«Οι παραγγελίες στα εμπορεύματα με πρώτες ύλες που έχουμε παραγγείλει καθυστερούν ακόμη και 3 μήνες. Αλλάζουν όλα μέρα με τη μέρα και δεν ξέρουμε τι θα γίνει αύριο». Με τον τρόπο αυτό περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην εφοδιαστική αλυσίδα η Καραχάλιου Κλαίρη, Διευθύντρια Προμηθειών της  «3 αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ».

Αν όπως επισημαίνει η ίδια στο mononews δεν υπάρχει κανένα ζήτημα επάρκειας σε όσπρια στην ελληνική αγορά, εντούτοις από το Σεπτέμβριο του 2021 και μετά, η αγορά βρίσκεται σε ένα περιβάλλον συνεχούς αναστάτωσης. Από την πλευρά της, η εταιρεία επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που παρουσιάζονται αλλάζοντας τη στρατηγική της στο ζήτημα των αποθεμάτων, βάσει των νέων συνθηκών.

1

Οι συνεχείς κρίσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

Ο κύριος όγκος των εισαγωγών για την 3 άλφα γίνεται από Καναδά και ΗΠΑ, ενώ εισάγει επίσης ρεβίθια από το Μεξικό και φασόλια γίγαντες από την Κίνα.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα όσον αφορά στις προμήθειες παρατηρήθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, με συνωστισμό των πλοίων σε λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο, πολλά κοντέινερ να μην φεύγουν και άλλα να μην προσεγγίζουν καν τον προορισμό τους.

Ακολούθησε νέα αναταραχή με επίκεντρο την Κίνα, τον Δεκέμβριο όταν και γίνεται η σοδειά για τα φασόλια γίγαντες. Την περίοδο εκείνη, εν μέσω εορταστικής περιόδου, το μεγάλο κόστος των μεταφορικών και η αυξημένη ζήτηση δημιούργησε νέα προβλήματα καθώς στις μεταφορές επιλέγονταν κατά προτεραιότητα  να γίνονται οι παραδόσεις για τα πιο ακριβά προϊόντα.

Στη συνέχεια ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία με διεθνές αντίκτυπο στις μεταφορές και πρωτόγνωρες καταστάσεις με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις που ανέμεναν τις παραγγελίες του, ακόμη και στο λιμάνι του Πειραιά

Πώς διαχειρίζεται η 3 αλφα την κατάσταση

«Περιμέναμε μία ομαλοποίηση της κατάστασης ωστόσο όσο περνάει ο καιρός τα προβλήματα γίνονται  ακόμη εντονότερα» σημειώνει η κ. Καραχάλιου.

Η εμπειρία που αποκόμισε η εταιρεία από τη διαχείριση που κλήθηκε να κάνει την περίοδο της πανδημίας αποδείχτηκε τελικά χρήσιμη και τις κρίσεις που ακολούθησαν. «Αλλάξαμε τη στρατηγική μας στο ζήτημα των αποθεμάτων λόγω της διαχείρισης που κάναμε την περίοδο της πανδημίας κι έτσι σήμερα δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τις ποσότητες» σημειώνει η ίδια.

Το κόστος παραγωγής πάντως το τελευταίο εξάμηνο – το οποίο επιβαρύνεται κατά κύριο λόγο από το κόστος της προμήθειας- έχει αυξηθεί κατά 45% περίπου, όπως εξηγεί, ενώ σημαντική είναι και η επιβάρυνση από το αυξημένο κόστος της ενέργειας.

Η 3 άλφα πάντως προσπαθεί να συγκρατήσει τις αυξήσεις και μέχρι στιγμής έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις που φτάνουν το 3-4% στο ράφι.  Χωρίς ωστόσο να μπορεί να προσδιορίσει τι θα γίνει το επόμενο διάστημα καθώς όλα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. 

Η νέα κρίση με το αυστηρό lockdoen που έχει επιβληθεί στη Σαγκάη και προκαλεί προβληματισμό στη  αγορά, προς το παρόν δεν έχει επιπτώσεις για την 3 αλφα καθώς όπως όπως εξηγεί η κ. Καραχάλιου όσον αφορά στα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα, έχει ήδη παραλάβει τα 2/3 των προμηθειών.

Όσον αφορά τέλος στο πρώτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία σε επίπεδο ζήτησης και πωλήσεων κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021.

Διαβάστε επίσης:

Σε νέες συμπληγάδες η εφοδιαστική αλυσίδα – Μεγάλη καθυστέρηση στις παραγγελίες από Σανγκάη