ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Apple: Μπαίνει δυναμικά στην αγορά «smart home» – Φέρνει νωρίτερα το gadget που «λύνει τα χέρια» στο σπίτι
Περιεχόμενα
Νέοι κανονισμοί έρχονται από τον Μάρτιο του 2024 στις ψηφιακές αγορές, με τους αμερικανικούς κολοσσούς τεχνολογίας να βρίσκονται στο μικροσκόπιο και υπό πιέσεις για να προσαρμοστούν στους ευρωπαϊκούς όρους.
Σύμφωνα με τη Κομισιόν, θα επιβληθεί ένα αυστηρό καθεστώς στις πλατφόρμες των τεχνολογικών εταιρειών, ακόμα και απαγόρευση συλλογής προσωπικών δεδομένων.
Ποιες αλλαγές προβλέπονται
Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι χρήστες του iPhone θα μπορούν βάσει των νέων υποχρεώσεων να κατεβάζουν εφαρμογές από εφαρμογές-καταστήματα αντιπάλων τους, η Meta να μην μπορεί να συνδυάζει προσωπικά δεδομένα του facebook και του instagram και η Google να μην ευνοεί στα αποτελέσματα αναζήτησης συγκεκριμένες αγορές.
“Περιορίζουμε επιτέλους την οικονομική δύναμη των έξι gatekeepers, δίνοντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τις μικρότερες καινοτόμες εταιρείες τεχνολογίας”, δήλωσε ο Τιερί Μπρετόν, επίτροπος εσωτερικής αγοράς της ΕΕ.
Η Google Search της Alphabet, το App Store της Apple και η αγορά της Amazon.com περιλαμβάνονται σε έναν κατάλογο 22 υπηρεσιών που εμπίπτουν στον νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές.
Εταιρείες, όπως το TikTok της Bytedance και το Facebook της Meta Platforms έχουν έξι μήνες στη διάθεσή τους για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες ή να τους αμφισβητήσουν στο δικαστήριο της ΕΕ.
Πάντωςσύμφωνα με τον Κριστόφ Καρουγκάτι, ειδικό σε ψηφιακά ζητήματα στο think tank Bruegel, θα είναι μια δύσκολη μάχη για τους τεχνολογικούς κολοσσούς αν πάνε την υπόθεση στα δικαστήρια.
Εξαιρέσεις και προϋποθέσεις
Κάποιες υπηρεσίες όπως oι Bing, Edge και Advertising της Microsoft αλλά και το iMessage της Apple ενδέχεται να εξαιρεθούν από τους νέους κανονισμούς λόγω χαμηλού ανταγωνισμού.
Τον Ιούλιο, η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι αρκετές πλατφόρμες είχαν γνωστοποιήσει στην ΕΕ ότι πληρούν τα κριτήρια για να χαρακτηριστούν ως οι λεγόμενοι gatekeeper, καθώς περιλαμβάνουν πωλήσεις σε όλο το ευρωπαϊκό μπλοκ ύψους 7,5 δισ. ευρώ ή κεφαλαιοποίηση αγοράς από 75 δισ. ευρώ και πάνω.
Οι υπηρεσίες πλατφόρμας απαιτείται επίσης να έχουν περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και περισσότερους από 10.000 ετήσιους ενεργούς επιχειρηματικούς χρήστες στην ΕΕ, για να εμπίπτουν στους κανόνες.
Διαβάστε επίσης:
Έλον Μασκ: Πήρε δάνειο $1 δισ. από την SpaceX, τον ίδιο μήνα που απέκτησε το Twitter
Apple: Ξεκινά η παραγωγή του iPhone 15 στην Ινδία
Sony: Αναβάθμισε το outlook για τα έσοδα του 2023 – «Στήριγμα» το PlayStation