ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εν λόγω εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται δίκτυα δημόσιων μεταφορών για λογαριασμό 300 συγκοινωνιακών αρχών με παρουσία σε 16 χώρες σε όλο τον κόσμο, έχει αγοράσει 259 ηλεκτρικά λεωφορεία από την κινεζική BYD εδώ και έναν χρόνο, και όπως έγραψε χθες το mononews.gr, τα προβλήματα που εντοπίζονται σε αυτά έχουν «ξεσηκώσει» τόσο τους οδηγούς της Keolis όσο και το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο της Ολλανδίας (FNV).
Συγκεκριμένα, ο Alex Rentier, o οποίος ηγείται της Keolis, σε γραπτή απάντησή προς σχετικό ερώτημα, που του τέθηκε για την κατάσταση των λεωφορείων της BYD, αναφέρει: «Το Δεκέμβριο του 2020, η Keolis ξεκίνησε το εγχείρημα για τη λειτουργία του μεγαλύτερου στόλου ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη μέσω της εξαγοράς 259 οχημάτων από την BYD.
Πράγματι, αντιμετωπίζουμε μερικά τεχνικά προβλήματα λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του εγχειρήματος μας. Σε συνεργασία τόσο με τους οδηγούς της εταιρείας όσο και με την BYD προσπαθούμε να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις, ώστε να παρέχουμε τις σωστές υπηρεσίες μεταφοράς».
Ποια είναι τα προβλήματα
Η παραπάνω δήλωση επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του mononews.gr το οποίο έκανε λόγo για μία σειρά από προβλήματα στα λεωφορεία της κινεζικής BYD. Αυτά έχουν να κάνουν αρχικά με βασικές παροχές ενός λεωφορείου, αλλά φτάνουν να αφορούν και ζητήματα ασφάλειας τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες.
Συγκεκριμένα, τα προβλήματα αυτά βάσει των άρθρων που έχουν δημοσιευθεί στον ολλανδικό τύπο πρόσφατα από τα μέσα De Stentor και το PV Magazine, αφορούν «τη χαλασμένη θέρμανση, τις άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή».
Πρόκειται για προβλήματα που υπάρχουν εδώ και ένα χρόνο στα εν λόγω λεωφορεία, ενώ οι οδηγοί έχουν κάνει δύο φορές νύξη στην Keolis και ζητούν την παρέμβασή της στέλνοντας μάλιστα ένα πολύ σκληρό τελεσίγραφο σε περίπτωση που δε δοθεί λύση.
Το βασικότερο εξ αυτών εμφανίστηκε κατά τους πρώτους μήνες της χρήσης των λεωφορείων καθώς παρατηρήθηκε πως «τα οχήματα σταματούσαν να κινούνται σε ανύποπτο χρόνο».
Εν ολίγοις, όπως αναφέρεται και στα σχετικά άρθρα: «Τα σωματεία των οδηγών έχουν ‘μπουχτίσει’ με τα προβλήματα των εν λόγω ηλεκτρικών λεωφορείων».
Το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων στην Ολλανδία (FNV) περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στους κόλπους των οδηγών με τον πλέον γλαφυρό τρόπο: «Κάθε πρωί που οι οδηγοί ξεκινούν τα δρομολόγιά τους τρομοκρατούνται στην ιδέα του τι θα έχει πάλι χαλάσει».
Πως θα φέρει η BYD τα λεωφορεία της στην Ελλάδα
Η BYD θέλει να φέρει στη χώρα μας τα ηλεκτρικά της λεωφορεία καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί έναν εκ των πιθανών μνηστήρων για τον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά στην απόκτηση 770 πράσινων λεωφορείων με στόχο την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ έως το 2026.
Από τα υπό δημοπράτηση λεωφορεία τουλάχιστον τα μισά αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα, και η BYD, έχοντας παρουσία στη χώρα μας μέσω του διανομέα της που είναι η εισηγμένη στο ΧΑ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», θα μπορούσε να «κτυπήσει» τον εν λόγω διαγωνισμό.
Το Υπουργείο Υποδομών θα πρέπει να επιδείξει τη δέουσα προσοχή στην περίπτωση που υποβληθεί προσφορά από την κινεζική εταιρεία. Τα προβλήματα των ηλεκτρικών της λεωφορείων δεν είναι κρυφά, ενώ και η ίδια παραδέχεται την ύπαρξή τους και προχωράει σε ελέγχους ώστε να δώσει λύσεις και να αποσυμπιέσει την κατάσταση στην Ολλανδία
Αυτό σημαίνει πως λόγω του ιστορικού της BYD θα πρέπει να γίνει εξονυχιστική εξέταση του φακέλου από την αναθέτουσα αρχή, και δεν αποκλείεται να υπάρξουν αναταράξεις στην ομαλή διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης
Σε δεύτερη παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός των 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»