Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το 2020 εγκρίθηκε ο σχεδιασμός και ξεκίνησε η υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα ύψους 4 δισ. ευρώ για τη σύνδεση των κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στα εν λόγω έργα περιλαμβάνεται και η κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες (ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία).
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε 1,68 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206χλμ., σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.
Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, μήκους 174χλμ, η γραμμή σχεδιάζεται διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής. Περιλαμβάνονται δε, 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.
Στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Γραβούνα – Τοξότες, μήκους 32χλμ περιλαμβάνονται 4 συνδέσεις, 2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 4 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, τεχνικά C&C, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος για λόγους λειτουργίας της γραμμής θα καλύπτει και το τμήμα Τοξότες – ΣΣ Ξάνθης.
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – intrakat , Ελλάκτωρ – MytilIneos και ΑΒΑΞ – Alstom.
Σκοπιμότητα
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή από Θεσσαλονίκη έως Τοξότες, αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς- Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή έργο Sea2Sea).Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.
Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ, νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.
Ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε.