«Μετά από δέκα χρόνια αβεβαιότητας το Βόρειο Τμήμα του Ε65 επιτέλους μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά την διάρκεια της επεξεργασίας του νομοσχεδίου «Κύρωση της από 24.06.2021 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων της από 31.05.2007 Σύμβασης Παραχώρησης για το Έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)» στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς και αλλεπάλληλων επαφών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο για το βόρειο τμήμα του Ε65 και να εντάξουμε εξ ολοκλήρου την χρηματοδότηση του στο Ταμείο Ανάκαμψης. «Γιατί για εμάς, η ολοκλήρωση του Ε65 ήταν και είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. Όχι στα λόγια, στην πράξη» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου σημείωσε ότι το Βόρειο Τμήμα του Ε65, εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή 2 συν 2 λωρίδες και ΛΕΑ και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής η ολοκλήρωση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 θα εξασφαλίσει γρήγορες και πάνω απ’ όλα ασφαλείς μετακινήσεις, θα ενισχύσει την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας τόσο με την διασύνδεση της με την Αθήνα, όσο και με τα Δυτικά Βαλκάνια.

«Η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής.

Θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Και το κυριότερο, θα διευκολύνει και θα ενθαρρύνει νέες εταιρείες να εγκατασταθούν στην περιοχή, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Με λίγα λόγια, ο νέος οδικός άξονας σημαίνει ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για όλες τις περιοχές από τις οποίες περνάει» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής. «Δίνουμε έμπρακτη στήριξη στην Δ. Μακεδονία σε μια δύσκολη φάση όπως είναι αυτή με την απολιγνιτοποίηση» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στην ιστορία του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως ο Ε65 ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει, στο ύψος της Λαμίας, την υφιστάμενη Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό. Στη συνέχεια, όμως, σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το κομμάτι Ξυνιάδα – Τρίκαλα.

Στην συνέχεια ανέφερε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε το Νότιο Τμήμα το οποίο προχωρούσε με αργούς ρυθμούς, ενώ το Βόρειο Τμήμα παρέμενε επί χρόνια μπλοκαρισμένο, μπλεγμένο σε σύνθετα προβλήματα. «Σήμερα, στο Νότιο Τμήμα προχωράμε με ρυθμό κατά 50% ταχύτερο κι έτσι έχουμε ήδη φτιάξει πάνω από το μισό έργο» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής σημειώνοντας ότι το έργο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2022.

«Το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν ένα προς ένα όλα τα μεγάλα έργα. Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει σημαντικά νέα έργα, περιλαμβάνει όμως και εμβληματικά έργα, που επί χρόνια είχαν κολλήσει και πάρα πολλοί τα είχαν ξεγράψει» σημείωσε ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Διαβάστε επίσης

Κώστας Καραμανλής: Μέσα στο 2021 ξεκινά η κατασκευή του Ε65 και της Γραμμής 4 του Μετρό