Νέα μεγάλη πτώση καταγράφει η κατανάλωση κρασιού, μετά το κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης στις αρχές Νοεμβρίου. Όπως αναφέρει στο mononews.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Γιώργος Σκούρας, το δεύτερο γενικό lockdown ήρθε τη χειρότερη δυνατή στιγμή καθώς ανέτρεψε την προσπάθεια του κλάδου να μαζέψει τις απώλειες των προηγούμενων μηνών. «Είχαμε καταφέρει να περιορίσουμε την πτώση των πωλήσεων στα επίπεδα του -10% από περίπου -25%, ωστόσο και πάλι τα πράγματα επιδεινώθηκαν…», σημειώνει.

Εξίσου δύσκολη είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες οινοποιοί και στο εξωτερικό όπου στρέφονται σταθερά τα τελευταία χρόνια με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. «Δυστυχώς οι διεθνείς αγορές είναι πολύ αναστατωμένες, με αποτέλεσμα το τοπίο να είναι θολό…», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σκούρας. Σε καλύτερη μοίρα είναι όσες εταιρείες εστιάζουν στα σούπερ μάρκετ, όπου πλέον πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης. Βέβαια, στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου βρίσκονται κατά κύριο λόγο φθηνότερες ετικέτες και όχι οι ακριβές που διοχετεύονται πρωτίστως στην εστίαση.

Προσδοκίες, αν και μικρές δεδομένων των συνθηκών υπάρχουν για την χριστουγεννιάτικη αγορά, όπου παραδοσιακά αυξάνεται η κατανάλωση τροφίμων και ποτών. Με την ημερομηνία επαναλειτουργίας της εστίασης να παραμένει αβέβαιη, οι περισσότερες ελπίδες εναποτίθενται στα επαγγελματικά δώρα, τα οποία γίνονται στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με τον κ. Σκούρα, πολλά οινοποιία επενδύουν προς αυτή την κατεύθυνση, προωθώντας το ελληνικό κρασί ως μια καλή λύση για τα καλάθια δώρων. 

Ο πρόεδρος του ΣΕΟ και έμπειρος οινοποιός δηλώνει ανήσυχος για την πορεία του κλάδου και κυρίως για την ικανότητα των μικρότερων κυρίως παραγωγών κρασιού να επιβιώσουν κάτω από τόσο αντίξοες συνθήκες. Από την άλλη πλευρά, θεωρεί ως ιδιαίτερα θετικό το γεγονός πως  έχει λάβει διαβεβαιώσεις από τις αρμόδιες αρχές, τόσο σε ελληνικό όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης του κλάδου εφ’ όσον κριθεί αναγκαίο.

Διαβάστε ακόμα:

Ραγδαία πτώση άνω του 80% στις πωλήσεις κρασιού – Στον «πάγο» και οι εξαγωγές

Oriflame: Αντέχει στους κραδασμούς της πανδημίας – Από τις αρχές Νοεμβρίου στους ρυθμούς της Black Friday

Προϋπολογισμός: Τα μισά που χάσαμε το 2020, θα πάρουμε πίσω το 2021 – Ποια κονδύλια αυξάνονται για την οικογένεια