ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κρίσιμη μέρα για την αγορά, η Ελλάκτωρ και η Alpha Bank, η νέα «αυλή» του Μαξίμου και η κ. Σχινά, η απόβαση Σιάμισιη, έρχεται το megayacht KOGO του εφοπλιστή (φωτό) και ο πόλεμος του Κούστα με την πρώην
Περιεχόμενα
«Η νέα σύμβαση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάζει το σιδηρόδρομο σε πρώτο πλάνο», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του σχεδίου νόμου για τη σύμβαση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο Υπουργός πρόσθεσε πως η νέα σύμβαση θα αποφέρει συνολικό όφελος ύψους 2 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 10ετίας, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ θα αφορούν σε επενδύσεις.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επισήμανε πως εδώ και αρκετά χρόνια στη χώρα μας υπάρχει ένα ανεπτυγμένο οδικό δίκτυο, το οποίο είναι ζηλευτό σε όλη την Ευρώπη, αλλά οι σιδηρόδρομοι έχουν μπει σε δεύτερο πλάνο.
Με τη νέα σύμβαση. όπως πρόσθεσε ο Υπουργός, ο σιδηρόδρομος θα επιστρέψει και πάλι στην πρώτη γραμμή. Τόνισε, δε, πως την περίοδο αυτή δημοπρατείται το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων αξίας 4 δισ. ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο αφορά στη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση για τις άγονες γραμμές κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Το Ελληνικό Δημόσιο θα επιδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ετήσια βάση με 50 εκατ. ευρώ για δρομολόγια στις γραμμές που χαρακτηρίζονται ως άγονες. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα δέκα έτη με προαίρεση για πενταετή επέκτασης της ισχύος της (1/1/2022-31/12/2026) και το τελικό ποσό της χρηματοδότησης ανέρχεται στα 930 εκατ. ευρώ.
Τι επιτυγχάνεται με τη νέα σύμβαση
Ο Υπουργός Υποδομών τόνισε πως με την υπογραφή της νέας σύμβασης επιτυγχάνονται τα εξής:
- Πρώτον, θα πραγματοποιούνται δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα, ακόμα σε προορισμούς που δεν είναι εμπορικοί.
- Δεύτερον, βάσει της νέας σύμβασης, θεσπίζονται ρήτρες για κυρώσεις εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν αυτή δεν πραγματοποιεί τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές. Γεγονός, το οποίο σημαίνει πως θα υπάρξει έλεγχος για το έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά
- Τρίτον, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας επιδότησης προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιστρέφει στο Ελληνικό Δημόσιο καθώς αυτή θα πρέπει να πληρώνει τέλη χρήσης στον πάροχο της σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος είναι ο κρατικός Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ)
- Τέταρτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις και όσο περισσότερο διαρκεί η σχετική σύμβαση, τόσες περισσότερες επενδύσεις θα πραγματοποιούνται στον ελληνικό σιδηρόδρομο
- Πέμπτον, υπάρχει κίνητρο αποδοτικότητας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς, βάσει της σύμβασης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα.
«Διορθώνουμε τα πολύ κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης»
Ο Κώστας Καραμανλής άφησε αιχμές για τη διαχείριση του ζητήματος της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, καθώς σχολίασε ότι με τη νέα σύμβαση διορθώνονται τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωλήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ και πως η ιδιωτικοποίηση με τον τρόπο που έγινε μετέφερε το κρατικό μονοπώλιο σε ιδιώτη, δηλαδή την FS Italiane (Ferrovie dello Stato Italiane Group) Αυτό συμβαίνει, καθώς για να εισέλθει ένας νέος παίκτης στην αγορά των σιδηροδρόμων θα πρέπει να βρει μηχανοδηγούς και τροχαίο υλικό που να έχει πιστοποιηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης
Βουλή: Κατατέθηκε προς κύρωση το νομοσχέδιο για την σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Καραμανλής: Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φτάσει μέσα στα Μέγαρα
Καραμανλής: Τα τελευταία τρία χρόνια το υπουργείο υλοποιεί έργα αξίας 13 δισ. ευρώ