Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Κρίση στα τάνκερ: Σε χαμηλό σχεδόν δύο ετών οι τιμές

tanker

Σε χαμηλό 21 μηνών υποχώρησαν τη Δευτέρα οι τιμές των τάνκερ τύπου VLCC στην αγορά spot, καταγράφοντας μεγάλη πτώση που άγγιξε το 9%.

Σύμφωνα με τον αντίστοιχο δείκτη του Baltic Exchange, η εκτίμηση για τα κέρδη των VLCC στην αγορά spot υποχώρησε κατά 1.230 δολάρια μέσα σε μία μέρα, κατρακυλώντας στα 14.800 δολάρια ημερησίως. Πρόκειται για τα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί από τον Οκτώβριο του 2014.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το χωρητικότητας 308.000 dwt DS Valentina της DS Tankers εξασφάλισε ναύλα μόλις 35 στην κλίμακα WorldScale (WS) για ένα ταξίδι από τη Μέση Ανατολή στη Νότια Κορέα, όταν σε μία αντίστοιχη διαδρομή την προηγούμενη εβδομάδα η τιμή ήταν στα WS 42,5.

Η μεγάλη αυτή πτώση αποδίδεται εν μέρει στο γεγονός ότι είναι πάρα πολλά πλέον τα πλοία VLCC που διεκδικούν έναν περιορισμένο αριθμό φορτίων, με αποτέλεσμα οι τιμές να υποχωρούν.

«Εννέα προσφορές για μία μεταφορά καλού φορτίου εξέθεσαν σαφώς τις αδυναμίες στην αγορά σήμερα», αναφέρει στην ημερήσια έκθεσή της η βρετανική Howe Robertson, «Πιθανόν κάλλιστα να περιμένουμε και άλλους ναυλωτές τώρα να ανοίξουν τα χαρτιά τους».

H πτώση των τιμών όμως δεν επηρεάζει μόνο τα VLCCs, αλλά και τα suezmax και τα aframax, που τη Δευτέρα παρέμειναν σχετικά σταθερά, όμως το τελευταίο διάστημα έχουν καταγράψει μεγάλες απώλειες, και βρίσκονται στα χαμηλότερά τους επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2014. Ειδικά όσον αφορά στα suezmax, η εκτίμηση είναι πλέον κάτω από τα 11.300 δολάρια ημερησίως, τιμή μειωμένη κατά 23% μέσα σε μία εβδομάδα και χαμηλότερη κατά 67,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2015.

Και όλα αυτά την ώρα που η σημαντική αγορά της Δυτικής Αφρικής παραμένει προβληματική λόγω των επιθέσεων από αντάρτες, με την ExxonMobil να ανακοινώνει πως το τερματικό της στην Qua Iboe θα παραμείνει εκτός λειτουργίας για ένα μήνα.

«Για τη βραχυπρόθεσμη πρόοδο των τιμών στη Δυτική Αφρική, αν και οι πρόσφατες σταθερές συμφωνίες με VLCC για περιφερειακές μεταφορές χαλαρώνουν από τα προηγούμενα υψηλά, γεγονός που θα μπορούσε να αφήσει περισσότερα φορτία για τα suezmax, αναμένουμε ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε αρνητικό έδαφος λόγω της πιο αδύναμης αγοράς στη Μέση Ανατολή, που πιθανόν θα φέρει περισσότερα έρμα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής», εκτιμά η εταιρεία Charles Weber.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/kollai-stin-timi-deal-tis-lemos-gia-ta-dio-aframax-ton-nafpigion-daehan/63752