Στα χαρακώματα βρίσκονται για μία ακόμη φορά οι μικροί και οι μεσαίοι κατασκευαστές ζητώντας την επιτάχυνση των πληρωμών από το Δημόσιο, καθώς και την αναγνώριση των πτυχίων τους έτσι ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα έργα.

Πιο συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμου Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ) με πρόεδρο τη Μαρία Τσιομπάνου, έχει ήδη αποστείλει επιστολή με την οποία απειλεί να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλούμενη τη μη τήρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας  2011/7 για τη μη έγκαιρη πληρωμή των υποχρεώσεων του Δημοσίου.

Για αυτό το λόγο ζητάει από τα μέλη της, αλλά και από άλλα εργοληπτικά σωματεία να αποστείλουν στοιχεία που αφορούν την Επωνυμία εργοληπτικής επιχείρησης, τον τίτλο έργου, τον κύριο του έργου, το ποσό της σύμβασης και της οφειλής, με στόχο να προχωρήσουν σε καταγγελία προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Από την άλλη πλευρά η Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ) με Πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Γκολιόπουλο ζητάει να υπάρξει άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για το ζήτημα των εργοληπτικών πτυχίων των κατασκευαστικών εταιρειών.

Πρόκειται για ένα φλέγον ζήτημα καθώς σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο τεχνικός κόσμος, οι εταιρείες που δεν έχουν το ανώτερο πτυχίο, δηλαδή της έβδομης τάξης, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και Mytilineos, έχουν σημαντικούς περιορισμούς ως προς την αξία των έργων που μπορούν να προσθέσουν στο χαρτοφυλάκιό τους.

Τα παράπονα των μικρομεσαίων

Τόσο το ζήτημα των πληρωμών όσο και των πτυχίων αποτελούν βασικά αγκάθια στο πλευρό των μικρών και των μεσαίων κατασκευαστών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε χρόνο περίπου την ίδια εποχή να υπάρχει έντονη… αλληλογραφία από τις οργανώσεις με παραλήπτες κυρίως τα υπουργεία υποδομών και μεταφορών και εθνικής οικονομίας και οικονομικών, καθώς και ανάπτυξης.

Επίσης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η κ. Τσιομπάνου κατά τη διάρκεια συνεδρίου για τις υποδομές μία ακόμη εκκρεμότητα είναι να τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα αναθεώρησης των τιμών, το οποίο έχει θεσμοθετηθεί από τη δεκαετία του 1960 και ανανεώθηκε το 2022.

Πρόσθεσε ότι οι αλλαγές προς τα πάνω στους πραγματικούς προϋπολογισμούς των έργων χωρίς να δίνονται αποζημιώσεις προκαλούν ζημιές στις εταιρείες που τα εκτελούν και το γεγονός αυτό έχει γίνει αντιληπτό από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο κ. Γκολιόπουλος καθώς τόνισε ότι η αναθεώρηση των τιμών είναι απαραίτητη.

Σχετικά με το θέμα των πτυχίων και οι δύο εκπρόσωποι του κλάδου επισήμαναν ότι πρέπει να γίνει επαναξιολόγησή τους με την κ. Τσιομπάνου να κάνει λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς οι εταιρείες που δεν ανήκουν στην κορυφαία τάξη έχουν σημαντικούς περιορισμούς ως προς τη διεκδίκηση έργων.

Μάλιστα, ο κ. Γκολιόπουλος, σχολίασε ότι το υπουργείο (σ.σ. υποδομών) τα γνωρίζει και δεν απαντά επαρκώς.

Διαβάστε επίσης:

Γνωστός κατασκευαστής και ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικής ομάδας ελέγχεται για απάτη 11 εκατ. ευρώ με εικονικά τιμολόγια

Δημοσκόπηση Pulse: Άνοδο στο 30% για τη ΝΔ, στο 16% το ΠΑΣΟΚ, στο 12,5% ο ΣΥΡΙΖΑ στην εκτίμηση ψήφου

Εισαγγελική έρευνα για τη δηλητηρίαση επιχειρηματιών σε δείπνο στη Θεσσαλονίκη