«Καταφέραμε στο κλείσιμο αυτού του 4ετους κύκλου να παραδώσουμε πολλές μικρές επαναστάσεις. Για αυτ;o μίλησε και ο πρωθυπουργός παρουσιάζοντας το πρόγραμμα μας για το επόμενο διάστημα. Για αυτό το διπλό άλμα, το πράσινο και το ψηφιακό. Έγιναν πολλά σε επίπεδο ψηφιακών υποδομών και θα γίνουν πολλά ακόμα. Επέκταση του δικτύου 5G στο 95% της χώρας έως το 2027. Θα υπάρξουν οπτικές ίνες σε κάθε δημόσιο και ιδιωτικό κτίριο, αναβάθμιση των ΚΕΠ αλλά και ψηφιοποίηση των βασικών υποδομών της χώρας», τόνισε ο Θανάσης Κοντογεώργης, Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών της ελληνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο συζήτησης με θέμα Innovation in Governance που έγινε στο πλαίσιο του 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Επίσης ο κ. Κοντογιώργης σημείωσε πως προχωρά η ψηφιοποίηση των βασικών υποδομών και αρχείων της χώρας φέρνοντας σαν παράδειγμα τη δικαιοσύνη και τη δημιουργία του «δικαστικού χάρτη που θα μας ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για τις ελλείψεις και τα άλλα ζητήματα των δικαστηρίων».

1

Πρόσθεσε πως το «δημόσιο μπορεί να καινοτομήσει αρκεί να τηρούνται δύο προϋποθέσεις. Να εξασφαλίσουμε τη θεσμική μνήμη στη λειτουργία του κράτους, να κρατάμε τη θετική παρακαταθήκη κάθε περιόδου. Και να υπάρχει θετική αντιμετώπιση από την κοινωνία, να μην τρομάζει η κοινωνία ώστε να μη θέλει να ανατραπεί αυτή ηπαρακαταθήκη». Επισήμανε επίσης πως το 2019 η υλοποίηση της νομοθεσίας «ήταν στο 19% και σήμερα αυτό το ποσοστό είναι στο 60%».

Aπό την πλευρά του ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόνισε τη σημασία του συντονισμού, «Η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ του Δημοσίου για την εξυπηρέτηση του πολίτη θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρονική, αυτό που λέμε διαλειτουργικότητα. Να μην χρειάζεται ο πολίτης να προσκομίζει έγγραφα σε έντυπη μορφή αλλά να γίνονται όλα ηλετρονικά, πάντα με τη συναίνεση του πολίτη» Ο κ. Αναγνωστόπουλος έκανε λόγο επίσης για «305.000 ηλεκτρονικά ραντεβού με βιντεοκλήση μεταξύ πολιτών και δημοσίου» την προηγούμενη τετραετία. «Την επόμενη 4ετία όλες οι συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο θα πρέπει να είναι ηλεκτρονικές, τελεία και παύλα».

Ο Σταύρος Ασθενίδης, πρόεδρος της Κοινωνίας της Πληροφορίας ανέφερε πως αυτή τη στιγμή το gov.gr προσφέρει πάνω από 1500 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και έχει αλλάξει την αντίληψη του πολίτη για τη δημόσια διοίκηση». Έφερε σαν παράδειγμα το market pass «το οποίο υλοποιήθηκε σε δύο μήνες, κάτι πρωτοφανές για το ελληνικό κράτος».

Ο γενικός γραμματέας Ιθαγένειας στο υπουργείο Εσωτερικών, Αθανάσιος Μπαλέρμπας σχολίασε πως «η διαδικασία για την απόκτηση ιθαγένειας πρέπει να γίνεται με τρόπο λιγότερο γραφειοκρατικό, αδιάβλητο, αντικειμενικό και κυρίως αποτελεσματικό.

Σε τρεισίμιση χρόνια αλλάξαμε τον κώδικα ιθαγένειας, ο οποίος γίνεται όλο και απλούστερος. Επίσης θεσπίσαμε την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του πολίτη. Αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι το πληροφοριακό σύστημα που ετοιμάζουμε. Ένα σύστημα με στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης το οποίο θα συγκεντρώνει αυτόματα τα στοιχεία για κάθε πολίτη που προχωρά στην αίτηση για την ιθαγένεια. Έτσι και έλεγχος θα γίνεται ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα όπως πλαστά έγγραφα και θα υπάρχει ασφάλεια στη διαδικασία».

Η κα. Εύη Δραμαλιώτη, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης, σχολίασε το «πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη ενός συντονιστικού κέντρου για την επίτευξη των στρατηγικών. Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης ανέπτυξε για πρώτη φορά συνεργασίες με με μεγάλα ιδρύματα του εξωτερικού όπως το LSE και το Χάρβαρντ«.

Ενώ ο Νικος Μανιάτης CEO της IBM Ελλάδας και Κύπρου, ανέφερε πως «υπάρχει κοινή αποδοχή πως τα τελευταία χρόνια οι φορείς του δημοσίου καινοτόμησαν. Αλλά και ο ιδιωτικός τομέας βοήθησε. Οι προκλήσεις για το επόμενο διάστημα είναι σε 3 τομείς. Ο πρώτος είναι οι εφαρμογές που πρέπει να ξαναγραφτούν, να γίνουν πιο μοντέρνες και να μπορούν να λειτουργούν στα νέφη(clouds), δημόσια και ιδιωτικά.

Ο δεύτερος τομέας είναι η τεχνητή νοημοσύνη που σε εμπορική χρήση έχει πολλές προκλήσεις, νομικά ζητήματα και άλλα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ο τρίτος τομέας είναι η ψηφιακή ασφάλεια, τόσο για τη χώρα όσο και για τους πολίτες».

Τέλος ο Θάνος Βαριας, Partner στην Cognity, συμφώνησε πως έχει υπάρξει μεγάλη πρόοδο στον ψηφιακό τομέα τα τελευταία 4 χρόνια. «Με τη βοήθεια της Κοινωνίας της Πληροφορίας υλοποιούνται τιτάνια έργα τα οποία θα είναι η ζώσα μνήμη του ελληνικού Δημοσίου. Μας χρειάζεται όλους αυτό, δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Αλλά πρέπει να γίνουν οι διαδικασίες πιο απλές. Μέσα από την απλοποίηση της εμπειρίας του πολίτη απλοποιείται και το κράτος».

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος της ιστοσελίδας moneyreview Κώστας Κετσιετζής.

Διαβάστε επίσης:

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε έναν κόσμο με μηδενικό ισοζύγιο