Πρόσβαση απευθείας στα σπίτια και σε έτοιμο πελατειακό κοινό αποκτά η ΔΕΗ αν προχωρήσει εν τέλει στην εξαγορά της Κωτσόβολος.

Πηγές κοντά στην εταιρεία, επιβεβαιώνοντας το χθεσινό ρεπορτάζ του mononews για το ενδιαφέρον εξαγοράς του market leader στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών,  τονίζουν ότι  η επένδυση στο retail συνδέεται με τη στρατηγική και την φιλοσοφία της ΔΕΗ.

1

H πελατοκεντρική διάσταση αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής του ενεργειακού κολοσσού στο DNA του οποίου υπάρχει το retail.

Στο DNA της ΔΕΗ η λιανική

Στη δεκαετία του ‘50 όταν η επιχείρηση έκανε τα πρώτα της βήματα είχε παρουσία στη λιανική πουλώντας ηλεκτρικές συσκευές και εκπαιδεύοντας το καταναλωτικό κοινό στη χρήση τους, καθώς επεκτείνονταν το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα συνεργεία της εταιρείας για περισσότερο από μια δεκαετία πραγματοποιούσαν επιδείξεις ηλεκτρικών συσκευών σε όλη τη χώρα εκπαιδεύοντας το κοινό στα νέα τεχνολογικά δεδομένα.

Έτοιμα σημεία πώλησης και πελατειακό κοινό

Ενδεχόμενη απόκτηση της Κωτσόβολος εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το στρατηγικό της σχέδιο για πελατοκεντρικότητα και τη μετατροπή της σε έναν ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας. Και αυτό διότι αποκτά ένα δίκτυο, με 100% πανελλαδική κάλυψη, 93 καταστημάτων στην καρδιά των αστικών κέντρων και με εξειδικευμένο προσωπικό πάνω σε θέματα σπιτιού.

Το μεγαλύτερο μέρους του δίκτυο καταστημάτων της ΔΕΗ, που ξεπερνά σε αριθμό τα 100, είναι σαν γραφείο εξυπηρέτησης πελατών ενώ τα νέα καταστήματα που ανοίγουν κάποια από αυτά με το σύστημα franchise, έχουν υιοθετήσει το νέο μοντέλο. Χώροι όπου ο καταναλωτής μπορεί αγοράσει προϊόντα ενέργειας, να ενημερωθεί από εξειδικευμένο σύμβουλο για ενεργειακές λύσεις, αλλά και  να βρει στον ειδικό χώρο τεχνολογίας προϊόντα έξυπνα προϊόντα, από σκούπες ρομπότ μέχρι ηλεκτρονικά σκούτερ και βραστήρες.

Οι γνωστοί και άγνωστοι… μνηστήρες για την Κωτσόβολος

Το δίκτυο της Κωτσόβολος, για το οποίο η ΔΕΗ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μπορεί να μπιντάρει από 200-250 εκατ. ευρώ εξυπηρετεί τον στόχο εισόδου στη λιανική ενδιαφέρον το οποίο έχει σε κάθε περίπτωση η εισηγμένη ανεξάρτητα από το αν θα ολοκληρωθεί εν τέλει το deal εξαγοράς της Κωτσόβολος.

Η κίνηση αυτή της διοίκησης υπό τον Γιώργο Στάσση, είναι σε πλήρη γνώση των βασικών μετόχων της εταιρείας. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι μέτοχοι, μεταξύ των οποίων και το  CVC Capital , είναι  πολύ ικανοποιημένοι από αυτήν την εξέλιξη και τη στροφή της ΔΕΗ σε νέες δραστηριότητες.

Στη λίστα των υποψήφιων επενδυτών, όπως πληροφορείται το mononews, δεν θα είναι το CVC ενώ δεν φέρεται να έχει ενδιαφέρον για την απόκτηση της αλυσίδας και το έτερο μεγάλο fund γνωστό για τις επενδύσεις τους στην εγχώρια αγορά, BCP partners. Ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί από άλλο fund του εξωτερικού ενώ στους εγχώριους «παίκτες» έχει μπει ανοιχτά στη συζήτηση η οικογένεια Γεράρδου με το Πλαίσιο αλλά και η Quest υπό τον Θέοδωρο Φέσσα, χωρίς ωστόσο επισήμως να επιβεβαιώνεται το ενδιαφέρον.

Πηγές πολύ κοντά στη Quest σημειώνουν στο mononews ότι αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει μικρό αποτύπωμα στο λιανεμπόριο και η διερεύνηση επέκτασης μέσω της εξαγοράς της Κωτσόβολος είναι στις προθέσεις της.

Και αυτό διότι θα συμπληρώσει τη δραστηριότητα του ομίλου στον τομέα τεχνολογίας και ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, και να αυξήσει σημαντικά το εκτόπισμά του στη λιανική όπου διατηρεί τα καταστήματα Apple και την λειτουργώντας ως Premium Reseller της αμερικανικής εταιρείας προϊόντων τηλεφωνίας και τεχνολογίας  και μέσω των καταστημάτων της Xiaomi σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και τα κλιματιστικά Δημητρίου.

Αν και δεν είναι γνωστό το τι προτίθεται να διαθέσει για την απόκτηση της Κωτσόβολος η Quest πηγές με γνώση του θέματος υποστηρίζουν ότι η διοίκησή της εκτιμά ότι ένα λογικό τίμημα είναι έξι φορές το adjusted EBITDA, όπου στην προκειμένη περίπτωση είναι 25 εκατ. ευρώ, δηλαδή 150-180 εκατ. ευρώ.

Αν και η διοίκηση της βρετανικής πολυεθνικής  δεν έχει προσδιορίσει το αντίτιμο που θα θεωρούσε εύλογο πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι ο πήχης για την πώληση μιας επιχείρησης με αυτόνομη πορεία, με υγιή οικονομικά και με EBITDA 48,6 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022-2023, δεν μπορούσε να είναι χαμηλότερα από 300-320 εκατ. ευρώ.

Πάντως ο όμιλος Currys αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην πουλήσει την εν Ελλάδι θυγατρική του αν δεν προσφερθεί το κατάλληλο αντίτιμο.

Αναφορικά με το Πλαίσιο, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Κώστας Γεράρδος είχε δηλώσει ότι θα είναι και οφείλει να είναι στη συζήτηση, ως ένας εκ των τριών βασικών παικτών της αγοράς.

Την άλλη εβδομάδα η πρώτη φάση της διαδικασίας

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας με την πρώτη φάση όπου υποβάλλονται οι αρχικές προσφορές για το ενδιαφέρον των επενδυτών λήγει την επόμενη εβδομάδα. Ακολούθως θα συνταχθεί από τη Citi, που ενεργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Currys, η λίστα με τους επιλέξιμους επενδυτές που θα περάσουν στην επόμενη φάση.  Η δεύτερη φάση του data room, δηλαδή η άντληση περισσότερων πληροφοριών για την Κωτσόβολος από τους επενδυτές που έχουν κριθεί επιλέξιμοι, τοποθετείται χρονικά προς το τέλος Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια έπονται οι δεσμευτικές προσφορές και εν συνεχεία η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΗ: Ξαφνικό ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος

Κωνσταντίνος Γεράρδος (Πλαίσιο): Μας ενδιαφέρει η Κωτσόβολος

Πώς η μετοχή της Currys «τρέχει» τις εξελίξεις με την Κωτσόβολος