Μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας διεκδικούν οι μικρές και μεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως αναφέρει στο mononews o Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ), Μιχάλης Δακτυλίδης.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Δακτυλίδης δήλωσε ότι υπάρχει πλήθος εργοληπτικών εταιρειών, που είναι σε θέση τόσο από πλευράς εξοπλισμού και προσωπικού όσο και τεχνογνωσίας να αναλάβουν τα έργα εξπρες αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που θα γίνουν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και θα τρέξουν με fast-track διαδικασίες.

1

Επισήμανε, επίσης, ότι οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν «φρακάρει» από το σύνολο των έργων που έχουν αναλάβει το τελευταίο διάστημα (σ.σ. εκτιμάται ότι το ανεκτέλεστο έργων των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos έχει ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ) και είναι απαραίτητο να υπάρξει μία πιο σωστή διαχείριση των έργων αποκατάστασης που πρέπει να γίνουν στη Θεσσαλία.

Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το υπουργείο είναι σκεπτικό προς αυτή την πρόταση, καθώς πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε συνέδριο υποδομών, δήλωσε ότι «ακόμη και 5 πτυχία 6ης τάξης δεν κάνουν ένα 7ης».

Ωστόσο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κληθούν και μικρότερες εταιρείες, καθώς πρόσθεσε ότι θέλει «καθαρό παιχνίδι για όλους».

Ποιες εταιρείες μπορούν να «σηκώσουν» τα έργα

Οι μικρές και μεσαίες εταιρείες, που μπορούν να σηκώσουν τα έργα του υπουργείου υποδομών και μεταφορών στη Θεσσαλία, ξεχωρίζουν το τελευταίο διάστημα λόγω των επιχειρηματικών εξελίξεων και της σημαντικής ανόδου που καταγράφουν οι τιμές των μετοχών τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Μάλιστα, ο κ. Δακτυλίδης σε σχετικό ερώτημα για την οικονομική ευρωστία και την τεχνική επάρκεια των εταιριών με πτυχία 5ης και 6ης τάξης, έκανε ιδιαίτερη μνεία στη Δομική Κρήτης, την ΕΚΤΕΡ, την ΕΡΕΤΒΟ και την Interkat.

Όσον αφορά τη Δομική Κρήτη έκλεισε τον Ιούνιο η συμφωνία για την εξαγορά του 29,31% του μετοχικού της κεφαλαίου έναντι 4,19 εκατ. Ευρώ από το Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα τη θέση του Προέδρου. Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να δίνει σημαντικό αέρα στα πανιά της εισηγμένης, καθώς η τιμή διαπραγμάτευσης της μετοχής της έχει τετραπλασιαστεί σε διάστημα ενός έτους και την Παρασκευή ανήλθε στα 3,34 ευρώ.

Άλλη μία κατασκευαστική εταιρεία που καταγράφει σημαντική άνοδο στην τιμή της μετοχής της, είναι η ΕΚΤΕΡ με πρόεδρο τον Αθανάσιο Σήψα η οποία σε ετήσια σύγκριση σημειώνει αύξηση 65,9% (σ.σ. την Παρασκευή η τιμή διαπραγμάτευσης έκλεισε στα 2,42 ευρώ) . Η εν λόγω εταιρεία έχει αναλάβει έργα για την Aegean στο Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ επιδιώκει να «μεγαλώσει» ακόμα περισσότερο εξετάζοντας νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο.

Η ΕΡΕΤΒΟ με Πρόεδρο το Γιώργο Ρομωσιό έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και παραδίδει τα εργοτάξια της στην ΑΒΑΞ, ενώ η Interkat με ιδρυτή τον Πανουργιά Παπαϊωάννου είχε ενώσει τις δυνάμεις της με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου και έδωσαν την καλύτερη προσφορά για το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. Ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό, καθώς όπως είχε αποκαλύψει το mononews, υπήρχαν αμφιβολίες για την ικανότητα του Ιταλού συνέταιρού της (CMC Di Ravenna) να χρηματοδοτήσει το έργο. Ωστόσο, διεκδικεί αντιπλημμυρικά έργα, ενώ κατάφερε να επικρατήσει στο διαγωνισμό για το οδικό έργο αξίας 60 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Χρήστος Σταϊκούρας: Σκωτσέζικο ντους στους κατασκευαστές

Εξάρχου (Intrakat): Πρέπει να γίνει ρεαλιστική συζήτηση μεταξύ κατασκευαστών και υπουργείου

Σταϊκούρας: Υπουργείο και κατασκευαστές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και των προϋπολογισμών