Στα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιούνται και έχουν δημοπρατηθεί ή τελούν υπό δημοπράτηση αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής,  σε συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, το Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό, τις μελλοντικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ.

«Ο κόσμος έχει να βαρεθεί να βλέπει φιέστες και να κόβονται κορδέλες. Οι πολίτες θέλουν να βλέπουν τα έργα αυτά να υλοποιούνται και όταν παραδίδονται να βοηθούν στην καθημερινότητά τους», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών παρουσιάζοντας την πορεία των μεγάλων έργων.

Πάτρα-Πύργος: Ξεκινούν οι εργασίες – Επίκειται επίσκεψη του Πρωθυπουργού

Σχετικά με τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε:

«Στο Πάτρα-Πύργος ξεκινούν τα εργοτάξια. Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας για αναπτυξιακούς λόγους, αλλά και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα από τροχαία».

Και συνεχίζει:

«Το Υπουργείο Υποδομών βρήκε τη λύση για να ξεμπλοκάρει αυτό το μεγάλο έργο. Τα εργοτάξια έχουν στηθεί και μάλιστα θα επισκεφθούμε την περιοχή με τον Πρωθυπουργό για να δώσουμε σαφές χρονοδιάγραμμα. Έχουμε λάβει ήδη τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ έχει αρχίσει να κατασκευάζεται και ένα κομμάτι που θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2023».

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 85% οι εργασίες για την υποδομή – Έτοιμο στο σύνολο του στα τέλη του 2023

Το μεγαλύτερο έργο στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά για τη Θεσσαλονίκη είναι το Μετρό της πόλης, το οποίο φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουν εξαγγείλει τόσο ο Υπουργός Υποδομών όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάνης.

Σε σχετική ερώτηση για την πορεία των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε:

«Είναι ένα πολυπόθητο έργο για τη συμπρωτεύουσα, καθώς ξεπεράσαμε τα προβλήματα με τις αρχαιότητες στο Σταθμό Βενιζέλου μετά από τεράστιες αντιδράσεις. Έιχαν σημειωθεί καθυστερήσεις με τις απίστευτες προσφυγές στο ΣτΕ κάθε φορά που γίνεται μία απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων. Η εν λόγω αντιπαράθεση ήταν αμιγώς πολιτικού χαρακτήρα και δεν αφορά κανέναν πέραν του πολιτικού συστήματος.

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης θέλουν να δουν το Μετρό να λειτρουργεί στην πόλη τους και αυτή τη στιγμή η υποδομή είναι έτοιμη στο 85% με στόχο να τεθεί σε λειτουργία το 2023, όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει.

Πρόκειται για μία δέσμευση της παρούσας κυβέρνησης. Θα κριθούμε από το κάτα πόσο θα μπορούμε να τηρήσουμε τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει και να έχουμε ένα Μετρό που να λειτουργεί στο σύνολό του και όχι τμηματικά».

Μετρό Αθήνας: Παραδίδονται οι νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 – Στήθηκαν τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4

Όσον αφορά την επέκταση της Γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας προς τον Πειραιά, ο Υπουργός σημείωσε πως ήδη παραδόθηκαν τρεις Σταθμοί σε πάρα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Πλέον το Υπουργείο ετοιμάζεται να παραδώσει τους τρεις τελευταίους σταθμούς στον Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο και τα Μανιάτικα μέσα στο καλοκαίρι παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία και η κατάσταση με τα κατασκευαστικά υλικά. Αυτό σημαίνει πως θα συνδεθεί το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με μία νέα διαδρομή που θα διαρκεί 45 λεπτά.

Σχετικά με τη Γραμμή 4, το μεγαλύτερο έργο υποδομών που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα με ορίζοντα ολοκλήρωσης την επόμενη οκταετία, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής αναφέρει:

«Η Γραμμή 4 είναι ένα ακόμα μεγάλο έργο που ξεμπλόκαρε, καθώς λύθηκαν όλες οι νομικές εκρεμμότητες και το συμβασιοποιήσαμε. Τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει, καθώς έχουν στηθεί εργοτάξια.

Σχετικά με τις αντιδράσεις των πολτιών προχωρήσαμε πριν από λίγες ημέρες στην υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας με το Δήμαχο Αθηναίων. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πρόκειται για κάτι το αυτονόητο, δηλαδή ο Δήμος να συνομιλεί με την κεντρική διοίκηση και αυτή με τη σειρά της να χρηματοδοτεί αναπλάσεις.

Γίνεται μία προσπάθεια να συνομιλήσουμε με την κοινωνία και να εξηγήσουμε ότι το έργο θα δημιουργήσει όχληση, αλλά προσπαθούμε μαζί με το Δήμο να την μειώσουμε στο ελάχιστο δυνατό. Όσον αφορά τα εργοτάξια στα Εξάρχεια, υπάρχει δέσμευση από όλες τις πλευρές ότι το  θα στηθούν χωρίς εμπόδια».

Αττική Οδός: Ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την Λ. Κύμης – Τρέχουν οι διαδικασίες για τις τρεις επεκτάσεις

Οι  τέσσερεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού εκτιμάται θα αποσυμφορήσουν τις μεταφορές στην Αθήνα. Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στάθηκε στον πρόσφατο διαγωνισμό για τη Λεωφόρο Κύμης καθώς και τους επερχόμενους διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και Ελληνικό.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης συνολικής αξίας 434 εκατ. ευρώ έχει δημοπρατηθεί ήδη και, όπως έχει γράψει το mononews.gr, η Κοινοπραξία που έδωσε την καλύτερη προσφορά αποτελείται από τους Ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες τρεις επεκτάσεις του οδικού άξονα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι επιδιώκεται να υπάρξει μελετητική ωριμότητα πάρα πολύ γρήγορα. Μάλιστα, όπως προσθέτει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής και έχει ήδη γράψει το mononews.gr, το Υπουργείο συνεργάζεται με τις εταιρείες Hill International και KPMG προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη μελέτη, έτσι ώστε να δημοπρατηθούν τα αντίστοιχα έργα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Μέσα Μαζικών Μεταφορών: Σύντομα οι ανάδοχοι για τα πράσινα λεωφορεία – Η ενεργειακή κρίση δεν επηρρεάζει τις τιμές των εισιτηρίων

Για τον εν εξελίξει διαγωνισμό αξίας 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, ο οποίος είχε οδηγηθεί σε συνεχείς παρατάσεις λόγω προσφυγών των ενδιαφερομένων, ο Κώστας  Αχ. Καραμανλής επισήμανε  ότι τα κωλύματα ξεπερνιούνται και πολύ σύντομα θα υπάρξουν και οι προσωρινοί ανάδοχοι.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που αφορά στην ενίσχυση των στόλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με 770 πράσινα λεωφορεία μαγνητίζοντας ευρωπαϊκές και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz, η Volvo AB, η Heuliez, η Yutong και η Build Your Dreams (BYD).

Αναφορικά με τις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο Υπουργός αναφέρθηκε στην μείωση της τιμής στο 1,20 ευρώ, ενώ δεσμεύθηκε ότι παρά την ενεργειακή κρίση δε θα υπάρξει αύξηση στο κόστος των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Διαβάστε επίσης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι μηχανές από την Ελλάκτωρ, το υπουργείο και την Αττικό Μετρό – Ποια έργα κλειδώνει ο Όμιλος

Τι δείχνει η δημοπράτηση οδικών έργων αξίας άνω του 1,1 δισ. – Η ανθεκτικότητα των μεγάλων κατασκευαστών και η εμφάνιση του νέου μπλοκ

Κώστας Καραμανλής – Κώστας Μπακογιάννης: Η Γραμμή 4 του Μετρό ξεκίνησε, δείχνουμε πώς πρέπει να γίνονται τα μεγάλα δημόσια έργα