Τις διατάξεις που αφορούν τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του, καθώς και τον ΟΣΕ και τον ΕΡΓΟΣΕ και την παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής προ ολίγου στη Βουλή.

Ο Υπουργός επισήμανε πως με τις διατάξεις αυτές ορίζεται το καθεστώς πρόσληψης του προσωπικού, την επιλογή των στελεχών και το μισθολογικό καθεστώς στους φορείς που εποπτεύει το Υπουργείο. Επίσης, θεσπίζεται το πλαίσιο για την απόδοση πριμ αποδοτικότητας στον ΟΑΣΑ τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ οι εργαζόμενοι της Αττικό Μετρό δε θα επιστρέψουν  προς την εταιρεία το μεγαλύτερο μέρος των μέχρι στιγμής καταβληθέντων αποδοχών τους.

Όσον αφορά τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, καθορίζεται και στις δύο εταιρείες το πλαίσιο για την παροχή οικονομικών μπόνους σε εργαζομένους και στελέχη, εάν ανταποκριθούν σε μετρήσιμου όρους.

Σχετικά με την παράταση της διάρκεια της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, ο Υπουργός ανέφερε πως πρόκειται για μία συμφέρουσα συμφωνία καθώς το κόστος παροχής των υπηρεσιών παραμένει μειωμένο.

ΟΑΣΑ: Νέο μοντέλο πρόσληψης και επιλογής στελεχών-Μπόνους παραγωγικότητας για εργαζομένους και στελέχη

Πιο συγκεκριμένα, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ξεκίνησε την παρουσίαση του με τα άρθρα 39 έως και 41 του νέου νομοσχεδίου για τις ΔΕΚΟ. Αυτά αφορούν τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ και θεσπίζουν:

  • Τη διαδικασία πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού των τριών εταιρειών
  • Τη διαδικασία πλήρωσης  θέσεων γενικών διευθυντών
  • Το μισθολογικό καθεστώς  Μελών ΔΣ, Στελεχών και εργαζομένων

Διευκρίνισε, επίσης, ότι  ο ΑΣΕΠ θα συνεχίσει να κάνει ελέγχους για τις προσλήψεις. Πρόσθεσε, πως στην Επιτροπή ακούστηκαν διάφορα για το μισθολογικό καθεστώς και τόνισε πως πλέον θεσμοθετείται ένα πριμ παραγωγικότητας.

Δήλωσε περαιτέρω πως δεν μπορεί να καταλάβει τις αντιδράσεις, γιατί αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις οι διοικήσεις και εργαζόμενοι θα μπορούν να αυξήσουν τα εισοδήματά τους.

Επιστροφή αποδοχών και παροχών των εργαζομένων της Αττικό Μέτρο Α.Ε.

Ο Υπουργός Υποδομών παρουσίασε στη συνέχεια το άρθρο 43 του νομοσχεδίου το οποίο, όπως ανέφερε,   αντιμετωπίζει ένα πάγιο ζήτημα, αυτό της επιστροφής των αποδοχών και παροχών από τους εργαζόμενους στην Αττικό Μετρό Α.Ε.

Το ζήτημα αυτό προκύπτει ως απόρροια της ένταξης της εταιρείας στο νόμο 3429,βάσει του οποίου προβλέφθηκε μία σειρά διατάξεων που ψηφίστηκαν από το 2010 και αφορούσαν στην περιστολή του μισθολογικού κόστους. Αυτές επέβαλαν μισθολογικές ρυθμίσεις, περιστολές δαπανών  κατά τα πρότυπα του στενού δημοσίου  τομέα.

Συνεχίζοντας ανέφερε πως με τη νέα διάταξη δε θα αναζητηθούν σε ποσοστό 90% οι ήδη καταβληθείσες αποδοχές και  παροχές στους εργαζομένους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, όπως είχε γίνει και στον ΟΑΣΘ. Δηλαδή, οι αποδοχές και παροχές που καταβλήθηκαν από την πρώτη Ιανουαρίου έως και σήμερα

Για  το υπόλοιπο 10% αναμένεται να εκδοθεί σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα Υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών.

Παράταση συμβάσεων με ΚΤΕΛ και ανάληψη πρόσθετου κυκλοφοριακού έργου

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του άρθρου 42, ο Κώστας Καραμανλής σχολίασε πως και για το συγκεκριμένο ζήτημα ακούστηκαν πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Με την εν λόγω διάταξη δίνεται η δυνατότητα παράτασης κατά ένα έτος των υφιστάμενων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης, δηλαδή των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης πρόσθετου έργου 25% δεδομένου ότι οι ανάγκες και η ζήτηση των μετακινήσεων έχουν μεταβληθεί αρκετά.

Πρόσθεσε πως η παράταση αυτών των συμβάσεων ορίζεται με τους ίδιους όρους των υφιστάμενων και διασφαλίζει πλήρως το δημόσιο συμφέρον, καθώς το κόστος των υπηρεσιών αυτών είναι πολύ μικρότερο από αυτό του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ: Νέο πλαίσιο προσλήψεων, τι ισχύει για τα μπόνους

Σχετικά με την τροπολογία για τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επισήμανε ότι ρυθμίζονται θέματα πλήρωσης θέσεων αορίστου και ορισμένου χρόνου προσωπικού στον ΟΣΕ και την  ΕΡΓΟΣΕ. Όπως σημείωσε, το πιο σημαντικό είναι πως προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης χρηματικού ποσού ως μπόνους επιβράβευσης παραγωγικότητας, όταν οι εργαζόμενοι πετύχουν μετρήσιμους στόχους που ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο  και εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού.

Πρόσθεσε, δε, πως η εν λόγω ρύθμιση παρέχει στις εταιρείες  το αναγκαίο πλαίσιο για ταχεία, αξιοκρατική και διαφανή στελέχωση με κεντρικό στόχο την ανάπτυξη των εταιρειών.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός αξίας 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία

Καραμανλής: Επιτακτική ανάγκη να επεκτείνουμε τις δυνατότητες του δικτύου ηλεκτροκίνησης

Κώστας Καραμανλής: Η Θεσσαλονίκη θα γίνει πραγματικά πρωτεύουσα των Βαλκανίων