Άγγελος Κρητικός, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Περιεχόμενα
Σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία στης Αθήνας, στην πλατεία Κλαυθμώνος λειτουργεί το νέο concept καταστήματος που εγκαινιάζει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός.
Πρόκειται για το «Εκλεκτόν», ένα νέο μοντέλο καταστήματος, που προσομοιάζει με ντελικατέσεν, παρέχοντας επιλεγμένα προϊόντα από μικρούς Ελληνες παραγωγούς και ξένες επιλεγμένες επιχειρήσεις σε συνδυασμό με το βασικό κωδικολόγιο για τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών.
Εντός του έτους θα ανοίξει και ένα δεύτερο κατάστημα «Εκλεκτόν» στη Χαριλάου Τρικούπη ενώ ο σχεδιασμός ανάπτυξης αυτού του νέου μοντέλου καταστημάτων ΚΡΗΤΙΚΟΣ περιλαμβάνει προοδευτικά την παρουσία του «Εκλεκτόν» και σε άλλα σημεία στην Ελλάδα. Παράλληλα όμως, ορισμένοι κωδικοί από την αναβαθμισμένη συλλογή προϊόντων θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, εμπλουτίζοντας τη γκάμα επιλογών που και εκείνα προσφέρουν.
«Πιλότος» για την ανάπτυξη της αλυσίδας
«Τα δύο αυτά καταστήματα, αντιπροσωπευτικά του νέου μοντέλου μιας αναβαθμισμένης εμπειρίας που θέλουμε να δώσουμε στους καταναλωτές, θα αποτελέσουν πιλότο για την περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας και στόχευσή μας είναι να προχωρήσουμε ανάλογα με την πορεία του project και σε άλλα αστικά κέντρα» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγγελος Κρητικός στο περιθώριο των εγκαινίων που πραγματοποιήθηκαν χθες.
Παράλληλα με την ανάπτυξη του concept η αλυσίδα τρέχει επενδυτικό πρόγραμμα για φέτος ύψους 20 εκατ. ευρώ για τις ανακαινίσεις και το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Έχουν ήδη ανοίξει εννέα νέα καταστήματα και με βάση το πλάνο ανάπτυξης θα ανοίξουν άλλα τέσσερα εταιρικά καταστήματα μέχρι το τέλος της χρονιάς. Μιας χρονιάς που θα κλείσει για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός με τζίρο 800 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Κρητικό ο ρυθμός ανάπτυξης στο πρώτο εξάμηνο είναι περίπου στο 10% με το 9% να αφορά ανάπτυξη όγκου πωλήσεων αφού η αποκλιμάκωση των τιμών είναι ήδη αισθητή.
Ο προοδευτικός πληθωρισμός του πενταμήνου είναι κάτω από τη μονάδα στο μείγμα που αγοράζει ο καταναλωτής, όπως ανέφερε ο κ. συμπληρώνοντας όσο υπάρχει αποκλιμάκωση και μείωση των τιμών οι ίδιοι οι καταναλωτές με τις επιλογές που κάνουν δημιουργούν τις συνθήκες για ανταγωνιστικές τιμές.
Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ένα αθόρυβο success story των αδελφών Κρητικού- Αγγέλου, Νεκτάριου και Δημήτρη – μέσω εξαγορών αλλά και οργανικής ανάπτυξης έχει καταφέρει να γίνει μια αλυσίδα, που σκαρφαλώνει στο «πάνω ράφι» στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μέσα από μεθοδευμένες κινήσεις, εξαγορές αλλά και οργανική ανάπτυξη. Η οικογενειακή εταιρεία που ξεκίνησε πριν τρεις δεκαετίες από ένα μπακάλικο στην Αίγινα αριθμεί σήμερα ένα δίκτυο 450 καταστήματα και πλέον καταστημάτων, έξι κέντρα διανομής και περισσότερους από 3.500 εργαζόμενους.
Η ανάπτυξη της αλυσίδας ήρθε μετά από μια σειρά εξαγορών με την μεγάλη τελευταία κίνηση να γίνεται το 2022 όταν πέρασαν στην κατοχή της ο όμιλος Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες με 52 εταιρικά καταστήματα μαζί με τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ και τα 17 καταστήματα από την εξαγορά της Μαθιουδάκης στην Κρήτη. Ακολούθησε πέρυσι η εξαγορά των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη ενισχύοντας το αποτύπωμα της Κρητικός με τέσσερα καταστήματα σε μια περιοχή με έντονη τουριστική κίνηση.
Στον… πάγο για λίγο οι εξαγορές
Ωστόσο, τα σχέδια περί νέων εξαγορών έχουν μπει προς το παρόν στον… πάγο. «Φέτος αλλά και την επόμενη χρονιά θα είμαστε φειδωλοί στις εξαγορές» τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας σημειώνοντας ότι προτεραιότητα είναι η ενσωμάτωση των εταιρικών καταστημάτων στο δίκτυο. Όπως είπε και στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας που απέκτησε πρόσβαση μέσω της εξαγοράς των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών, το μοντέλο ενσωμάτωσης θα ακολουθήσει τον τρόπο της επιτυχημένης για τον όμιλο ενσωμάτωσης του δικτύου CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη, μιας αλυσίδας που αριθμούσε 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργούσε μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης.
Σημειώνεται, τέλος ότι στον εταιρικό σχεδιασμό των διοικούντων της ΑΝΕΔΗΚ είναι να έχει παρουσία και στο Ελληνικό και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις για μίσθωση ακινήτου περίπου 1.000 τ.μ.
Διαβάστε επίσης
Πλαίσιο: Τζίρος αυξημένος 50% στην πενταετία
L’Oreal: Έσπασαν το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Jumbo: Τι ανησυχεί τον Βακάκη και «ψαλιδίζει» τον στόχο τζίρου και κερδών