Σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις πολυεθνικές να κυριαρχούν η εταιρεία Κλιάφας στοχεύει να περάσει στην πρώτη γραμμή της αγοράς.

Σχεδόν τρία χρόνια μετά την απόκτηση της ιστορικής εταιρείας αναψυκτικών, η οικογένεια Σαράντη με ένα εκτεταμένο επενδυτικό πλάνο οδηγεί την εταιρεία στην επόμενη ημέρα διευρύνοντας ήδη το αποτύπωμά της στην αγορά.

1

Στόχευση της Κλιάφας είναι για φέτος ο διπλασιασμός τζίρου και μεριδίων αγοράς, όπως επισημαίνουν πηγές από την εταιρεία στο mononews. Καταλύτης, οι επενδύσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από τους νέους ιδιοκτήτες και ξεπερνούν τα 18 εκατ. ευρώ.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Μάλιστα η εταιρεία πρόσφατα προχώρησε σε δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Στις 21 Δεκεμβρίου 2022 εγκρίθηκε η πρώτη αύξηση ύψους 4,47 εκατ. ευρώ και η δεύτερη στις 25 Ιανουαρίου 2023 ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια καταβλήθηκαν από τη μητρική εταιρεία, δηλαδή την Ελληνική Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη και έρχονται σε συνέχεια του τεράστιου για τα δεδομένα της αγοράς επενδυτικού προγράμματος που έχει υλοποιηθεί και που δείχνει τις προθέσεις της διοίκησης. Να γίνει ισχυρός παίκτης σε μια αγορά που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ενδεικτική της δυναμικής που εμφανίζει η αγορά ανθρακούχων ποτών είναι η έρευνα της Allied Market Research, σύμφωνα με την οποία τα αναψυκτικά με ζάχαρη εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης 5% έως το 2030 ενώ η αγορά ανθρακούχων ποτών (αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, αθλητικά ποτά και ανθρακούχο νερό) χωρίς ζάχαρη, αναμένεται να φτάσει τα 243,5 δισ. δολ. μέχρι το 2030, καταγράφοντας ετήσια ανάπτυξη 7,3%.

Αιχμή, τα αναψυκτικά χωρίς συντηρητικά

Η στρατηγική της εταιρείας είναι η επικέντρωση στη γκάμα προϊόντων χωρίς συντηρητικά. Αποτελεί την αιχμή στις στρατηγική διεύρυνσης, καθώς η τάση για μια πιο υγιεινή διατροφή στρέφει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε προϊόντα με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη ή με προσθήκη στέβιας ή άλλων φυσικών γλυκαντικών και γενικότερα σε πιο υγιεινές επιλογές.

Η επένδυση που έχει υλοποιηθεί στο εργοστάσιο στα Τρίκαλα, με τη νέα γραμμή παραγωγής, δυναμικότητας 23.000 φιαλών την ώρα, και με την ασηπτική τεχνολογία εμφιάλωσης που διαθέτει παράγονται προϊόντα χωρίς συντηρητικά. Αυτό αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της «Κλιάφα», η οποία στοχεύει στο να δημιουργήσει μια νέα τάση στην αγορά, αυτή των αναψυκτικών χωρίς συντηρητικά.

Στις νέες εγκαταστάσεις μπορεί να εμφιαλώσει όλη την γκάμα κλασσικών και σύγχρονων αναψυκτικών, προϊόντα cola, ενεργειακά ποτά, εμφιαλωμένο νερό, τσάι και χυμούς.

Στο χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνονται όλες οι κλασσικές γεύσεις αναψυκτικών πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, γκαζόζα και σόδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα και λεμονάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκάλι, λεμόνι και βύσσινο χωρίς ζάχαρη, καθώς και την BiBi Cola σε κλασσική και zero. Παράλληλα έχει κάνει και την πρώτη της διεύρυνση στην αγορά των χυμών με προϊόντα της κατηγορίας “long life” σε χάρτινη pet συσκευασία.

Για την παραγωγή προϊόντων, χρησιμοποιούνται πρώτες ύλες από τη χώρα ενώ το νερό εξασφαλίζεται από τις τρεις πηγές που υπάρχουν στο εργοστάσιο.

Σημαντικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της “Κλιάφας” είναι το δυνατό δίκτυο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία όχι μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά και στις διεθνείς αγορές που διαθέτει ισχυρή παρουσία, με τον εξαγωγικό προσανατολισμό να στρέφεται σε μεγάλες αγορές κυρίως προς Γερμανία, Αυστραλία και Βαλκάνια.

Μια ιστορία σχεδόν ενός αιώνα

Η παραγωγή αναψυκτικών ξεκίνησε το 1927 από μια μικρή μονάδα εμφιάλωσης που είχε τη δυνατότητα να παράγει 120 φιάλες της ώρας. Μια μονάδας που δημιούργησε ο Θεόδωρος Κλιάφας, με την αρχική δραστηριότητα να ξεκινά έναν χρόνο πριν με την παραγωγή πάγου. Το 1933 ο ιδρυτής της εισάγει στην Ελλάδα το πώμα crown (μεταλλικό πώμα) και το 1945 ανανεώνει τον μηχανολογικό εξοπλισμό του εργοστασίου.

Το 1965 η εταιρεία εκσυγχρονίζεται και μεταφέρεται σε νέες εγκαταστάσεις με πλήρως αυτοματοποιημένες για την εποχή γραμμές παραγωγής σε έναν χώρο 35 στρεμμάτων επί της οδού Τρικάλων – Λαρίσης. Από το 1987 αρχίζουν οι διεθνείς βραβεύσεις ενώ η δεκαετία του 1990 βρίσκει την εταιρεία Κλιάφα με νέους αποθηκευτικούς χώρους, υπό τη διεύθυνση του Θοδωρή και του Γιάννη Κλιάφα, ανανεώνει τον μηχανολογικό της εξοπλισμό, λανσάρει νέες συσκευασίες και προσθέτει στην αλυσίδα των προϊόντων της μια σειρά από νέα προϊόντα. Από το 2000 αναπτύσσει το εμπορικό της δίκτυο σε νέες περιοχές και διευρύνει τη συνεργασία της με αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Διαβάστε επίσης:

Καλάθι του Νοικοκυριού – Γεωργιάδης: Σταθερές οι τιμές σε 1.000 προϊόντα