Louis Vuitton, Hermes, Rolex, τα απόλυτα luxury brands, δεν σταματούν ποτέ να γοητεύουν και να προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών που μπορούν να τα αποκτήσουν.

Κόντρα στις πληθωριστικές πιέσεις και στη διεθνή κρίση που ακολούθησε την πανδημία, η ζήτηση για τις πιο ακριβές φίρμες της ελληνικής αγοράς κάθε άλλο παρά έχει περιοριστεί.

1

Ο παγκόσμιος κλάδος των προϊόντων πολυτελείας, σύμφωνα με έκθεση της Boston Consulting Group, υπολογίζεται ότι θα αυξάνεται κατά 6% ετησίως μεταξύ του 2022 και 2026 φτάνοντας τα 494 δισ. ευρώ από τα 388 δισ. ευρώ που ήταν το 2021.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η αγορά secondhand πρόκειται να αναπτυχθεί σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από την αγορά των καινούργιων: 13% ετησίως έως το 2025, έναντι 5% ετησίως, δείχνοντας την αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά που δίνει έμφαση στον κύκλο ζωής των προϊόντων αλλά και σε θέματα βιωσιμότητας.

Στην ελληνική οι πωλήσεις των luxury προϊόντων ακολουθούν ανοδική πορεία μετά την κάμψη της πανδημίας με την αύξηση του τουρισμού να φέρνει περισσότερα έσοδα για τις θυγατρικές των παγκόσμιων κολοσσών. Αλλωστε η  σύνδεση του τουρισμού με τις αγορές ειδών πολυτελείας επιβεβαιώνεται και από σχετική έρευνα της BCG (2021) σύμφωνα με την οποία, το 38% του δείγματος δήλωσε ότι ταξιδεύει για εμπειρίες πολυτελείας, το 35% για αγορές πολυτελείας και το 27% και για τα δύο.

-Louis Vuitton Ελλάς: O τζίρος του γαλλικού κολοσσού LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton αυξήθηκε το 2021 κατά 44% (64,21 δις. ευρώ. Η εν Ελλάδι θυγατρική την ίδια χρονιά διπλασίασε τις πωλήσεις της. Για την ακρίβεια, όπως προκύπτει από οικονομικά αποτελέσματα που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών ανέρχεται στο ποσό των 25,6 εκατ. ευρώ και παρουσιάζει αύξηση 99,99% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται στα 8,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα της χρήσης διαμορφώθηκαν στο ποσό των 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 2,039 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Το κόστος πωλήσεων ανέρχεται σε 12,8 εκατομμύρια και το μικτό αποτέλεσμα στα 12,7 εκατομμύρια.

Η διοίκηση παρά την αβεβαιότητα και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία περιμένει βελτίωση των αποτελεσμάτων για το 2022 και με τη συμβολή του τουρισμού.  Όπως αναφέρει, σε αυτό το περιβάλλον της παγκόσμιας αβεβαιότητας η Louis Vuitton αποδεικνύεται ανθεκτική σε περίοδο πρωτόγνωρης κρίσης ώστε όχι μόνο να επιβιώνει αυτής της κρίσης αλλά και να περιμένει με κερδοφόρο αποτέλεσμα.

Αναφέρει δε ότι δεν έχει σημαντική απευθείας έκθεση στις εμπόλεμες χώρες αλλά επηρεάζεται εμμέσως λόγω των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές της ενέργειας, των περαιτέρω διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και των άλλων επιπτώσεων της κρίσης όπως ο πληθωρισμός η αναταραχή στις αγορές χρήματος η γενικότερη αβεβαιότητα.

-Rolex Ελλάς: Το 70% των πωλήσεων πριν την πανδημία ανέκτησε η Rolex Hellas το 2021 φτάνοντας τα 74,9 εκατ. ευρώ έναντι 59,49 εκατ. ευρώ το 2020 και 61,43 εκατ. ευρώ το 2019. Το κόστος πωλήσεων ήταν στα 54,3 εκατ. ευρώ και το μικτό αποτέλεσμα στα 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 16,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα προ φόρων ήταν 9,6 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 7,2 εκατ. ευρώ το 2020 και 9,24 εκατ. ευρώ το 2019.

Η Rolex Ελλάς, αποκλειστικός εισαγωγέας των ρολογιών Rolex και Tudor στην Ελλάδα έχει ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής, δύο καταστήματα λιανικής και ένα κατάστημα επισκευής και συντήρησης.

Μάλιστα οι ισχυρές επιδόσεις επιτεύχθηκαν παρά το γεγονός ότι η εταιρεία στην Ελλάδα είχε κλειστά λόγω πανδημίας τα καταστήματα, τα οποία άρχισαν να λειτουργούν μόνο με ραντεβού στις 5 Απριλίου του 2021 και ουσιαστικά η πλήρης απελευθέρωση της λειτουργίας τους ήρθε από τις 14 Μαΐου και ύστερα με την έναρξη της τουριστικής κίνησης.

Η εκρηκτική άνοδος του τουρισμού τη φετινή χρονιά αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας, ενώ όπως αναφέρει στο ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει την οικονομική έκθεση, οι διεθνείς επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν αναμένεται να έχουν σημαντική επίδραση.

-Hermes Greece ΑΕ: Η εν Ελλάδι θυγατρική του γαλλικού οίκου ειδών πολυτέλειας, ευρέως γνωστού και για τις τσάντες Birkin κάλυψε τις απώλειες που είχε κατά την περίοδο της πανδημίας.

Με σημείο αναφοράς την ομώνυμη μπουτίκ στην οδό Βουκουρεστίου έκλεισε το 2021 με κύκλο εργασιών 11 εκατ. ευρώ έναντι 7,6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης σημειώνοντας αύξηση κατά 44,1%. Επιπλέον βελτίωσε και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη του από το περιθώριο κέρδους μέχρι τα ταμειακά διαθέσιμα. Ειδικότερα, κόστος των πωληθέντων διαμορφώθηκε σε 6 εκατ. ευρώ, έναντι 4,87 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμανθεί σε 45,15% έναντι 36,14% αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ (17,34% επί των πωλήσεων) έναντι 434,8 χιλ. ευρώ (5,7% επί των πωλήσεων) της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση 340,16%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,5 εκατ. ευρώ από 511,3 χι. ευρώ αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ μάρκετ: Με την… πλάτη στον τοίχο οι μικροί της αγοράς