ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Με βάση τα ευρήματα της νομικής μελέτης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) οι συγκεκριμένοι ισχυρισμοί παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Συγκεκριμένα αιτούνται από τις αρμόδιες Αρχές να ξεκινήσουν μια έρευνα, αναφορικά με τις εν λόγω πολιτικές και πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών, όπως επίσης και σε μια πιο ευρύ κλίμακα του συγκεκριμένου κλάδου, προκειμένου να σταματήσουν να δίνουν στους καταναλωτές την εσφαλμένη εντύπωση ότι οι αεροπορικές πτήσεις είναι βιώσιμες.
Οι καταγγελίες αφορούν τις εταιρίες: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling και Wizz Air.
Οι εν λόγω ισχυρισμοί, όπως επισημαίνεται, δεν ευσταθούν καθώς οι αεροπορικές πτήσεις δεν είναι βιώσιμες και δεν πρόκειται να γίνουν στο εγγύς μέλλον. Στις περιπτώσεις δε που οι αεροπορικές εταιρείες προτείνουν στους καταναλωτές να πληρώνουν επιπλέον «πράσινα» τέλη τα οποία ως βάση έχουν τέτοιους παραπλανητικούς ισχυρισμούς, οι Αρχές θα πρέπει να ζητούν από τις αεροπορικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους πελάτες τους.
Οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί
Παραδείγματα παραπλανητικών ισχυρισμών από τις αεροπορικές εταιρείες που ως στόχο έχουν τους καταναλωτές είναι οι εξής:
– Με επιπλέον πληρωμή για έξτρα πόντους μπορεί ο καταναλωτής να «αντισταθμίσει», «μηδενίσει» ή «αποκαταστήσει» τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της αεροπορικής πτήσης που έχει επιλέξει.
Αυτοί οι ισχυρισμοί είναι στην πραγματικότητα ανακριβείς, καθώς τα περιβαλλοντολογικά οφέλη προκειμένου να αντισταθμισθεί η μείωση εκπομπών είναι εξαιρετικά αβέβαιη, ενώ η επίπτωση των επιβλαβών εκπομπών CO2 από τα αεροπορικά ταξίδια είναι σίγουρη.
– Ζητούν επιπλέον χρεώσεις με την αιτιολογία ότι συμβάλουν στην ανάπτυξη “Βιώσιμων εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων” (SAF).
Ωστόσο, τα συγκεκριμένα καύσιμα δεν είναι έτοιμα προς διάθεση στην αγορά και η νομοθεσία της ΕΕ που εγκρίθηκε πρόσφατα θέτει πολύ χαμηλούς στόχους αναφορικά με το βαθμό συμμετοχής στο μείγμα καυσίμων που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη.
Επιπλέον υπογραμμίζεται ότι έως τη χρονική περίοδο μαζικής διάθεσης των εν λόγω καυσίμων – μετά το τέλος της δεκαετίας του 2030 – θα αντιπροσωπεύουν στην καλύτερη περίπτωση μόνο ένα μικρό μερίδιο στις δεξαμενές αποθήκευσης κηροζίνης των αεροπλάνων.
– Η εντύπωση που δημιουργούν ότι, τα αεροπορικά ταξίδια μπορεί να είναι «βιώσιμα», «υπεύθυνα» και «πράσινα», είναι άκρως παραπλανητική. Καμία από τις στρατηγικές που εφαρμόζει ο τομέας των αερομεταφορών δεν είναι επί του παρόντος σε θέση να αποτρέψει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Οι οργανώσεις των καταναλωτών απαιτούν να σταματήσουν οι συγκεκριμένοι ισχυρισμοί, καθώς με την αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας, οι εκπομπές θα συνεχίσουν να αυξάνονται για τα επόμενα χρόνια.
Εν κατακλείδι, όπως αναφέρεται, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να σταματήσουν να δίνουν στους καταναλωτές την εσφαλμένη εντύπωση ότι επιλέγουν έναν βιώσιμο τρόπο μεταφοράς. Θα πρέπει προτού προβάλουν οποιοδήποτε από τα καλυπτόμενα είδη «οικολογικών ισχυρισμών» στους καταναλωτές, οι ισχυρισμοί να επαληθεύονται και να αποδεικνύονται με επιστημονικά στοιχεία, ώστε να παρέχουν πλήρη και ακριβή εικόνα ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Επιπλέον, οι αρμόδιες Αρχές θα πρέπει να ερευνήσουν τους οικολογικούς ισχυρισμούς και να πιέσουν για λύσεις που θα παρέχουν στους καταναλωτές αξιόπιστες, ελκυστικές και βιώσιμες εναλλακτικές προτάσεις.
Οι καταναλωτές απαιτούν πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, ώστε να επιτευχθεί μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για ένα δίκαιο και πράσινο μέλλον.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP/fh
Διαβάστε επίσης:
Βογιατζόγλου: Τη διανομή μερίσματος €0,153/μετοχή ενέκρινε η Γ.Σ.
Q&R: Ανέλαβε νέο έργο πληροφορικής από την ΚτΠ για το Υπουργείο Εξωτερικών
Motor Oil: Εγγύηση €9,8 εκατ. υπέρ της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα