ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη ναυαρχίδα της Bucherer AG στη Γενεύη, όποιος ψάχνει για ένα νέο Rolex Daytona μάλλον θα απογοητευτεί.
Δεν υπάρχει κανένα σε απόθεμα και οι λίστες αναμονής μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες, μήνες, ακόμη και χρόνια. Αν όμως ανεβείτε στον τέταρτο όροφο του καταστήματος που ανήκει στην Rolex, ίσως σταθείτε τυχεροί. Αρκεί να είστε πρόθυμοι να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο ρολόι και να πληρώσετε πολύ περισσότερα γι’ αυτό.
Ένα ρολόι παραπλήσιο με το πλατινένιο Rolex Daytona του 2020, με γαλάζιο καντράν και καφέ κεραμική στεφάνη, το οποίο καινούργιο (αλλά μη διαθέσιμο) κοστολογείται στα 74.400 ελβετικά φράγκα (87.600 δολάρια) στο ισόγειο, μπορείτε να το αποκτήσετε μεταχειρισμένο για 110.000 φράγκα στον τέταρτο όροφο.
Αυτό σημαίνει σχεδόν 9.000 φράγκα επιπλέον για κάθε όροφο που ανεβαίνετε, αναφέρει το Bloomberg, ωστόσο για τους πελάτες αξίζει τον κόπο, επειδή η εταιρεία που κατασκευάζει τα πιο δημοφιλή ίσως ρολόγια στον κόσμο δραστηριοποιείται τώρα και στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών.
Η Rolex τα αποκαλεί «πιστοποιημένα μεταχειρισμένα» (Certified Pre-Owned), αλλά αυτό που έχει σημασία για τους πελάτες είναι να γνωρίζουν ότι το ρολόι που αγοράζουν είναι σίγουρα Rolex και όχι απομίμηση.
Είναι «αναμφισβήτητα η πιο σημαντική κίνηση που θα μπορούσε να κάνει ένας κατασκευαστής για να νομιμοποιήσει τη δευτερογενή αγορά», δήλωσε ο Joshua Ganjei, διευθύνων σύμβουλος της European Watch Company με έδρα τη Βοστώνη. Οι συλλέκτες «θα συνειδητοποιήσουν γρήγορα ότι η δευτερογενής αγορά μπορεί να παρουσιάσει φανταστικές ευκαιρίες όταν αγοράζουν από μια αξιόπιστη πηγή».
Ριζοσπαστικό βήμα
Για τη Rolex, που είναι βαθιά ριζωμένη στην παράδοση και τη συνέπεια, το άνοιγμα στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών, μόλις πριν από ένα χρόνο, ήταν ένα ριζοσπαστικό βήμα.
Ήρθε επίσης αμέσως μετά από μια άλλη έκπληξη, την είσοδό της στη λιανική πώληση, όταν αγόρασε την Bucherer, μια επιχείρηση με εκτιμώμενη αξία ιδίων κεφαλαίων άνω των 4 δισεκατομμυρίων φράγκων εκείνη την εποχή, σύμφωνα με τη Vontobel.
Η είσοδος στην second hand αγορά, δίνει στην ελβετική εταιρεία άμεση πρόσβαση σε μια αγορά που εκτιμάται ότι έχει συνολική αξία 20 δισ. δολαρίων και αναμένεται να αυξηθεί στα 35 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με την Deloitte.
Αυτό σημαίνει μια επιπλέον ροή εσόδων σε μια εποχή που η αγορά πολυτελών ρολογιών υποχωρεί από τα υψηλά επίπεδα των τελευταίων ετών. Οι Ελβετοί ωρολογοποιοί ανησυχούν τόσο πολύ που ζήτησαν ακόμη και κρατική βοήθεια.
Υπάρχουν πολλοί νόμιμοι έμποροι μεταχειρισμένων ρολογιών, αλλά πρόκειται για μια συχνά σκοτεινή επιχείρηση, όπου οι αγοραστές πρέπει να βασίζονται στην εμπιστοσύνη, επισημαίνει το Bloomberg.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, οι εκπρόσωποι της Rolex στη Γενεύη δήλωσαν ότι το πρόγραμμα πώλησης «πιστοποιημένων μεταχειρισμένων» έχει ως στόχο να δώσει στους πελάτες «την ευκαιρία να αγοράσουν επίσημα μεταχειρισμένα ρολόγια, επωφελούμενοι παράλληλα από την ποιότητα και την τελειότητα που είναι αναπόσπαστο στοιχείο της μάρκας».
Worried if that luxury watch you want is a fake? Rolex has you covered, but it’ll cost you https://t.co/wor8IAJ46B
— Bloomberg (@business) September 24, 2024
Οι έμποροι λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν μια σειρά από εμπόδια για την ανάπτυξη αυτής της νέας αγοράς. Ένα από αυτά είναι η εξεύρεση αρκετών ρολογιών για να τα ελέγξουν και να τα επικυρώσουν οι τεχνικοί της Rolex, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν περίπου 30 εκατομμύρια ρολόγια.
Υπάρχει επίσης το ζήτημα της κερδοφορίας. Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι συνήθως κερδίζουν μικτά περιθώρια κέρδους άνω του 30% σε ένα νέο Rolex. Για τα μεταχειρισμένα κομμάτια, είναι πολύ λιγότερο.
Οι τιμές πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζουν τις αμοιβές της Rolex για την πιστοποίηση, συνήθως περίπου 10-15% της τιμής πώλησης, σύμφωνα με τον John Shmerler, διευθύνοντα σύμβουλο της The 1916 Company, ενός εμπόρου λιανικής πώλησης που συμμετέχει στο πρόγραμμα πώλησης μεταχειρισμένων ρολογιών.
Οι πωλητές χρεώνουν στους πελάτες τους υψηλά ασφάλιστρα για τα πιστοποιημένα ρολόγια. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης της αγοράς WatchCharts, οι τιμές «πιστοποιημένων μεταχειρισμένων» στην Bucherer στην Ευρώπη ήταν περίπου 36% υψηλότερες από αυτές που πωλούνταν τα άλλα μεταχειρισμένων Rolex στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Στα Watches of Switzerland στις ΗΠΑ, η διαφορά ήταν 42%.
«Ο καταναλωτής κάνει μια καλή συμφωνία για έχει το κεφάλι του ήσυχο», δήλωσε ο Shmerler.
Tο κορυφαίο brand
Η Rolex είναι μακράν η μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1 εκατομμύριο κομμάτια ετησίως.
Στη δευτερογενή αγορά, είναι ακόμη πιο κυρίαρχη. Στο δείκτη ρολογιών του Bloomberg Subdial Watch Index, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές των 50 πιο εμπορεύσιμων μοντέλων βάσει αξίας, τα 45 είναι από την Rolex. Τα μοντέλα των Patek Philippe και Audemars Piguet αποτελούν τα υπόλοιπα.
Πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης βλέπουν τα «πιστοποιημένα μεταχειρισμένα» ως τομέα με δυνατότητες ανάπτυξης. Η ζήτηση για την πλειονότητα των νέων μοντέλων Rolex εξακολουθεί να υπερβαίνει την προσφορά, δημιουργώντας μια “ουρά” απελπισμένων επίδοξων ιδιοκτητών.
Η Watches of Switzerland λέει ότι τα «πιστοποιημένα μεταχειρισμένα» αποτελούν ήδη την δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία από πλευράς πωλήσεων, πίσω μόνο από τα καινούργια Rolex.
Η εταιρεία The 1916 Company, η οποία διαθέτει σχεδόν 800 πιστοποιημένα μεταχειρισμένα ρολόγια Rolex προς πώληση στην ιστοσελίδα της, αναμένει ότι οι εργασίες της θα αυξηθούν μεταξύ 25% και 30% στο εγγύς μέλλον.
Διαβάστε επίσης:
Ξοδέψαμε σχεδόν 100 εκατ. ευρώ για Rolex
Η ελβετική ωρολογοποιία ζητάει παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για τη βουτιά στις εξαγωγές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- LVMH: Στήνει το δικό της “κόκκινο χαλί” στις Κάννες – Αγόρασε ιστορική βίλα έναντι 50 εκατ. ευρώ
- Χρηματιστήριο: Βγαίνει διόρθωση μετά το χθεσινό sell off στην Wall
- Ποια θυγατρική της Telecom Italia έβαλε στο μάτι η Μελόνι – Νέα στρατηγικής σημασίας κίνηση η υποβολή προσφοράς
- Ποιος νικάει; Ένα παιχνίδι στρατηγικής 4.600 χρόνων μόλις ερμηνεύθηκε