Για την εκκίνηση της κατασκευής του μεγαλύτερου έργου της χώρας, τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, η αξία της οποίας ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ μίλησαν ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, και ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, κατά τη διάρκεια της υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου, του Δήμου Αθηνών, της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε. και της Αττικό Μετρό Α.Ε. για τις αναπλάσεις που θα γίνουν στην πρωτεύουσα.

Συγκεκριμένα, το εν λόγω μνημόνιο υπεγράφη επίσης από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκο Κουρέτα και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ, κ. Χρόνη Ακριτίδη, ενώ το παρόν έδωσαν ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκος Ταχιάος.

1

Το έργο

Πρόκειται για ένα έργο πολλαπλασιαστικής ισχύος για τις μετακινήσεις στην πόλη, την ποιότητα ζωής των Αθηναίων, την επίτευξη του θετικού ισοζυγίου στην Αθήνα και την μείωση των εκπομπών ρύπων που προκαλούνται από τις μετακινήσεις σε ετήσια βάση.

Τα επόμενα οκτώ χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί ένα έργο που θα προσθέσει 15 νέους σταθμούς στο υφιστάμενο δίκτυο του Μετρό, φέρνοντας μας πιο κοντά στο στόχο της αύξησης της πυκνότητας σταθμών ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Με την ολοκλήρωση της γραμμής 4  μήκους 13 χιλιομέτρων, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, θα επιτευχθεί η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από επιπλέον 314.000 επιβάτες, η μείωση της χρήσης αυτοκινήτων κατά 54.000 οχήματα, η εξοικονόμηση ενέργειας κατά 1.216 MWhκαι η μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους.

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Δείχνουμε πως γίνονται τα δημόσια έργα

Για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και θα αλλάξει τον τρόπο ζωής στην πρωτεύουσα μίλησε ο Υπουργός Υποδομών:

«Κάνουμε ένα κρίσιμο βήμα για την κατασκευή ενός έργου που θα αλλάξει ριζικά τη ζωή όλων των Αθηναίων. Κάνουμε κάτι που δεν είναι σύνηθες στην ελληνική δημόσια διοίκηση και δείχνουμε για πρώτη φορά πως πρέπει να γίνονται τα έργα στην Ελλάδα.

Υπογράφουμε ένα μνημόνιο με το οποίο επισημοποιούμε και ορίζουμε με συγκεκριμένες λεπτομέρειες  τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις και των τεσσάρων εμπλεκομένων φορέων για όλη την περίοδο κατασκευή του έργου.

Συμφωνούμε στο τι πρέπει να κάνει ο κάθε φορέας ώστε η γραμμή 4 του Μετρό, που περιμένουν οι Αθηναίοι πολλά χρόνια, να κατασκευαστεί με τη μεγαλύτερη ταχύτητα, χωρίς τις καθυστερήσεις των μεγάλων έργων, με την μικρότερη ενόχληση για τους πολίτες και την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση για τις γειτονίες της Αθήνας».

Και πρόσθεσε:

«Το έργο θα έχει σαφές περιβαλλοντικό όφελος με απόλυτο σεβασμό στην προστασία των έργων τέχνης και πολιτισμού που βρίσκονται στους χώρους των εργοταξίων. Η ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό, που έχει μεγάλη ανάγκη η πρωτεύουσα θα σημαίνει μία πιο ανθρώπινη και όμορφη Αθήνα.

Πρόκειται για ένα έργο κολλημένο και μπλοκαρισμένο, το οποίο, όπως και πολλά άλλα έργα, το ξεμπλοκάρα. Μετά από πολλά χρόνια το έργο συμβασιοποίηθηκε και επιτέλους ξεκινά. Είναι το σημαντικότερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας για την πρωτεύουσα καθώς μαζί με την Αττική Οδό αλλάζει την καθημερινότητα του πολίτη.

Σχετικά με τη συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και τη χρηματοδότηση των δράσεων επισήμανε:

«Με το Κώστα Μπακογιάννη καθίσαμε, τα βάλαμε κάτω και καταλήξαμε στο πλαίσιο της συνεργασίας που παρουσιάζουμε σήμερα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο για την υλοποίηση δράσεων, την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης στο  πλαίσιο του έργου της Γραμμής 4.

Και βέβαια, αναλαμβάνουμε και το πιο σημαντικό, τη χρηματοδότηση για να υλοποίησουμε όλες αυτές τις δράσεις. Ο Δήμος Αθηναίων θα αναλάβει το συντονισμό των δράσεων και την ενημέρωση των πολιτών, όπου αυτή χρειάζεται, και θα προχωρήσει στην έγκριση αιτήσεων και αδειοδοτήσεων που απαιτούνται.

Αυτό οφείλει να το κάνει η κεντρική διοίκηση και δεν είναι κάτι που ήταν υπό διαπραγμάτευση και το Δήμο Αθηναίων. Υπό διαπραγμάτευση ήταν τι θα κάνει ο καθένας. Η χρηματοδότηση είναι ευθύνη  της ελληνικής διοικήσης. Το ύψος της χρηματοδότησης είναι 7 εκατ. ευρώ και οι πόροι  είναι από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».

Κώστας Μπακογιάννης: Ο Κώστας Καραμανλής και ο Γιώργος Καραγιάννης σπάνε τα ταμπού

Ο Δήμαρχος Αθηναίων έκανε ιδιαίτερη μνεία στη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργία του Κώστα Καραμανλή και του Γιώργου Καραγιάννη.

Συγκεκριμένα, ο Κώστας Μπακογιάννης ανέρφερε:

«Ο Κώστας Καραμανλής και ο Γιώργος Καραγιάννης δε δίστασαν να σπάσουν τα ταμπού και με αποφαστικότητα ανοίξαν έναν νέο δρόμο.Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που εκτελείται ευρωπαϊκά και διασφαλίζει το πράσινο ισοζύγιο με σεβασμό στο δημόσιο χώρο και υπάρχει ο σχεδιασμός για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς.

Στην αρχή του κύκλου του έργου προνοοούμε για το τέλος του, κάτι το οποίο δεν είθισται στην αυτοδιοίκηση και τα ελληνικά δεδομένα.  Από την πρώτη μέρα έχουμε με το Υπουργείο Υποδομών μία εξαιρετική συνεργασία για την οποία είμαστε όλοι περήφανοι και δικαιώνουμε την εμπιστοσύνη της αθηναϊκής κοινωνίας.

Σχετικά με τα έργα που θα γίνουν και τη στάση του Υπουργείου Υποδομών τόνισε:

«Πρόκειται να πραγματοποιηθούν έργα ανάπλασης σε όλες τις πλατείες στην οποία θα γίνει νέος σταθμός του μετρό. Επειδή μιλάμε και αναφερόμαστε σε πλατείες με ιστορία, με πολιτιστικό και ειδικό βάρος, θέλουμε το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο του παρελθόντος και του μέλλοντος της πρωτεύουσας.

Είμαι αισίως δώδεκα χρόνια στην αυτοδιοίκηση και έχω συνεργαστεί με αρκετές κυβερνήσεις και Υπουργούς. Πρώτη φορά ακούω Υπουργό να λειτουργεί με αυτό τον τρόπο καθώς δείχνει να αντιλαμβάνεται πως τα πραγματικά προβλήματα απαιτούν πραγματικές λύσεις και δεν πρέπει να υποκύπτουμε σε δικαιολογίες και εύκολα άλλοθι, αλλά αντίθετα να είμαστε αποτελεσματικοί».

Διαβάστε επίσης

Κώστας Καραμανλής: Η Γραμμή 4 του Μετρό σημαίνει μία πιο όμορφη και ανθρώπινη Αθήνα – Δεν θα χαθεί ούτε ένα δέντρο, αλλά θα φυτευτούν και 2.700 νέα δέντρα

Δήμος Αθηναίων: Ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο το μνημόνιο συνεργασίας με την Αττικό Μετρό για τη Γραμμή 4