ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι συνομιλίες που φέρεται να κυοφορούνται για περισσότερο από έναν χρόνο, τελικά ευοδώθηκαν και προσεχώς αναμένονται ανακοινώσεις για το deal, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Η συμφωνία θα αφορά στην εξαγορά ολόκληρου του μετοχικού κεφαλαίου της Βεϊνόγλου, ωστόσο μένει να φανεί, αφενός το τίμημα της εξαγοράς (σημειωτέον ότι τα προ φόρων κέρδη της μητρικής ανέρχονται σε 5,3 εκατομμύρια), αφετέρου αν η οικογένεια Βεϊνόγλου θα παραμείνει στο management του ομίλου, όπως έγινε και στην περίπτωση της βορειοελλαδίτικης Makios Logistics, στην οποία το αμερικανικό fund εισήλθε στις αρχές του 2021. Το mononews προσπάθησε να επικοινωνήσει με τη μεταφορική εταιρεία, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό.
Το deal έρχεται στην εκατονταετή επέτειο λειτουργίας της Βεϊνόγλου στο χώρο των μεταφορών, η οποία βάσει των εκτιμήσεων της διοίκησης θα κλείσει το 2022 με τζίρο λίγο χαμηλότερο των 100 εκατομμυρίων. Ήδη από το 2021, η προσπάθεια για εξορθολογισμό του κόστους σε συνδυασμό με την αύξηση του κύκλου εργασιών επέφερε υπερδιπλασιασμό των αποτελεσμάτων της εταιρείας σε σύγκριση με το 2020. Με βάση τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της, η μητρική εταιρεία έγραψε κύκλο εργασιών 86,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,7% και καθαρά κέρδη 3,3 εκατ. από 1,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ υπερδιπλάσια (+110%) ήταν τα προ φόρων κέρδη. Αναμένεται, μάλιστα, ότι το 2022 θα είναι μία από τις καλύτερες χρονιές σε απόδοση, λαμβάνοντας υπόψη τη μέχρι σήμερα εξέλιξη των μεγεθών, ποιοτικά και ποσοτικά.
Η διοίκηση περιμένει αύξηση της τάξης του 15% στα έσοδα και 12% στα κέρδη προ φόρων, εκτιμήσεις που αν επαληθευτούν θα σημάνουν τζίρο 99 εκατομμυρίων για την Ορφεύς Βεϊνόγλου. Προγραμματισμένες για το 2022 ήταν επενδύσεις της τάξης των 10 εκατ. ευρώ, κυρίως σε αποθηκευτικές εγκατάστασεις, ενώ για την επόμενη πενταετία εκτιμώνται σε 30 εκατομμύρια.
Σε επίπεδο ομίλου (δηλαδή ενοποιώντας τις εταιρείες σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία), η Ορφεύς Βεϊνόγλου τζίραρε πέρσι 109 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας 22% ανάπτυξη και πέτυχε καθαρά κέρδη 6,2 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα κατά 132%. Υπενθυμίζεται ότι το 2019, ο όμιλος Βεϊνόγλου εισήλθε στην αγορά των ταχυμεταφορών, με την εξαγορά της Easy Mail.
Η επέλαση της HIG στα logistics
Αναφορικά με τη HIG, επεκτείνεται ταχύτατα στον ελληνικό κλάδο των logistics, αφού μετά την επένδυση στη Makios, ετοιμάζει το logistics hub στις εγκαταστάσεις της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο, με τη συμφωνία εξυγίανσης της χαλυβουργίας της οικογένειας Μάνεση να έχει πάρει το πράσινο φως από το Πρωτοδικείο Αθηνών, από το καλοκαίρι. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά και από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, το ύψος της επένδυσης για το κέντρο αποθήκευσης 100.000 τ.μ., θα φτάσει τα 300 εκατομμύρια ευρώ.
Η Makios αποτελεί το όχημα επέκτασης της HIG Capital στα ελληνικά logistics, αφού σχεδιάζει την κατασκευή νέων αποθηκών στο περιζήτητο Θριάσιο Πεδίο και συγκεκριμένα στα Δύο Πεύκα, σε έκταση σχεδόν 46 στρεμμάτων. Η εταιρεία με έδρα στη Θεσσαλονίκη επεκτείνει επίσης τις εγκαταστάσεις στη βόρεια Ελλάδα, με την κατασκευή 10.000 τ.μ. αποθηκών. Βέβαια, οι τελευταίες κινήσεις του fund είναι η εξαγορά παλιού εργοστασίου της Έλαστρον στον Ασπρόπυργο και η εξαγορά των Επενδυτική Ψυκτική, Εμπορική Αξία και Ατλαντίς, που πρόσφατα συγχωνεύτηκαν. Πρόκειται για τρεις εταιρείες της Olympias Κανδύλη, που δραστηριοποιείται επίσης στα logistics.
Η αμερικανική επενδυτική είχε τοποθετήσει κεφάλαια και στη Dimand, αφού η πρώτη τους συμφωνία ανακοινώθηκε το 2020. Επιπλέον, στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο της HIG ανήκουν 11 ξενοδοχεία και κατά τις ίδιες πληροφορίες επίκεινται κι άλλες εξαγορές. Στα εν Ελλάδι περιουσιακά στοιχεία ανήκουν πέντε ξενοδοχεία του ομίλου Κυπριώτη, δύο μονάδες της Aldemar στη Ρόδο και τέσσερα ξενοδοχεία συμφερόντων του Γιώργου Δημητρίου, ιδρυτή της εισηγμένης Γ.Ε. Δημητρίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπέγραψε διάταγμα για ευρύτερη χρήση των πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία
- Χρηματιστήριο: Κοιτάζει τις 1.400 μονάδες – Σε Cener και τράπεζες τα βλέμματα
- Ριζικές αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες – Τι συμβαίνει με υπόγεια, παλαιότητες και συντελεστές οικοπέδων
- Διαζύγιο μετά από 40 χρόνια της Hapag-Lloyd με τον όμιλο του Γκριμάλντι