ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στην πορεία των έργων υποδομών στην Ανατολική Αττική και συγκεκριμένα στην επέκταση του Προαστιακού προς το Λαύριο και τη Ραφήνα αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής της Νέας Δημοκρατίας, Γεωργίου Βλάχου, προ ολίγου στη Βουλή.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δήλωσε πως πρόκειται για δύο έργα, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί από τα τέλη του 2021 και θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ και το Conneciting Europe Facility, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός τους αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ.
Τόνισε, δε, πως και τα δύο αναμένεται να έχουν συμβασιοποιηθεί εντός το 2023 και ότι η εκκίνηση των σχετικών εργασιών τοποθετείται εντός του 2024.
Πιο συγκεκριμένα, η αξία της επέκτασης του Προαστιακού στο Κορωπί και το Λαύριο κοστολογείται στα 390 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται εντός του 2029. Όσον αφορά τη σύνδεση της Ραφήνας με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ο Υπουργός δήλωσε πως το εκτιμώμενο κόστος του έργου ανέρχεται στα 308 εκατ. ευρώ και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2028.
Επανάσταση για τα σιδηροδρομικά έργα-Αποφύγαμε τις κακές πρακτικές του παρελθόντος
Ο Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του σχολίασε την κατάσταση που παρέλαβε η υφιστάμενη ηγεσία του Υπουργείου πριν από τρεισήμισι χρόνια. Έκανε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι πολλά έργα είχαν οδηγηθεί σε καθυστερήσεις και «φουσκωμένους» προϋπολογισμούς, καθώς ήταν κατακερματισμένα.
Πρόσθεσε, δε, πως τα τελευταία 3,5 χρόνια συντελείται μία επανάσταση στον τρόπο δημοπράτησης των σιδηροδρομικών έργων. Αρχικά, έχει διαχωριστεί ο ρόλος της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με τη σύμφωνη γνώμη των δύο φορέων.
Επίσης, υιοθετείται η βέλτιστη πρακτική του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου οι μεγάλοι κατασκευαστές προτείνουν τη χάραξη των μεγάλων έργων, ενώ ένας εργολάβος θα αναλάβει την υλοποίηση με αποτέλεσμα να μη σημειώνονται καθυστερήσεις. Επιπλέον, τόνισε πως χρειάστηκε να γίνει ένας νέος σχεδιασμός και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε τα σιδηροδρομικά έργα να βγουν από μία ιδιότυπη απομόνωση.
Τα παραπάνω οδήγησαν το Υπουργείο στον σχεδιασμό και τη δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου έργων υποδομών της ΕΡΓΟΣΕ, ο προϋπολογισμός του οποίου ξεπερνάει τα 4 δισ. ευρώ.
Η Ανατολική Αττική στο επίκεντρο
Εκτός από τα σιδηροδρομικά έργα που δημοπρατήθηκαν στην Ανατολική Αττική, ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε πως ο σχεδιασμός του Υπουργείου δε σταματάει εδώ, και ότι θα δημοπρατηθεί ένα πλήθος αντιπλημμυρικών και οδικών έργων.
Όσον αφορά τα πρώτα, ο Υπουργός ανέφερε ότι βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια δημοπράτησης και υλοποίησης τουλάχιστον 10 αντιπλημμυρικά έργα. Σχετικά με τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, ο Κώστας Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη μνεία στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δημοπρατηθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα και προς το παρόν αναζητείται το κατάλληλο μοντέλο χρηματοδότησής τους. Πρόκειται για τις επεκτάσεις του μεγάλου οδικού άξονα προς τη Ραφήνα και το Λαύριο όσον αφορά την Ανατολική Αττική, καθώς και την Αστική Σήραγγα Ηλιουπόλεως, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Διαβάστε επίσης
Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής – Στο 7% το Πάτρα-Πύργος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»