Σε νέες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ για τη διετία 2024-2026 προχωρά η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι για την επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας τόσο στο γιαούρτι όσο και στην κατηγορία του παγωτού.

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, που πέρυσι πέτυχε τζίρο 217 εκατ. ευρώ, και φέτος τα δείγματα του πρώτου διμήνου δείχνουν ανάπτυξη πάνω από 10%, έχει επενδύσει περί τα 100 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία. Επενδύσεις που την οδήγησαν σήμερα να είναι leader στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού με ένα στα δύο προϊόντα που καταναλώνονται να παράγονται από την ίδια, δεύτερη στην αγορά παγωτού και με τις εξαγωγές σε 42 χώρες να εισφέρουν το 50% του τζίρου της.

Τις σχετικές επισημάνσεις έκανε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Παναγιώτης Τσινάβος σε δημοσιογραφική εκδήλωση με αφορμή το θεματικό μουσείο παγωτού στο εργοστάσιο της βιομηχανίας στις Σέρρες.

Απόδοση μετοχής 376% σε μια δεκαετία

Αναφερόμενος στην πορεία της εταιρείας σημείωσε ότι όταν το 2003 μπήκε στο Χρηματιστήριο ο κύκλος εργασιών της ήταν 11,7 εκατ. ευρώ και σήμερα ξεπερνά τα 217 εκατ. ευρώ με μέση ετήσια ανάπτυξη 16,5%. Η αποτίμησή της είναι περίπου στα 350 εκατ. ευρώ και η απόδοση της μετοχής τα δέκα τελευταία χρόνια είναι 376%. Η απόδοση στον τελευταίο χρόνο ήταν 54,5% και στην τριετία 46,5%.

Και η διοίκησή της δεν σκέφτεται την αποχώρηση θεωρώντας την παραμονή της στο Χρηματιστήριο value for money. Όπως είπε ο κ. Τσινάβος, δεν θα είχε ποτέ η εταιρεία αυτή την αποτίμηση αν δεν ήταν εισηγμένη ενώ απαριθμώντας τους λόγους για τους οποίους επιλέγει να παραμένει τόνισε:

«Η εταιρεία αποτιμάται καθημερινά, συμβάλλει στην εταιρική διακυβέρνηση και στην πιο ασφαλή λειτουργία για την επόμενη γενιά, την οποία προετοιμάζεις και είσαι έτοιμος να κάνεις μεγαλύτερες επενδύσεις γιατί έχεις ανθρώπους που σε πιστεύουν. Το Χρηματιστήριο εξάλλου βοηθά στην αναγνωρισιμότητα της εταιρείας, στην πειθαρχία και την εταιρική διακυβέρνηση, στην ανάπτυξή της και ανά πάσα στιγμή μπορείς να αντλήσεις κεφάλαια για να προχωρήσεις σε μια εξαγορά ή οτιδήποτε άλλο ή ακόμη και να βγούμε η εταιρεία πουλιέται σήμερα 350 εκατ. ευρώ. Δεν θα είχε ποτέ τέτοια αξία αν δεν ήταν στο Χρηματιστήριο».

Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων φέτος

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας φέτος αναμένεται αύξηση πωλήσεων πάνω από 10%.

Η γαλακτοβιομηχανία που παράγει ένα στα δύο γιαούρτια στην εγχώρια αγορά και είναι νούμερο δύο στην αγορά παγωτού σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο στο πρώτο δίμηνο εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου στο 15% και αξίας στο 11%, καθώς έχει προχωρήσει σε μειώσεις τιμών είτε απευθείας είτε μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Με παρουσία σε 42 χώρες και το 50% του τζίρου της να προέρχεται από τις εξαγωγές, η Κρι Κρι στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή της μέσω της ενίσχυσης της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές.

Διείσδυση στις διεθνείς αγορές με όχημα το frozen yogurt

Με όχημα το frozen yogurt, ένα προϊόν που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του παγωτού, η Κρι Κρι ετοιμάζεται να μπει σε νέες αγορές.

«Ως η μοναδική εισηγμένη ευρωπαϊκή εταιρεία που παράγει και παγωτό και γιαούρτι προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη επιτυχία του ελληνικού γιαουρτιού ξεκινώντας το Greek frozen yogurt. Ξεκίνησε πριν τρία χρόνια στην αγορά της Ιταλίας, είναι δυνατή κατηγορία και σε επώνυμο προϊόν Κρι Κρι και σε private label και από πέρυσι εξάγουμε σε Κορέα και Γερμανία» τόνισε ο κ. Τσινάβος. Με επαναλανσάρισμα σε νέα συσκευασία με περισσότερα ελληνικά χαρακτηριστικά, προχωρά σε νέες αγορές με νέα συμβόλαια στη Νορβηγία και φέτος μπαίνει μετά την άδεια από τον FDA στις ΗΠΑ σε μια τεράστια αγορά που αποτελεί και μεγάλη ευκαιρία για την Κρι Κρι.

Παράλληλα ξεκινούν εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.
Οι αγορές στόχος είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα που εισφέρει το 35% του τζίρου στην Κρι Κρι από τις πωλήσεις γιαουρτιού.

Παράλληλα υπάρχει ενδιαφέρον για Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία.
Όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης, η μεγάλη πρόκληση πέρα από την ανάπτυξη του γιαουρτιού είναι το frozen yogurt όταν το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού είναι 60 δισεκ. ευρώ και τα 20 δισεκ. ευρώ καταναλώνονται στην Ευρώπη.

Το θεματικό μουσείο παγωτού

Σε έναν χώρο 1.000 τ.μ. εκτείνεται το πρώτο θεματικό μουσείο που κάνει βιομηχανία στην Ελλάδα και απευθύνεται τόσο στους μαθητές οσο και στους τουρίστες.

Η λειτουργία του μουσείου, στο οποίο παρουσιάζεται η ιστορία της Κρι Κρι από το 1954 μέχρι σήμερα μέσα από εικόνες, ήχους και διάδραση, ξεκινά από σήμερα και ήδη μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς αναμένεται να το επισκεφτούν 9.000 μαθητές νηπιαγωγείων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Διαβάστε επίσης:

Χρηματιστήριο: Πού θα ανοίξουν σήμερα η Πειραιώς και οι άλλες μετοχές