Φρανσουά-Ανρί Πινό, Kering (Πηγή: Bloomberg)
Σημαντική πτώση στα κέρδη του α’ εξαμήνου αναμένεται να ανακοινώσει ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών ένδυσης Kering (Gucci), με αποτέλεσμα η μετοχή του να εμφανίζει ισχυρές απώλειες στο Παρίσι, που άγγιζαν νωρίτερρα το 9%.
Συγκεκριμένα, ως αποτέλεσμα της μείωσης της ζήτησης για προϊόντα Gucci, η Kering αναμένει μείωση 40% έως 45% στα λειτουργικά έσοδα του α’ εξαμήνου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.
Η μετοχή διολίσθησε έως και 8,9% στις πρώτες συναλλαγές στο Παρίσι, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2018, ενώ η πτώση της μετοχής της Kering κατά 20% φέτος έρχεται σε αντίθεση με τα κέρδη των γαλλικών ανταγωνιστικών LVMH και Hermes International.
Σημειώνεται πως στο α’ τρίμηνο του 2024 τα έσοδα από πωλήσεις για τον γαλλικό όμιλο διαμορφώθηκαν στα 4,5 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση.
Τον περασμένο Μάρτιο, ο όμιλος έκρουσε τον “κώδωνα του κινδύνου”, σχετικά με τις μελλοντικές πωλήσεις της Gucci, ανακοινώνοντας ότι προβλέπει βουτιά 20% το α’ τρίμηνο, λόγω της μεγαλύτερης του αναμενομένου πτώσης των πωλήσεων στην περιοχή Ασίας/Ειρηνικού, η οποία οδήγησε στην διεύρυνση του χάσματος μεταξύ της γαλλικής εταιρείας και των βασικών ανταγωνιστών της.
Η Gucci ήταν κάποτε το “αγαπημένο παιδί” του Kering, καθώς παρείχε ισχυρά αποτελέσματα το 2021, τα οποία οφείλονταν στην “έκρηξη” αγορών που δημιουργήθηκε την εποχή της πανδημίας.
Από τότε, η πολυτελής σειρά μόδας δυσκολεύεται να διατηρήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, καθώς ακόμη και οι εύποροι καταναλωτές έχουν “σφίξει τα ζωνάρια” τους, εν μέσω υψηλότερου πληθωρισμού και έχουν στραφεί προς πιο “ήσυχες” μάρκες πολυτελείας.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος, αναδιαμόρφωσε την ανώτερη ηγεσία της Gucci το 2023 ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, διορίζοντας τον Ζαν-Φρανσουά Παλούς ως Διευθύνοντα Σύμβουλο και τον Σάμπατο ντι Σάρνο ως διευθυντή δημιουργικού.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Φρανσουά-Ανρί Πινό, είχε δηλώσει τότε ότι ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει στις μάρκες του, συμπεριλαμβανομένης της Gucci, ακόμη και αν αυτό σήμαινε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, σύμφωνα με το Reuters.
Σήμερα, καθώς καθυστερεί η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της Κίνας, οι εταιρείες πολυτελών ειδών εξαρτώνται περισσότερο από την αγορά των ΗΠΑ.
Για την Gucci όμως, η οποία στηρίζεται στην ασιατική αγορά, αυτό θα “κοστίσει” κάτι παραπάνω.
Διαβάστε επίσης:
Η επιλεκτική «φυγή» των Κινέζων από την πολυτέλεια – Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
LVMH, Prada, Gucci: Επενδύσεις-μαμούθ $9 δισ. για ένα ακίνητο στους πιο διάσημους εμπορικούς δρόμους
Gucci: Πρώην μεγαλοστέλεχος των LVMH και Prada αναλαμβάνει τη θέση του αναπληρωτή CEO