Σε μια δυνατή εκπτωτική περίοδο εν μέσω αυξημένης τουριστικής κίνησης και σε μια συγκυρία που η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στο 2,4% τον Ιούνιο μπορεί να ωθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές που είχαν αναβάλλει κατά τη διάρκεια της χρονιάς, προσβλέπει το λιανεμπόριο.

Με γενναίες μειώσεις στις τιμές κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων που κάνουν πρεμιέρα αύριο και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου, ο εμπορικός κόσμος προσδοκά σε τόνωση των πωλήσεων με τον πήχη να μπαίνει πάνω από τα 7 δισεκ. ευρώ, τζίρο που πέτυχε πέρυσι συνολικά το λιανεμπόριο στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου.

Άλλωστε η αγορά έχει ήδη κάνει… προθέρμανση από την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου όταν οι περισσότερες αλυσίδες λιανεμπορίου της χώρας προχώρησαν σε προσφορές πριν την επίσημη έναρξη της καλοκαιρινής εκπτωτικής περιόδου.

Win-win για λιανεμπόριο και καταναλωτές

«Είναι μια πολύ σημαντική περίοδος για όλους τους retailers και πάμε με πολύ δυνατές εκπτώσεις» σημειώνει στο mononews o νεοκλεγείς πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ και επικεφαλής της αλυσίδας Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την κίνηση στην αγορά.
Εφιστά ωστόσο την προσοχή στην τήρηση της νομοθεσίας περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών.

«Είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί ως προς την εφαρμογή της νομοθεσίας και παρά τις δυσκολίες που έχει πολύ μεγάλη έμφαση στην τυπικότητα της νομοθεσίας, προχωράμε με πολύ γενναίες μειώσεις ώστε η εκπτωτική περίοδος να είναι win win και για το λιανεμπόριο και για τους καταναλωτές» προσθέτει.

Αλλωστε το λιανεμπόριο έχει βρεθεί στο στόχαστρο της ΔΙΜΕΑ με επιβολή μεγάλων προστίμων για παραβίαση των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην προβολή της μείωσης των τιμών. Και όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η προστασία των καταναλωτών από πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις είναι εκ των ων ουκ άνευ αλλά οι διατάξεις που αφορούν στον τρόπο προβολής προκαλούν «κόντρα άνεμο για το λιανεμπόριο».

Προσοχή στην τήρηση των μέτρων για την προβολή μειωμένης τιμής

Σημειώνεται ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής, πρέπει να υποδεικνύεται και να αποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή, που εφάρμοζε το κατάστημα για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της έκπτωσης. Οι δύο αναγραφόμενες τιμές, αρχική και τελική, πρέπει να αποτυπώνονται υποχρεωτικά, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής, σύμφωνα με την ΥΑ 35935/13-4-2023 που ορίζει την εφαρμογή περί αναγραφής της νέας χαμηλότερης τιμής μαζί με τη προγενέστερη υψηλότερη τιμή. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή ενώ, παράλληλα, μπορεί να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά, είτε η μείωση συγκεκριμένου ποσού, είτε το ποσοστό έκπτωσης.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην πρόσφατη τροποποίηση του Ν. 2251/1994 όπου, με τη προσθήκη του άρθρου 9, διευκρινίζεται πως, εάν η επιχείρηση προβεί σε διαδοχική μείωση τιμών, μπορεί να κρατήσει την αρχική διαγραφόμενη τιμή έως 60 ημέρες. Συγκεκριμένα, αναφέρει τα εξής: «Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής στο χρονικό διάστημα που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Αν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 60 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών».

Οι κλάδοι- πρωταγωνιστές των εκπτώσεων

Οι πέντε κλάδοι του λιανικού εμπορίου με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον κύκλο εργασιών των θερινών εκπτώσεων είναι ο κλάδος των ενδυμάτων και υποδημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, ο κλάδος των καλλυντικών και φαρμακευτικών ειδών, ο κλάδος των ρολογιών και κοσμημάτων, ο κλάδος των επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, ο κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Σύμφωνα με την ροπή κατανάλωσης από την αρχή του έτους ο τζίρος αποκλειστικά του λιανικού εμπορίου, παρά τις μηνιαίες αυξομειώσεις, χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων κινείται με αυξητικούς ρυθμούς μεταξύ 1,6% και 3,4% συγκριτικά με πέρυσι.

Ανοιχτά καταστήματα την Κυριακή 14 Ιουλίου

Ενώ αισιοδοξία προκαλεί και η μικρή ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης που αποτυπώνεται στην έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Ιούνιο. Ερευνα, που καταδεικνύει μεν ότι το ζήτημα της ακρίβειας εξακολουθεί να ανησυχεί τα νοικοκυριά με τις προσδοκίες για την οικονομική κατάσταση της χώρας να μεταβάλλονται ήπια αρνητικά, ωστόσο παρατηρείται σημαντική βελτίωση στην πρόθεση για μείζονες αγορές.

Σημειώνεται τέλος, ότι στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά, να είναι ανοιχτά την Κυριακή 14 Ιουλίου.

Διαβάστε επίσης:
Κουκουτάρης: Πώς έλυσε τον γρίφο των ανατιμήσεων η Alfa Pastry

Αντίστροφη μέτρηση για τo exit Δασκαλόπουλου από τη Μινέρβα

Ανδρεάδης (AS Company): Άλμα ανάπτυξης στη Ρουμανία με όχημα την Jumbo – Το πλάνο για την Ελλάδα και οι εξαγορές