«Σημαντικές μελέτες μετά από πολλά χρόνια ολοκληρώνονται. Έτσι βάζουμε ένα τέλος στα προβλήματα, που ταλαιπωρούν την ευρύτερη περιοχή της Λακωνίας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού «Σπάρτη – Γύθειο». Πρόκειται για ένα δρόμο μήκους 24,3 περίπου χλμ., εκ των οποίων τα 10,4 χλμ. περίπου αφορούν σε νέα χάραξη. Τα προβλεπόμενα έργα της μελέτης, όπως π.χ. αρτηρία, ισόπεδοι κόμβοι, κάθετο και παράπλευρο οδικό δίκτυο, σε συνδυασμό με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, που αξιοποιείται όπου είναι εφικτό, εξασφαλίζουν επαρκώς τη σύνδεση της Εθνικής με τους γειτονικούς οικισμούς.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό οι αναγκαίες μελέτες είχαν ολοκληρωθεί το 2014 και έθεσε το ρητορικό ερώτημα τι έγινε από το 2014 έως το 2019. «Η απάντηση είναι πολύ απλή: Όπως και στα περισσότερα μεγάλα δημόσια έργα, σχεδόν τίποτα», πρόσθεσε.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Κυβέρνηση από την πλευρά της αντί να κάνει συμπληρωματικές συμβάσεις, οι οποίες θα δημιουργούσαν τεράστια προβλήματα και επιπλέον καθυστερήσεις, ενέκρινε στις 25 Οκτωβρίου τον 1ο Συγκριτικό Πίνακα και επομένως τακτοποιήθηκε το τεχνικό αντικείμενο της Σύμβασης.

Σημείωσε ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί μία μελέτη, που εκκρεμεί εδώ και 10 χρόνια, ώστε να παραδοθεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, που είναι και η αναθέτουσα αρχή, ώστε να δημοπρατήσει το έργο.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι για να «τρέξουν» οι διαδικασίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε εντολή στον παραχωρησιούχο, τη ΜΩΡΕΑΣ Α.Ε., για την εκτέλεση κάποιων συμπληρωματικών αντιπλημμυρικών έργων. Ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος να δώσει και κάποιες επιπλέον μελέτες για αντισταθμιστικά έργα, μέσα στις οποίες εντάσσεται και η εκπόνηση των υπολειπόμενων μελετών για το «Σπάρτη-Γύθειο».

Εκτίμησε δε, ότι θα χρειαστεί ακόμη ένα έτος προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να παραδοθούν στην Περιφέρεια.

Σχετικά με το έργο της Παράκαμψης της Σκάλας – Βλαχιώτη του Δήμου Ευρώτα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις αρχές του 2019 ναυάγησε η προσπάθεια να εκπονηθούν από την Κοινοπραξία Μορέας οι προκαταρκτικές μελέτες της Παράκαμψης αυτής, χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.

«Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει η τότε κυβέρνηση, το κάνουμε εμείς τώρα. Και στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή, ερχόμαστε και ευγενικά απαιτούμε από τον παραχωρησιούχο να κάνει όλες τις απαραίτητες μελέτες, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρόνο, διότι και στις δύο παρακάμψεις είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο», πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης

Κώστας Καραμανλής: Καλύτερη η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας – Ενισχύουμε τα ΜΜΜ