Η πλατφόρμα της Booking είναι η τελευταία επιχείρηση τεχνολογίας που έχει μπει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μία περίοδο που η Κομισιόν κυνηγάει τους τεχνολογικούς κολοσσούς με στόχο να εφαρμόσει νέους κανονισμούς αντιμονοπωλιακής πολιτικής.

Η Booking πλέον έχει μόλις έξι μήνες στη διάθεσή της για να προσαρμόσει τις λειτουργίες της στους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις ψηφιακές αγορές, οι οποίοι προβλέπονται στο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στην ΕΕ.

Εφόσον ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες, «οι τουρίστες θα επωφεληθούν καθώς θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές και τα ξενοδοχεία θα έχουν περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες», ανέφερε η Margrethe Vestager, επίτροπος αντιμονοπωλιακών θεμάτων της ΕΕ, σε δήλωση της τη Δευτέρα.

Πόλεμος στο μονοπώλιο

Το κυνήγι αντιμονοπωλιακών πρακτικών έχει ξεκινήσει ήδη, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει ανακοινώσει τις πρώτες αναστολές στα διαφημιστικά τμήματα της πλατφόρμας X του Έλον Μασκ και της TikTok της ByteDance.

Με τον Έλον Μασκ, οι σχέσεις της Κομισιόν ισορροπούν σε ένα λεπτό σκοινί, καθώς ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου «δυσκολεύεται» να προσαρμοστεί σε κανονισμούς.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήδη έχουν ξεκινήσει έρευνα και για άλλες υπηρεσίες της X, για το αν πληρούν τις απαραίτητες ευρωπαϊκές προϋποθέσεις.

Ο νόμος της ΕΕ έχει ως στόχο να αποτρέψει τυχόν παραβιάσεις του ανταγωνισμού από τις εταιρείες τεχνολογίας πριν αυτές γίνουν καθεστώς. Θα εφαρμόζεται σε εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά της ΕΕ, οι οποίες διαθέτουν πάνω από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και 10.000 ετήσιους επιχειρηματικούς χρήστες.

Οι εταιρείες στο στόχαστρο

Ο ευρωπαϊκός κανονισμός πρακτικά στοχεύει στο επιχειρηματικό μοντέλο των έξι κορυφαίων αμερικάνικων τεχνολογικών κολοσσών: Apple, Microsoft,  Meta Platforms,  Google, Amazon και TikTok.

Η Κομισιόν έχει στοιχειοθετήσει μία σειρά προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούνται ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν στην ΕΕ.

Σύμφωνα με τους κανόνες, θα είναι παράνομο για ορισμένες πλατφόρμες να ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες έναντι εκείνων των ανταγωνιστών. Θα απαγορεύεται να συνδυάζουν προσωπικά δεδομένα στις διάφορες υπηρεσίες τους όπως και να χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγουν από τρίτους με στόχο να τους ανταγωνιστούν.

Διαβάστε επίσης:

Amazon, Pfizer, Microsoft και άλλοι κολοσσοί επενδύουν πάνω από 15 δισ. ευρώ στην Γαλλία

Bloomberg: Τουρκία και Ελλάδα επιδιώκουν καλύτερες σχέσεις εν μέσω των συνεχιζόμενων εντάσεων στην Κύπρο

Ο Bezos, ο Zuckerberg και οι άλλοι: Ποια στελέχη των Magnificent Seven ρευστοποιούν και γεμίζουν τις τσέπες τους