ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να δούμε είναι τα αγαθά της Ευρώπης ή τα αγαθά του δυτικού κόσμου, προς εισαγωγή ή εξαγωγή, μια μέρα να μεταφέρονται από πλοία που σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και ελέγχονται από τους κύριους εμπορικούς μας ανταγωνιστές. Νομίζω πως είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης και του δυτικού κόσμου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα διατηρήσει έναν μεγάλο, αποδοτικό και διαφανή στόλο”, υπογράμμισε ο κ. Λασκαρίδης.
Ο Έλληνας εφοπλιστής στάθηκε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα για νέες κατευθυντήριες γραμμές ως προς τις κρατικές ενισχύσεις, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία να μπορεί να ανταγωνιστεί εφοπλιστές που επωφελούνται από τις συνθήκες που προσφέρονται σε άλλα ναυτιλιακά κέντρα, τα οποία ξεκίνησαν από το μηδέν, όμως τώρα έχουν προσελκύσει εταιρείες από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και από την Ευρώπη.
Όσον αφορά στη στάση των Ευρωπαίων εφοπλιστών απέναντι στην εποπτεία της ναυτιλίας από τις Βρυξέλλες, ο κ. Λασκαρίδης σχολίασε: “Αν οι κανονισμοί είναι υπέρ μας, μας αρέσουν, Αν δεν είναι υπέρ μας, δε μας αρέσουν. Πόσο πιο ειλικρινής μπορεί να είναι κανείς; Χρειαζόμαστε τους επόπτες, αλλά δε χρειαζόμαστε τους υπερβολικά πολλούς κανονισμούς”.
Όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων, ο Έλληνας εφοπλιστής ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλία είναι μία υπεύθυνη βιομηχανία και κατανοεί πως οφείλει να συνεισφέρει σε ένα “καλύτερο κλίμα”, όμως θα πρέπει να εκπληρώνει αυτήν την ευθύνη της “με λογικό τρόπο, αλλά και με δίκαιο, αναλογικό και ισότιμο τρόπο. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο”.