Σε φάση προετοιμασίας έχει τεθεί από την Αττικό Μετρό η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας (Ανθούπολη – Ελληνικό) στα Δυτικά Προάστια και συγκεκριμένα η ένωση της Ανθούπολης με το Ίλιον.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, για την προαναφερόμενη επέκταση, με ένα ενδιάμεσο σταθμό στην Παλατιανή, είναι έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και η εκτίμησή του είναι ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ. Η επέκταση Ανθούπολη – Ίλιον εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικότερα στην υλοποίηση μίας νέας γενιάς μεγάλων έργων, στην οποία εκτός από τις επεκτάσεις του Μετρό,  συγκαταλέγεται επίσης η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ, με ΣΔΙΤ, για την οποία μάλιστα την Τρίτη έληξε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, με όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας να συμμετέχουν.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως: Τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ. Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων – το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα –, ύψους 3,3 δισ. Και φυσικά, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι η Κυβέρνηση προχωρά και σε θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο και της εκτέλεσης και της ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων. Αναφέρθηκε στο νέο Νόμο 4412, που ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών, θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των υψηλών εκπτώσεων. Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για μια εμβληματική μεταρρύθμιση, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης. Και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να θεσπίσει ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι προχωρούν παράλληλα έργα, που ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό (το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,5 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά ώστε στη μετά Covid-19 εποχή, να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, να αξιοποιήσει τα πραγματικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει. «Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ ευρώ. Κι αυτό ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμότητα μεγάλων έργων», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι η χώρα μας πρέπει να επενδύσει σε τομείς, όπως τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα, τα οποία όπως τόνισε υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.