Στη σκληρή μάχη που δόθηκε με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG COMP), αλλά και τις διαπραγματεύσεις με τον παραχωρησιούχο για την παραχώρηση στο Θριάσιο, καθώς και τις αλλαγές στον ΟΑΣΑ και τον διαγωνισμό για τα αστικά και υπεραστικά δρομολόγια αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης και της ψήφισης του νομοσχεδίου για την Κύρωση της Συμφωνίας Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου».

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επισήμανε πως έγινε τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης σε δώδεκα σημεία, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια κοινοτικών πόρων εκατοντάδων εκατ. ευρώ, οι οποίοι είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα έργα υποδομών.

1

Αλλαγές σε πέντε βασικά σημεία

Ο Υπουργός τόνισε πως οι διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν για την επένδυση συνολικής αξίας 200 εκατ. ερώ ήταν μία χρονοβόρα διαδικασία και η επιτυχία του εγχειρήματος δεν ήταν εξασφαλισμένη. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο έπρεπε να διαπραγματευτεί και με την Κοινοπραξία ΘΕΚ Α.Ε., η οποία αποτελείται από την Goldair και την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και έπρεπε να την πείσει να παραμείνει στο έργο.

Επιπλέον, παρουσίασε πέντε βασικά σημεία στα οποία έγιναν αλλαγές στη σύμβαση. Αυτά είναι τα εξής:

  • Η χρονική διάρκεια της παραχώρησης μειώθηκε από τα 60 στα 37 έτη.
  • Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία έχει το δικαίωμα προαίρεσης για επέκτασης της διάρκειας παραχώρησης κατά 23 έτη, εφόσον τηρεί τους όρους της σύμβασης. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι η επέκταση τελεί υπό προϋποθέσεις και δε θα γίνει αυτόματα στο μέλλον.
  • Το Ελληνικό Δημόσιο θα αλάβει διπλάσιο εφάπαξ ποσό ύψους 20 εκατ. ευρώ
  • Η ετήσια πληρωμή θα αυξηθεί από το 2,5% στο 5%, δηλαδή το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα διαμορφώνεται από τις 350.000 ευρώ στις 700.000 ευρώ.
  • Προβλέπεται η δημιουργία μηχανισμού κατανομής των κερδών μετά φόρου μεταξύ παραχωρησιούχου και κράτους, εφόσον η απόδοση του πρώτου υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσό.

Σχετικά με τα έργα που θα υλοποιηθούν στο Θριάσιο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι:

  • Την κατασκευή του έργου και τα εξωτερικά έργα υποδομής θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
  • Θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή για τη σύνδεση του Θριασίου με το εθνικό δίκτυο.  Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η δυνατότητα εφοδιασμού αποθηκών σε συνδυασμό με τα πολλαπλά μεταφορικά μέσα.

ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ

Σχετικά με τα άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν τον ΟΑΣΑ ο Υπουργός ανέφερε ότι θεσπίζεται η πληρωμή της αποζημίωσης του οργανισμού για οικονομικές απώλειες που θα προκύπτουν για λόγους κοινωνικής πολιτικής, όπως για παράδειγμα τα εισιτήρια για τους ανέργους και τους μαθητές.

Για τις αποζημιώσεις των ετών 2022 και 2023 θα χρησιμοποιηθούν κατά παρέκκλιση τα στοιχεία του 2019, διότι λόγω του κορονοϊού υπήρξε μείωση εσόδων του οργανισμού κατά τη διάρκεια του 2020.

Προβλέπεται, επίσης, και η κάλυψη των εξόδων για τις ενεργειακές  ανάγκες του οργανισμού σε ποσοστό άνω του 40%, καθώς οι ανάγκες αυτές δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα των προηγούμενων ετών.

Όσον αφορά  τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, πρόσθεσε ότι σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις της Επιτροπής DG MOVE της Κομισιόν θα διευρυνθεί το πλαίσιο των προϋποθέσεων των ενδιαφερομένων για τη συμμετοχή στο σχετικό διαγωνισμό.

Διαβάστε επίσης

Προς κύρωση από τη Βουλή η νέα σύμβαση για το Θριάσιο – Τα οφέλη για το Δημόσιο από την επένδυση των 200 εκατ.

Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής – Στο 7% το Πάτρα-Πύργος

Υπουργείο Υποδομών: Τρέχει τις διαδικασίες για την υποβολή προσφορών και τη δημοπράτηση έργων αξίας 2,1 δισ. Ευρώ