ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είπε το «Εθνικό Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάπτυξης», ειδικά για τις προβλέψεις του σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό έχει αποσπάσει επαινετικά σχόλια ευρωπαίων αξιωματούχων και επιστημόνων ενώ πρόσθεσε: «Το Σχέδιο αυτό είναι, σήμερα, το βασικό όχημα για να διανύσουμε γρήγορα την απόσταση που μας χωρίζει από άλλες χώρες. Αλλά και το πεδίο για να αναπτυχθούν στην πατρίδα μας πρωτοπόρες εφαρμογές. Που θα δημιουργούνται εδώ, από ελληνικά μυαλά και ελληνικά χέρια».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης:
Στο gov.gr, το οποίο ήδη συγκεντρώνει 724 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και έχει να επιδείξει έναν πλούσιο απολογισμό, με στόχο να περάσει τις 1000 ψηφιακές υπηρεσίες πολύ σύντομα. Μέχρι τώρα έχει δεχτεί 7 εκατομμύρια επισκέψεις. Εξέδωσε 772 χιλιάδες ψηφιακά έγγραφα, ενώ διεκπεραίωσε 6,6 εκατομμύρια άυλες συνταγές και ακόμη 2,3 εκατομμύρια άυλα παραπεμπτικά. Την επόμενη εβδομάδα, όπως είπε, τίθεται σε λειτουργία και η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του gov.gr (application) για έξυπνα τηλέφωνα.
Στην Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού που βρίσκεται σε διαβούλευση, η οποία περιλαμβάνει έργα συνολικού ύψους άνω των 6 δις ευρώ για τα επόμενα χρόνια. Μέρος αυτού του εθνικού σχεδίου έχει ήδη ενταχθεί στην εθνική πρόταση που έχει καταθέσει η Ελλάδα για την αξιοποίηση των πόρων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης. Η βίβλος περιλαμβάνει πάνω από 400 έργα για την υλοποίηση της στρατηγικής για την Ψηφιακή Ελλάδα. Σύντομα στο μεταξύ θα κυρωθεί από τη Βουλή η Εθνική Στρατηγική για την Κυβερνοασφάλεια.
Στο πεδίο των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, η δημοπρασία για τα δίκτυα 5ης γενιάς ολοκληρώνεται την Τετάρτη και κινητοποιεί ήδη σημαντικές επενδύσεις. Με την ολοκλήρωση της δημοπρασίας ο χρόνος πλέον μετράει αντίστροφα και από τις αρχές του 2021 και μετά τα πρώτα εμπορικά δίκτυα θα αρχίσουν να ενεργοποιούνται.
Στο Ταμείο Φαιστός που στόχο έχει να ενισχύσει επενδύσεις που αξιοποιούν την καινοτομία και την τεχνολογία 5G.
Στην ανάπτυξη υποδομών για τις οπτικές ίνες, με αποδέκτες 2,4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις, δηλαδή το έργο Ultra Fast Broadband (UFBB).
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό ειδική μέριμνα θα υπάρξει για την ψηφιακή ενδυνάμωση των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων μέσα από στοχευμένα προγράμματα και φοροαπαλλαγές για επενδύσεις που ενισχύουν το ψηφιακό προφίλ κάθε ελληνικής επιχείρησης. «Η τεχνολογία μετατρέπει το μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων από αδυναμία σε πλεονέκτημα. Και αυτή την ευκαιρία δεν πρέπει να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη» κατέληξε συμπληρώνοντας ότι «όλα αυτά βοηθούν την Ελλάδα να γίνει προορισμός επενδύσεων και εργατών γνώσης, όπως ήδη φαίνεται από την μεγάλη επένδυση της Microsoft στην Αττική ή της CISCO και της Pfizer στη Θεσσαλονίκη».
Ο κ. Μητσοτάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πρόσφατη επιλογή του γενικού διευθυντή του ΣΕΠΕ, Γιάννη Σύρρου, στη θέση του προέδρου του Παγκόσμιου Συνδέσμου Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογίας.
Τι είπε η πρόεδρος του ΣΕΠΕ
Νωρίτερα η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Γιώτα Παπαρίδου σημείωσε ότι «σε μία περίοδο που η χώρα δοκιμάστηκε και συνεχίζει να δοκιμάζεται, ο κλάδος της ψηφιακής τεχνολογίας, από την πρώτη στιγμή, δήλωσε το δυναμικό του παρόν.
Ένας κλάδος με ισχυρό αποτύπωμα και στην κοινωνία και στην οικονομία. Με περισσότερες από 4.600 επιχειρήσεις, 260.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και κύκλο εργασιών που άγγιξε τα 13,3 δις ευρώ το 2019, ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου στο 8% του ΑΕΠ, ο κλάδος της τεχνολογίας συνέβαλε με όλες του τις δυνάμεις στη βέλτιστη στήριξη των ιδιαίτερων προβλημάτων και θεμάτων, που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η οικονομία».
Η κα. Παπαρίδου υπογράμμισε στη συνέχεια τις 7 δράσεις που θα αναβαθμίσουν το ψηφιακό αποτύπωμα της χώρας και πρέπει να επιταχυνθούν.
Όπως είπε:
Αρχικά, οφείλουμε να προωθήσουμε άμεσα τον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων και πολιτών. Ήδη είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το σχεδιασμό προγραμμάτων αναβάθμισης επιχειρήσεων και νοικοκυριών με την αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, όπου είναι κρίσιμο να προχωρήσουμε στην υλοποίηση άμεσα, ώστε να μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη της τεχνολογίας όλοι και παντού, χωρίς αποκλεισμούς.
Δεύτερον, η Ελλάδα οφείλει να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, προκειμένου να προσελκύει επενδύσεις στην καινοτομία και στην τεχνολογία, δημιουργώντας τις βάσεις για τον εκσυγχρονισμό όλων των κλάδων της οικονομίας, αλλά και τη μετάβαση σε μία οικονομία της γνώσης. Με ενθάρρυνση και κίνητρα για την τεχνολογική καινοτομία στη χώρα από νέες επιχειρήσεις που παράγουν καινοτομία, αλλά και από υφιστάμενες επιχειρήσεις που επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη, ώστε να δημιουργήσουν στη χώρα κέντρα καινοτομίας και innovation hubs. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το ταμείο Φαιστός το οποίο θεσμοθετήθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ταυτόχρονα, τα κατάλληλα φορολογικά κίνητρα, η εξάλειψή της γραφειοκρατίας, αλλά και η στήριξη στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων αποτελούν σημαντικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα απελευθερώσουν την τεράστια δυναμική καινοτομίας της βιομηχανίας ψηφιακής τεχνολογίας, δίνοντας, την ίδια στιγμή, το σύνθημα για το brain regain, αξιοποιώντας ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου.
Τους χρειαζόμαστε όλους για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως, σύμφωνα με το World Economic Forum, η διαθεσιμότητα εξειδικευμένων επιστημόνων κατατάσσει τη χώρα μας 10η στον κόσμο, με τη Γερμανία 11η και την Αγγλία 17η.
Τρίτον, η απλούστευση και η πλήρης ψηφιοποίηση των διαδικασιών χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021 – 2027, τα οποία είναι δύο εμπροσθοβαρή προγράμματα που αναλογούν στη χώρα μας εντός συγκεκριμένου όμως χρονοδιαγράμματος, κομβικής σημασίας για την υποστήριξη της βαθύτατα πληγωμένης οικονομίας και κοινωνίας, αλλά και για την ανάπτυξη της χώρας μας σε όλους τους τομείς. Το αντίστοιχο φυσικά πρέπει να ισχύσει και για τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τον Τακτικό Προϋπολογισμό.
Τέταρτον, η δημιουργία «ψηφιακού προσανατολισμού» στο εκπαιδευτικό σύστημα, με πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την «ψηφιακή παιδεία» και την εφαρμογή ενός πραγματικά «Ψηφιακού Προγράμματος Σπουδών» στα ελληνικά σχολεία θα έχουν την πιο μακροπρόθεσμη επιρροή στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
Πέμπτο, η ενδυνάμωση της δια βίου ψηφιακής μάθησης, μέσα από τη συνεχή επιμόρφωση σε ψηφιακές δεξιότητες, και η διασφάλιση ότι όλοι οι πολίτες δύνανται να έχουν πρόσβαση σε επιμορφωτικά προγράμματα για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για τη μετάβαση προς μία ψηφιακή κοινωνία.
Έκτο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός κάθε ελληνικής πόλης σε «Έξυπνη πόλη» είναι κρίσιμη παράμετρος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας σε μια «Έξυπνη χώρα». Ήδη, ως ΣΕΠΕ, σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ έχουμε προχωρήσει στη συμφωνία για τη σύνταξη ενός οδικού χάρτη για την ψηφιακή αυτοδιοίκηση του 2030, ένα σύγχρονο μοντέλο οργάνωσης και διοίκησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους σε σύγχρονους «’Έξυπνους Δήμους». Και όλα αυτά τη στιγμή που, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, ως το 2030 το 80% του πληθυσμού των αναπτυσσόμενων χωρών θα ζει στις πόλεις. Ενώ έως το 2050, 7 στους 10 πολίτες θα ζουν σε πόλεις.
Έβδομο και πολύ σημαντικό είναι η επιτακτική ανάγκη της ενεργής υποστήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου τεχνολογίας. Η προβολή και ανάδειξη συνολικά του «Brand Ελλάδα» από την οικονομική διπλωματία και το ΣΕΠΕ, με το σχεδιασμό και την υλοποίηση μακροχρόνιας διεθνούς εκστρατείας προβολής της βιομηχανίας ψηφιακής τεχνολογίας.
«Βρισκόμαστε στην καρδιά της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Όσα θα δούμε, θα ανακαλύψουμε, θα ζήσουμε τα επόμενα 10 χρόνια, είναι πολύ περισσότερα και πιο ανατρεπτικά, από όσα ζήσαμε τα 100 τελευταία, σε όλα τα πεδία.
Και σε αυτήν την κοσμογονία, η χώρα μας έχει ρόλο, γιατί και θέλουμε και μπορούμε,» κατέληξε η πρόεδρος του ΣΕΠΕ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα