος η επιτυχία ήρθε μετά από τρεις αποτυχίες. «Η πρώτη χρεοκοπία ήταν η οικογενειακή, η δεύτερη ήταν ξαφνικός θάνατος και η τρίτη αργός θάνατος» τονίζει χαρακτηριστικά περιγράφοντας τα βήματα που τον οδήγησαν στην ανάπτυξη της αλυσίδας.

Ο Λέανδρος Καρακατσάνης μεγάλωσε μέσα στο εμπόριο. Η οικογενειακή επιχείρηση περιτύλιξης καπνών διαμόρφωσε τις πρώτες του επιχειρηματικές εικόνες, όμως η σταδιακή παρακμή του κλάδου οδήγησε στην κατάρρευσή της. Αντί να αναλάβει μια ανθηρή επιχείρηση, όπως ίσως περίμενε, βρέθηκε να ξεκινά από το μηδέν.

Δούλεψε στον χώρο του εμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων, με κομβικό σημείο την είσοδό του στην Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου, όπου απέκτησε πολύτιμη εμπειρία στις εμπορικές πρακτικές. Όμως η επιθυμία του να δημιουργήσει κάτι δικό του δεν έσβησε ποτέ.

Τα πρώτα επιχειρηματικά εγχειρήματα

Η πρώτη του επιχειρηματική απόπειρα ήρθε το 1997, όταν με έναν φίλο του έφεραν στην Ελλάδα την πρωτοποριακή ιδέα των καταστημάτων σταθερής τιμής, βασισμένη σε μοντέλα που είχαν ήδη επιτυχία στην Ιταλία και τη Γερμανία. Έτσι γεννήθηκε το 250 δρχ. shop, το οποίο γνώρισε ταχύτατη ανάπτυξη, φτάνοντας τα 60 καταστήματα έως το 2001.
Η επιτυχία όμως δεν κράτησε, καθώς οι δύο συνέταιροι, με τον κ. Καρακατσάνη να έχει το 49%, έχοντας διαφορετική στρατηγική, οδηγήθηκαν σε σύγκρουση και εν τέλει ο μέτοχος πλειοψηφίας κατάφερε να τον «πετάξει» εκτός επιχείρησης. Ωστόσο, ο ιδρυτής των Dust + Cream to 2000 είχε ήδη προχωρήσει σε μια κίνηση που θα αποδεικνυόταν καθοριστική: την εξαγορά μιας άδειας παρασκευής καλλυντικών.

Ξεκίνησε ξανά από το μηδέν, δημιουργώντας το Euromania, ένα δίκτυο καταστημάτων που συνδύαζε προϊόντα από την Κίνα με καλλυντικά δικής του παραγωγής. Με δανεισμό, προχώρησε στην εξαγορά ενός εργοστασίου, το οποίο αποτελούν τις σημερινές εγκαταστάσεις της DUST+CREAM. Η επιχείρησή του επεκτάθηκε μέχρι και τη Βουλγαρία, αλλά σύντομα διαπίστωσε ότι το μοντέλο αυτό είχε ημερομηνία λήξης.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα και το brand

Η καθοριστική στιγμή ήρθε το 2008, σε μια πτήση προς την Κίνα. Στο αεροπλάνο συνάντησε στελέχη της Jumbo, οι οποίοι εισήγαγαν προϊόντα σε τεράστιες ποσότητες, τη στιγμή που ο ίδιος έκανε μικρές, πολυποίκιλες παραγγελίες. Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησε ότι το Euromania είχε ημερομηνία λήξης και έπρεπε να δώσει τη θέση του σε κάτι νέο.

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα της DUST+CREAM: ένα brand που θα επικεντρωνόταν αποκλειστικά στα καλλυντικά. Ο σχεδιασμός μιας αλυσίδας καταστημάτων υπήρχε στα χαρτιά, αλλά η υλοποίησή του έμοιαζε σχεδόν αδύνατη. Μετά από δύο επιχειρηματικές αποτυχίες, με το χρέος να τον βαραίνει, η επιχείρησή του βρισκόταν για ακόμα μία φορά στο όριο της κατάρρευσης.

Τότε, ήρθε η απρόσμενη ευκαιρία. Στο παρά ένα της ένταξης στον πτωχευτικό κώδικα, ένας λογιστής εκδήλωσε ενδιαφέρον για franchise.
Έτσι, το πρώτο κατάστημα DUST+CREAM άνοιξε το 2012 στην Καλαμάτα, σε κεντρικό σημείο απέναντι από τα Zara. Μόνο το πρώτο απόγευμα λειτουργίας του, ο τζίρος έφτασε τα 475 ευρώ.
Το πλάνο ανάπτυξης και οι επενδύσεις
Δεκατρία χρόνια μετά και η εταιρεία ετοιμάζει το επόμενο βήμα, τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς και την ενίσχυση της παρουσίας στις διεθνείς αγορές. Όπως ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία προγραμματίζει το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων: ένα στην Άρτα και δύο εταιρικών στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Παράλληλα, σχεδιάζει τη λανσαρίσμα μιας νέας προϊοντικής σειράς με διαφορετικό εμπορικό σήμα, με στόχο την επέκταση σε νέα κανάλια διανομής. Σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση των προϊόντων DUST+CREAM στα φαρμακεία ή shop in shop μέσα σε σούπερ μάρκετ είναι στρατηγική απόφαση της εταιρείας να μην γίνει επέκταση.

Παράλληλα με τις επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί, μέρος των οποίων θα περάσει μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο και το Ταμείο Ανάκαμψης, η εταιρεία στοχεύει στο να παράγεται το σύνολο των προϊόντων της στο εργοστάσιο της Νικόπολης.

Διαβάστε επίσης:

Όμιλος Η&Μ: Βιώσιμη ανάπτυξη και κυκλική οικονομία στο επίκεντρο της στρατηγικής παγκοσμίως

ECOFIN: Αναβάλλεται για δύο χρόνια η CSRD- Απαλάσσεται το 90% των επιχειρήσεων από το φόρο άνθρακα (CBAM)

Η Alpha Bank και τα 2,7 ευρώ, η νέα κίνηση Γουάτσα, τα παράπονα Χάνη στην πρέσβειρα, ο εξαφανισμένος υπουργός, τέλος οι διαρροές για τον ανασχηματισμό και τι δείχνουν τα μυστικά γκάλοπ