H βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ Α.Ε. δημοσίευσε τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις χρήσης 2022.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €171,88 εκ. έναντι €134,60 εκ. το 2021 (αυξημένος +27,7%).

1

Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €31,46 εκ. έναντι €41,17 εκ. το 2021.
  • Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε €8,86 εκ. έναντι €20,96 εκ. το 2021.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €3,83 εκ., έναντι €16,53 εκ. το 2021.
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €3,18 εκ. έναντι €13,21 εκ. το 2021.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +29,5% σε αξία και +17,1% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +32,7%, ξεπερνώντας τα €72,5 εκ. (ποσοστό 53,8% επί των συνολικών πωλήσεων γαλακτοκομικού). Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +37,6%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +26%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +26,0%, ξεπερνώντας τα €62 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +4,6% [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2022], παρά την πτώση της σε όγκο. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται σε 17,0%, αυξημένο κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται έντονα η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα. Από αυτήν έχει προκύψει σημαντικό όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν διψήφια αύξηση +14,7%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,2%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,5%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2022].

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρίας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη της σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:

– Καταναλωτές: προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.

– Κτηνοτρόφοι: δίκαιη αμοιβή στους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.

– Εργαζόμενοι: οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με ‘επιδόματα ακρίβειας’ και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.

Διαβάστε επίσης

Interlife: Πρόταση στη ΓΣ για μέρισμα 0,12 ευρώ ανά μετοχή