ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Τα εναλλακτικά προϊόντα θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση της βλάβης για όλους εκείνους τους ενήλικους καπνιστές που δεν διακόπτουν το κάπνισμα. Πιστεύουμε ότι η μείωση της βλάβης, μέσω των εναλλακτικών προϊόντων, μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματική πολιτική, δίπλα στη διακοπή και την πρόληψη, για τη διαχείριση του καπνίσματος. Πιστεύουμε σε αυτό και πράττουμε ανάλογα».
Ο Αντιπρόεδρος της Παπαστράτος, Ιάκωβος Καργαρώτος, αναφέρθηκε στην επείγουσα φύση του παγκόσμιου προβλήματος του καπνίσματος. «Η απάντησή της Παπαστράτος και της Philip Morris International είναι αποφασιστική, έχοντας επενδύσει περισσότερα από 12,5 δισ. δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη τα τελευταία 15 χρόνια για να δημιουργήσουμε επιστημονικά τεκμηριωμένα εναλλακτικά προϊόντα που διαθέτουν προφίλ χαμηλότερου κινδύνου. Είναι ανάγκη να δούμε με ρεαλισμό το θέμα του καπνίσματος, μακριά από ιδεοληψίες. Και αυτό προϋποθέτει συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων, επιστημόνων, της κοινωνίας των πολιτών και της βιομηχανίας».
Ο κ. Καργαρώτος έδωσε τέλος έμφαση στην ανάγκη ορθής ενημέρωσης των καπνιστών για το τι θα σήμαινε για εκείνους να αφήσουν πίσω τους το τσιγάρο και να προτιμήσουν μια συγκριτικά καλύτερη εναλλακτική.
Για το πώς αποτυπώνεται η πολιτική της «μείωσης της βλάβης» στις κατασκευές, η Όλγα Ίτσιου, COO της Dimand, ανέφερε: «Είμαστε σαν ανθρωπότητα εξαρτημένη από το δομημένο περιβάλλον. Η μείωση της βλάβης σχετικά με αυτό έχει να κάνει με το να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Οι αναπτύξεις πρέπει να γίνονται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο που έχει. Έχουμε φτάσει τον πλανήτη σε ένα κορεσμό και πρέπει να βελτιώσουμε το αποτύπωμα που έχουμε αφήσει μέχρι στιγμής».
Προέκρινε σαν μια από τις λύσεις τις επενδύσεις σε περιβαλλοντικά κτίρια και εξήγησε: «Να μην προάγουμε τη χρήση του αυτοκινήτου. Να χρησιμοποιούμε πιστοποιήσεις. Να κάνουμε σωστό σχεδιασμό, παθητικούς σχεδιασμούς κτιρίων, να σχεδιάζουμε αποδοτικά κτίρια, να προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζουμε, τα θέματα ασφάλειας και υγείας μέσα σε ένα εργοτάξιο. Να κάνουμε συμμέτοχο την τοπική κοινωνία για να ξέρει τι γίνεται στην περιοχή της».
Δίνοντας μάλιστα το παράδειγμα του Πύργου του Πειραιά, σημείωσε: «Κάναμε μια μελέτη για τον Πύργο του Πειραιά. Καλέσαμε τους ακαδημαϊκούς να εξετάσουν τα σενάρια. Να ρίξεις τον Πύργο και να τον χτίσεις από την αρχή ή να τον κρατήσεις. Σε ό,τι αφορά την ενέργεια, αν τον κρατήσεις κάνεις εξοικονόμηση 43 γκιγκαβατωρών ενέργειας που αντιστοιχούν σε κατανάλωση 10.000 νοικοκυριών για ένα έτος. Στις εκπομπές κάναμε εξοικονόμηση 23.100 τόνους, που είναι οι ρύποι που μπορεί να απορροφήσει μια δασική έκταση λίγο μικρότερη από τον Υμηττό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν το κάναμε από την αρχή, θα είχαμε καταναλώσει ό,τι θα καταναλώσει τώρα ο Πύργος για 16 χρόνια. Η επίδραση είναι πάρα πολύ μεγάλη».
Η δημοσιογράφος Έλενα Παπαδημητρίου, συντονίζοντας την κουβέντα, ανέφερε πως ο όρος «μείωση της βλάβης» χρησιμοποιείται κυρίως στην αντιμετώπιση των εθισμών. «Παράλληλα με την πρόληψη που έχει – και ορθώς και θα πρέπει να συνεχίσει- τον κυρίαρχο ρόλο, προσπαθούμε να μειώσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας».
Διαβάστε επίσης:
Πατέλης από Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Το όραμα του πρωθυπουργού είναι η σύγκλιση με την Ευρώπη
Κωστής Φραγκούλης (Franman): Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα παγκόσμιο success story
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Οι ΗΠΑ είχαν ενημερωθεί πριν από το πλήγμα με τον “πειραματικό” πύραυλο στο Ντνίπρο
- Δήμος Αθηναίων: Το σιντριβάνι έχει κηρυχθεί μνημείο και έτσι είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου
- Έρευνα Pulse: Η πλειοψηφία των πολιτών επικροτεί την πολιτική της κυβέρνησης κατά της φοροδιαφυγής
- Μητσοτάκης: Νέες μόνιμες μειώσεις φόρων το 2026 και 2027 με έμφαση στην ανακούφιση της μεσαίας τάξης