Εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης η σιδηροδρομική  γραμμή  Κιάτο-Ροδοδάφνη, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και τον πρόεδρο της Mytilineos, Ευάγγελο Μυτιληναίο, ένα έργο που σηματοδοτεί την αξιοπιστία της εταιρείας και τη βούλησή της να πρωταγωνιστήσει στις δημόσιες υποδομές εν όψει του νέου θεσμικό πλαίσιο στα δημόσια έργα, δηλαδή την βελτίωση του νόμου 4412/2016.

Το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο αναμένεται να βάλει τέλος στις μεγάλες εκπτώσεις και τις υπερβολικές αναθεωρήσεις του κόστους των έργων και σε μια υγιή αγορά με απαιτήσεις αξιοπιστίας και συνέπειας η Μυτιληναίος θα επιδιώξει μερίδιο. Εξάλλου μέσω του νεοσύστατου Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης η Μytilineos, θα επιδιώξει να να αναπτυχθεί πολύ στοχευμένα στον χώρο των υποδομών, μέσω έργων ΣΔΙΤ και έργων που απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία, ενόψει και των μεγάλων έργων που έχουν προαναγγελθεί στη χώρα μας στο πλαίσιο επανεκκίνησης της οικονομίας στη μετά κορωνοϊό εποχή.

Το σιδηροδρομικό έργο παραδόθηκε χθες αφού το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης φρέναρε την πορεία του  και ανέστειλε τους ρυθμούς κατά την διάρκεια της δίμηνης καραντίνας. Οι εργασίες ξεκίνησαν πάλι σε εντατικούς ρυθμούς το τελευταίο δίμηνο, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων και την παράδοση του έργου.

Σήμερα η Μυτιληναίος έχει παρουσία σε πολλά μεγάλα νέα projects της χώρας. Ως πιο προχωρημένο θεωρείται το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο που εκτιμάται πως θα υπογραφεί μέχρι το Φθινόπωρο.

Επιπλέον η εταιρεία συμμετέχει έχοντας εκδηλώσει ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς για έργα όπως η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ο ΒΟΑΚ, τις φοιτητικές εστίες στην Κρήτη και τη Θράκη, τον άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη, την εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού, στην ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης κ.α.

Κώστας Καραμανλής: Η Μυτιληναίος, έκανε μια πολύ σοβαρή δουλειά και έδειξε ότι έχει να προσφέρει πολλά στον τομέα των Κατασκευών

Μιλώντας στα εγκαίνια της γραμμής  Κιάτο-Αίγιο, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, τόνισε τη σημασία για τον κλάδο των δημόσιων υποδομών να δραστηριοποιούνται αξιόπιστες και συνεπείς εταιρείες όπως η Μυτιληναίος.

“Στον κλάδο τον κατασκευαστικό υπάρχουν δύο ειδών εταιρείες. Αυτές που καθυστερούν τα έργα, που καθυστερούν τις πληρωμές, αυτές που δίνουν παράλογες και τεράστιες εκπτώσεις Αυτό το έργο είναι η κλασσική περίπτωση ενός έργου που μέχρι το 2014 είχαν πάει όλα στραβά”, είπε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών

“Υπάρχουν όμως και άλλες εταιρείες άλλες μεγαλύτερες και άλλες μικρότερες, οι οποίες είναι συνεπείς, οι οποίες είναι υγιείς και οι οποίες παραδίδουν εγκαίρως τα έργα. Η εταιρεία που ανέλαβε το έργο που εγκαινιάζεται σήμερα, η εταιρεία Μυτιληναίος, έκανε μια πολύ σοβαρή δουλειά και έδειξε ότι έχει να προσφέρει πολλά στον τομέα των Κατασκευών“, τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών  ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία του έργου λέγοντας πως η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις.

Όπως είπε “η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας και ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί ένα κεντρικό στόχο μας”. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ και μνημόνευσε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή που έβαλε τη χώρα στην Ευρώπη.

Παναγιώτης Γαρδελίνος (Μυτιληναίος): Τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο

Όπως τόνισε στην σύντομη ομιλία του ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, Γενικός Διευθυντής του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μυτιληναίος, το έργο αυτό θα υποβοηθήσει την ανάπτυξη στην Πελοπόννησο.

Σημείωσε, “σήμερα παραδίδεται εμπρόθεσμα σε κυκλοφορία, ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να λειτουργήσει ξανά μετά από δέκα και πλέον χρόνια διακοπής της. Είμαι βέβαιος ότι με την αποφασιστικότητα που επιδεικνύετε προσωπικά εσείς κ. Υπουργέ, τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο. Με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που δρομολογείται πλέον, θα αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες, που κρατούσαν τον κλάδο στάσιμο.

Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων. Τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα και πάνω από όλα, στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης”.

 

Μετά από παρατάσεις το έργο ολοκλήρωσε η ΜΕΤΚΑ

Η σιδηροδρομική γραμμή είναι συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ. Ξεκίνησε η κατασκευή του το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το προηγούμενο καλοκαίρι. Χρειάστηκε όμως πλήθος παρατάσεων και εκατοντάδων εκατομμυρίων για να ξαναμπεί στις ράγες με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ. Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί στην Μηχανική όμως στην πορεία η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που κέρδισε η ΜΕΤΚΑ. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014.

Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες προκλήσεις για τη  νέα  διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και για το υπουργείο Υποδομών, που χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκ. ευρώ.

Τελικά, ορίστηκε καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο περασμένος Απρίλιος και λόγω του lockdown επήλθε ακόμη μια τελευταία δίμηνη καθυστέρηση.

Η γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη εξυπηρετείται από τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
Ο σταθμός λειτουργεί από τις 22 Ιουνίου, με 6 δρομολόγια τη μέρα (3 απευθείας προς το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κι άλλα τόσα προς Αθήνα και Λιμάνι Πειραιά).
Η  νέα διπλή γραμμή διαθέτει σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες δεν διαθέτει όμως επί του παρόντος ηλεκτροκίνηση, για αυτό και το δρομολόγιο θα γίνεται από τον Πειραιά με ηλεκτροκίνηση και από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο με ντιζελοκίνηση.

Το γίνεται με την ηλεκτροκίνηση
Πριν από λίγες εβδομάδες, το ΣτΕ είχε κάνει δεκτή την προσφυγή του ομίλου Μυτιληναίου που ζητούσε τον αποκλεισμό δύο άλλων σχημάτων, στον διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ. Το ΣτΕ απέκλεισε τόσο την «Ακτωρ», που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος, όσο και τον αμέσως επόμενο μειοδότη, την κοινοπραξία των εταιρειών Alstom-το έργο ηλεκτροκίνησης δεχόμενο την προσφυγή της «Μυτιληναίος» για τη γνωστή υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Έτσι, η κοινοπραξία Μυτιληναίος-Elecnor είναι επί του παρόντος προσωρινός μειοδότης του έργου στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο που εκτιμάται πως θα υπογραφεί μέχρι το Φθινόπωρο.