Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Το κόλπο των ναυπηγείων για να προσελκύσουν νέες παραγγελίες αποδίδει καρπούς

shipyard

Τα δυνατά τους βάζουν από τις αρχές του χρόνου τα περισσότερα ναυπηγεία στον κόσμο, προσπαθώντας ακόμα και με ανορθόδοξες πρακτικές, όπως η επιθετική μείωση των τιμών, να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες πλοίων. Και φαίνεται ότι ως ένα βαθμό τα καταφέρνουν, καθώς η δραστηριότητα στην αγορά των νεότευκτων πλοίων εμφανίζεται αυξημένη στους πρώτους δύο μήνες του 2017.

Και σύμφωνα με ανάλυση της Allied Shipbroking, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον, καθώς τα ναυπηγεία πιθανότατα θα συνεχίσουν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον περισσότερων εφοπλιστών.

Φαίνεται ότι κάθε εκατοστό που κερδίζεται στο μέτωπο των τιμών, κερδίζεται με αξιόλογη πίεση, αναδεικνύοντας περαιτέρω το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές τις τιμές που προσφέρουν τα ναυπηγεία είναι πολύ κοντά στο κόστος.”, επισημαίνει η Allied Shipbrokers, παρατηρώντας πως μολονότι σε κάποιες κατηγορίες πλοίων η τακτική αυτή αποδίδει καρπούς, καθιστώντας πιο ανταγωνιστική επιλογή την κατασκευή ενός νέου πλοίου, σε συνδυασμό και με την άνοδο των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, σε άλλες κατηγορίες οι πλοιοκτήτες εμφανίζονται διστακτικοί στο να “φορτώσουν” την αγορά με νέο τονάζ, εκτιμώντας πως τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δεν είναι ακόμα τέτοια που να μπορούν να αντέξουν τέτοιες κινήσεις.

Εκεί που η τακτική αυτή φαίνεται να αποδίδει περισσότερο είναι στην αγορά του ξηρού φορτίου, όπου η Allied Shipbroking διαπιστώνει πως μετά από διαδοχικές εβδομάδες με σταθερή δραστηριότητα και ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα πλοία, οι τιμές έχουν ανέβει αισθητά, και αναμένεται να ανέβουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον, καθώς οι συνθήκες στην αγορά έχουν βελτιωθεί, ανοίγοντας την “όρεξη” σε πολλούς υποψήφιους αγοραστές.

Όσο για την αγορά των τάνκερ, η Allied Shipbroking σημειώνει: “Παρατηρήσαμε κάποια μικρή βελτίωση σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα. Υπήρχαν επίσης αξιόλογες αγοραπωλησίες στο μέτωπο των VLCCs, με μία επαναπώληση και μία πώληση παλαιού πλοίου. Παρ’ όλα αυτά, η αγορά είναι ακόμη σταθερά εστιασμένη στα τάνκερ προϊόντων, ακόμα και στα μεγαλύτερα μεγέθη, την ώρα που λίγοι πωλητές είναι πρόθυμοι να ενεργήσουν σε αυτά τα επίπεδα τιμών, βρίσκοντας ότι είναι πιο επωφελές να συνεχίσουν να λειτουργούν τα πλοία τους στις σημερινές καλές τιμές της αγοράς”.

Όσο για το μέτωπο των διαλύσεων πλοίων, μία εικόνα της αγοράς μας δίνει η ανάλυση της Clarkson Platou Hellas που σημειώνει ότι, λόγω της προαναφερθείσας ανόδου των τιμών στην αγορά του dry bulk, οι ιδιοκτήτες bulkers προτιμούν να εξαντλήσουν τις πιθανότητές τους να εξασφαλίσουν ναύλωση για τα παλαιότερα πλοία τους, παρά να τα πωλήσουν προς διάλυση, κι έτσι είναι πλέον λιγότερα τα bulkers που πωλούνται για scrap.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: E. Πιστιόλης: «Χτίζει» και δεύτερο δεξαμενόπλοιο ο εφοπλιστής

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Χρονιά-ρεκόρ το 2016 για την Dynagas LNG Partners