ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ενόψει της 9ης ΕΞΠΟΤΡΟΦ που θα πραγματοποιηθεί από το Σάββατο 4 έως τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023 στο MEC Παιανίας, ο δημιουργός της έκθεσης, Κωστής Μοσχονάς μίλησε στο mononews.gr για όλα όσα θα φέρει η φετινή διοργάνωση.
Η 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ διοργανώνεται πλέον σε συνθήκες κανονικότητας μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Πώς αποτυπώνεται αυτό σε επίπεδο συμμετοχών και ποιες είναι οι προσδοκίες;
Μετά από 2 χρόνια πανδημίας και μια έκθεση το 2022 κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες επανερχόμαστε στην κανονικότητα. Η 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ θα είναι η μεγαλύτερη και πληρέστερη έκθεση που έχουμε οργανώσει, με παραγωγούς που συμμετέχουν αποκλειστικά στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο κάτι που φαίνεται από τις προεγγραφές και τα τηλεφωνήματα που δεχόμαστε. Ελπίζουμε να σας εκπλήξουμε θετικά.
Το 2021 λανσάρατε για πρώτη φορά την ψηφιακή εξειδικευμένη έκθεση “The DeliFair”. Παραμένει ως παράλληλο εργαλείο για συμμετέχοντες και επισκέπτες;
Η ψηφιακή πλατφόρμα προβολής επιχειρήσεων και προϊόντων “The DeliFair” εξελίσσεται από ένα εργαλείο διαδικτυακών συναντήσεων σε έναν ψηφιακό τόπο συνάντησης αγοραστών και παραγωγών με σκοπό τη φυσική συνάντηση στην έκθεση. Οι αγοραστές μπορούν να δουν αναλυτικές λεπτομέρειες για τους παραγωγούς όπως τα προϊόντα τους, την εξαγωγική τους δραστηριότητα, το ανθρώπινο δυναμικό και άλλα, και έτσι να κλείσουν ραντεβού με τις επιχειρήσεις που πραγματικά θέλουν. Έτσι επιτυγχάνεται η μέγιστη αποδοτικότητα και αυξάνονται οι πιθανότητες για συνεργασίες. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την DeliFair ακούγοντας και τις παρατηρήσεις των χρηστών μας γιατί πιστεύουμε στην ψηφιακή διασύνδεση και τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων πώλησης.
Τι καινούργιο φέρνει η φετινή διοργάνωση; Ποιες είναι οι καινοτομίες που θα δούμε;
Η 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ αναδομείται, απευθύνεται πλέον μόνο σε επαγγελματίες του κλάδου και επανέρχεται στο MEC Παιανίας με 275 εκθέτες και μια σειρά παράλληλων εκδηλώσεων που απευθύνεται ακριβώς σε αυτό το κοινό. Η 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ υιοθετεί ένα μοναδικό concept για τα εγχώρια δεδομένα, αφιερώνοντας όλες τις ημέρες της έκθεσης στις σύγχρονες γαστρονομικές τάσεις μέσα απο τρείς διαφορετικές θεματικές, βιωσιμότητα, αυθεντικότητα, Farm to Table. Ενημέρωση, τεχνική και γευσιγνωσία είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει τις φετινές εκδηλώσεις. Επίσης στην φετινή διοργάνωση πραγματοποιούμε για πρώτη φορά ένα πιλοτικό Hosted Buyers πρόγραμμα με ξένους buyers αλλά και τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ξενοδοχείων και χονδρικής. Οι εκθέτες μας θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν Β2Β συναντήσεις μέσα σε ειδικό χώρο έχοντας κλείσει εκ των προτέρων ραντεβού μέσω της “The DeliFair”. Ήδη έχουμε καταγράψει περισσότερα από 600 επιβεβαιωμένα ραντεβού για τις 3 ημέρες της έκθεσης και η διαδικασία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Ποιες είναι οι παράλληλες εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο πλαίσιο της έκθεσης;
Φέτος, για πρώτη φορά στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ θα πραγματοποιηθούν εξειδικευμένα σεμινάρια για τους επαγγελματίες του κλάδου στην ειδική ενότητα Food Expert Stories. Οι επαγγελματίες του κλάδου τροφίμων και ποτών, σε μια μόνο επίσκεψή τους στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ εκπαιδεύονται και ενημερώνονται ταυτόχρονα για τις σύγχρονες τάσεις που επηρεάζουν διεθνώς τον κλάδο της εστίασης.
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων της 9ης ΕΞΠΟΤΡΟΦ, περιλαμβάνει δωρεάν εκπαιδεύσεις σε σύγχρονες θεματικές και focus στον τοπικό παραγωγό, panel συζήτησης με τη συμμετοχή κορυφαίων επαγγελματιών και φυσικά σύγχρονες τεχνικές, καθώς τη θεωρία συμπληρώνουν ιδανικά οι μαγειρικές παρουσιάσεις chef και pastry chef με ξεχωριστό αποτύπωμα στην εγχώρια γαστρονομική σκηνή. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα keynote speaker θα είναι ο Πρόεδρος του παγκόσμιου οργανισμού οινοτουρισμού https://gwto.org/ Jose Antonio Vidal και θα μιλήσει στους επισκέπτες για τη νέα τάξη πραγμάτων στον Οινοτουρισμό.
Στο «Μαγειρεύουμε Ελλάδα» με συντονιστή τον Chef Κώστα Μπουγιούρη και παρουσιάστρια την chef και food blogger Εύα Παρακεντάκη παρουσιάζουμε τις τελευταίες γαστρονομικές τάσεις σε συνεργασία με πλήθος Chef και επαγγελματίες της εστίασης.
Στον χώρο των τροφίμων και της εστίασης υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εκθέσεων. Ποιο είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί την ΕΞΠΟΤΡΟΦ;
Δε συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός εκθέσεων καθώς η κάθε συνάντηση παραγωγών σε ανοιχτούς χώρους δεν μπορεί να θεωρηθεί έκθεση. Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ διαφοροποιείται λόγω της εγγύτητας που την χαρακτηρίζει στις σχέσεις μεταξύ εκθέτη και επισκέπτη, καθώς και χάρη στις πλούσιες γαστρονομικές της εκδηλώσεις. Η επίσκεψη στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ συνιστά μια πρωτόγνωρη εμπειρία και θα πρέπει να την επισκεφθεί κανείς για να την βιώσει.
Η 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ – The Greek Fine Food Exhibition εισάγει για πρώτη φορά τον όρο F2B (Food to Business. Μπορείτε να μας πείτε ποια είναι η στόχευση;
Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ πιστή στις αξίες της να παρέχει στους εκθέτες της τα εργαλεία εκείνα που δίνουν ώθηση στις εμπορικές δράσεις τους, εισάγει για πρώτη φορά τον όρο F2B (Food to Business). Food to Business σημαίνει πως οι εκθέτες μας έχουν την δυνατότητα να προβάλουν τα προϊόντα τους σε στοχευμένο επιχειρηματικό κοινό από Ελλάδα και εξωτερικό και να αναπτύξουν εντός της έκθεσης σημαντικές εμπορικές συμφωνίες που θα δώσουν αξία στο προϊόν τους.
Πιστεύουμε πως η ελληνική παραγωγή έχει να παρουσιάσει προϊόντα που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και την καινοτομία τους και μπορούν επάξια να σταθούν στις διεθνείς αγορές.
Αυτό έχει ως στόχο η φετινή ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Να δώσει στους εκθέτες της τα απαραίτητα εργαλεία προβολής και προώθησης των ποιοτικών προϊόντων τους και να τους φέρει σε άμεση επικοινωνία με σημαντικούς αγοραστές. Στην 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ φιλοξενούμε εταιρείες από την Ιταλία σε ειδικό section, αγοραστές του εξωτερικού μέσω του hosted buyer program αλλά και τις μεγαλύτερες εταιρείες από τον ξενοδοχειακό κλάδο και τη χονδρική.
Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Έλληνα παραγωγό; Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας ποια είναι τα οφέλη σε επίπεδο ενίσχυσης της εξωστρέφειας;
Στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ συμμετέχουν κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις – παραγωγοί οι οποίοι θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην μεγάλη αγορά. Πολλοί εκθέτες μας κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ και στη συνέχεια συμμετέχουν και σε άλλες, μεγαλύτερες εκθέσεις του εξωτερικού. Το έχω δει να συμβαίνει πολλές φορές και είναι κάτι μου μας δυσκολεύει αλλά ταυτόχρονα μας χαροποιεί. Μας δυσκολεύει γιατί κάθε χρόνο πρέπει να ανακαλύπτουμε νέους παραγωγούς, καινοτόμα προϊόντα και να τα παρουσιάζουμε στην έκθεση, από την άλλη μας χαροποιεί γιατί βοηθάμε στην εξωστρέφεια των Ελληνικών επιχειρήσεων. Αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο μας πλεονέκτημα στην έκθεση. Το νέο αίμα κάθε χρόνο.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα και πώς θα αναδειχτούν στο πλαίσιο της 9ης ΕΞΠΟΤΡΟΦ;
Η αξιολόγηση των προϊόντων που πραγματοποιήσαμε στο πλαίσιο των βραβείων AFFA 2023 καταδεικνύει για μια ακόμη φορά πως η παραγωγή στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια διαρκή διαδικασία εξέλιξης καθώς διατίθενται ολοένα και περισσότερα προϊόντα υψηλής ποιότητας, με υψηλά στάνταρ και στόχο να συνδεθούν με την αγορά.
Φαίνεται ξεκάθαρα μια τάση για προϊόντα στην κατηγορία organic and functional καθώς αυξάνονται οι ανάγκες για τρόφιμα που δυναμώνουν τον ανθρώπινο οργανισμό και έχουν στόχο την ευεξία. Μια άλλη τάση που συνδέεται με την προηγούμενη είναι η παραγωγή προϊόντων ζύμωσης, σε χυμούς, ροφήματα και τρόφιμα που παράλληλα με την γευστική υπεροχή στόχο έχουν και τη λειτουργικότητα του τροφίμου στον οργανισμό.
Η φετινή διοργάνωση γίνεται εν μέσω μίας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Εκτιμάτε ότι αυτό θα έχει αντίκτυπο στις εμπορικές συμφωνίες;
Θυμίστε μου πότε ήταν ευνοϊκές οι οικονομικές συγκυρίες γιατί τα τελευταία 20 χρόνια που δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά δεν θυμάμαι πότε να ήταν εύκολα. Πάντα υπάρχουν δυσκολίες αλλά η επιχειρηματική δραστηριότητα προχωρά, τα Ελληνικά προϊόντα αξίζουν να προβληθούν και να φτάσουν πολύ μακριά. Εμείς έχουμε σκοπό την προβολή και την ανάδειξη των παραγωγών και θα εργαζόμαστε αγόγγυστα προς αυτή την κατεύθυνση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωαγορές: Κλείνουν ελαφρώς υψηλότερα καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση της Fed- η Renault σημειώνει άλμα 5%
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της