Έρευνα εις βάθος στην προτεινόμενη συγχώνευση ανάμεσα στις σιδηροδρομικές μονάδες των Siemens και Alstom ξεκίνησε η Κομισιόν την Παρασκευή, εγείροντας αμφιβολίες για το αν θα δημιουργηθεί τελικά μια πανευρωπαϊκή «Railbus» που θα ανταγωνιστεί την κινεζική CRRC.

Σε μια ανακοίνωση με αρκετά οξείς τόνους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει πως η συγχώνευση «θα στερήσει από τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς φορείς την επιλογή προμηθευτών και καινοτόμων προϊόντων και θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές».

Οι υπέρμαχοι της συμφωνίας υποστηρίζουν πως οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να δουν τη συμφωνία από ένα διεθνές πρίσμα και να λάβουν υπόψη τη δημιουργία ενός «ευρωπαϊκού πρωταθλητή» που θα ανταγωνιστεί την CRRC της Κίνας.

Η Κομισιόν ωστόσο αντικρούει το συγκεκριμένο επιχείρημα, υποστηρίζοντας πως η ένταξη νέων ανταγωνιστών στην αγορά τροχαίου υλικού και σηματοδότησης, «συμπεριλαμβανομένων και πιθανών Κινέζων προμηθευτών, φαίνεται λιγότερο πιθανό να συμβεί στο ορατό μέλλον».

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκέτ Βεστάγκερ, τόνισε πως η συγχώνευση «μπορεί τελικά να βλάψει εκατομμύρια Ευρωπαίους που χρησιμοποιούν το τρένο καθημερινά για δουλειά ή διασκέδαση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μετά τον Άκη αποφυλακίζεται και ο Ηλίας Γεωργίου της Siemens

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 1.500 Κινέζοι φτιάχνουν μία σιδηροδρομική γραμμή σε μόλις 9 ώρες (video)