Δέκα μέρες έχουν περάσει από τις δηλώσεις του κ. Ευτύχη Βασιλάκη για το πώς θα πορευτεί η Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ -0,25% 12,07 εν μέσω πανδημίας και η αγορά (σ.σ. μαζί με το μισό υπουργικό συμβούλιο) συζητά ακόμα το τι μέλλει γενέσθαι.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr, κατόπιν επικοινωνίας με κορυφαίο υπουργό της κυβέρνησης και όταν ετέθη το ερώτημα αν θα ακολουθηθεί μοντέλο χρηματοδότησης τύπου Lufthansa, η απάντηση ήταν ότι «πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, οι αποφάσεις θα ληφθούν σε ανώτατο, ανώτατο επίπεδο», παραπέμποντας στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, θέλοντας έτσι να καταδείξει την κρισιμότητα της απόφασης, αλλά και του σύνθετου του προβλήματος.

Η ίδια πηγή ανέφερε στο mononews.gr ότι «η Aegean για αυτές τις λίγες πτήσεις που πραγματοποιεί την περίοδο αυτή έχει επιδότηση εισιτηρίου». Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, «η αεροπορική εταιρεία μετά από απόφαση της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών έχει αναστολή πληρωμής τελών αεροδρομίου για ένα τρίμηνο».

Ένα από τα σενάρια που έχουν συζητηθεί είναι η έκδοση Cocos, όπως ακριβώς είχε γίνει προ ετών με τις τράπεζες Εθνική και Πειραιώς. Με αυτόν τον τρόπο η διοίκηση παραμένει στα χέρια του Ευτύχη Βασιλάκη και το δημόσιο δεν εμπλέκεται στην διαχείριση.

Η εταιρεία κάθε χρόνο θα πληρώνει ένα κουπόνι στο ελληνικό δημόσιο, έως ότου αποπληρώσει πλήρως το δάνειο. Πρόκειται για μια λύση καθαρή και δοκιμασμένη.  Ήδη η Εθνική Τράπεζα έχει αποπληρώσει πλήρως τα Cocos που έλαβε προ ετών.

Πάντως οι 4 συστημικές  τράπεζες (Πειραιώς, Εθνική, Alpha και Eurobank) άνοιξαν γραμμές χρηματοδότησης στην εταιρεία το ποσό των 100 εκατ. ευρώ.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο επιχειρηματίας και βασικός μέτοχος της Aegean, κ. Βασιλάκης, φέρεται να έχει ζητήσει επιδότηση εισιτηρίου από την κυβέρνηση και για το διάστημα που θα έρθει η άρση των περιορισμών στις πτήσεις. Μένει να φανεί δεδομένου ότι, σύμφωνα με την ίδια πηγή πάντα, «οι όποιες αποφάσεις αφορούν στην Aegean αφορούν πρωτίστως το υπουργείο Οικονομικών το οποίο διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό και κάνει τις επαφές με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις χρηματοδοτήσεις κλάδων και επιχειρήσεων που πλήττονται εξαιτίας της πανδημίας».

Προ δεκαημέρου, ο κ. Βασιλάκης, σε δηλώσεις του, είχε πει, μεταξύ άλλων, πως «σήμερα όμως η καταστροφή έχει πάρα πολύ μεγάλο κόστος με αποτέλεσμα όλες οι αεροπορικές είτε να ζητούν είτε να δέχονται βοήθεια από τα κράτη. Υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες αλλά υπάρχουν και οι δυνατότητες που μπορεί να παράσχει ένα κράτος.

Οι κανόνες μπορεί να είναι ίδιοι για όλους όχι όμως οι δυνατότητες. Για παράδειγμα διαφορετικές δυνατότητες έχουν τα κράτη μεταξύ τους για το πως θα επιδοτήσουν την ανεργία των εργαζομένων που θα μείνουν χωρίς δουλειά εξαιτίας της κρίσης είτε για το πως θα βοηθηθούν οι αεροπορικές του εκάστοτε κράτους.

Η δυσκολία για την Ελλάδα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών κανόνων είναι να συγκεράσει τις δικές της δυνατότητες και να μπορέσει ως κοινωνία και ως επιχειρήσεις να ανταγωνιστεί πολύ πιο εύρωστες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο».