Η εξαγορά του 29,87% των μετοχών του Ομίλου της Ελλάκτωρ από τη Motor Oil μπορεί να προκαλέσει καραμπόλες στα μεγάλα έργα και ειδικά σε ΣΔΙΤ αξίας 878 εκατ. ευρώ όπως αναφέρουν στο mononews.gr πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως οι καραμπόλες αυτές ενδέχεται να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις αλλά και σε αλλαγές στους συσχετισμούς δυνάμεων στους διαγωνισμούς στα έργα που διεκδικούν και οι δύο εταιρείες. Αυτό συμβαίνει καθώς η Motor Oil και οι θυγατρικές της Ελλάκτωρ ανταγωνίζονται για τα τρία ΣΔΙΤ απορριμμάτων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

1

Επισημαίνουν, δε, ότι η συγκεκριμένη εξαγορά θα εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον ανταγωνισμό για τους εν λόγω διαγωνισμούς, με αποτέλεσμα να εκτιμούν πως δεν αποκλείεται να παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Επίσης, θα πρέπει να περιμένουμε και την επίσημη υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς. Πρόκειται για ζητήματα που ενδέχεται να «πάνε πίσω» και τους τρεις διαγωνισμούς.

Επίσης, πηγές προσκείμενες στην Περιφέρεια Αττικής, αναφέρουν πως δεν αποκλείεται οι υπόλοιποι μεγάλοι κατασκευαστές που διεκδικούν τα έργα να προσφύγουν σε αρμόδια όργανα, όπως η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και το ΣτΕ.

Όσον αφορά τις αλλαγές στους συσχετισμούς δυνάμεων υπάρχουν δύο ενδεχόμενα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Το πρώτο είναι να «συγχωνευτούν» τα σχήματα στα οποία εντάσσονται η Motor Oil και η Ελλάκτωρ. Το δεύτερο είναι τουλάχιστον μία εκ των δύο εταιριών να αποχωρήσει από το σχήμα στο οποίο συμμετέχει.

Ποια έργα διεκδικούν οι δύο Όμιλοι

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr οι δύο Όμιλοι διεκδικούν τα ΣΔΙΤ απορριμμάτων στο Σχιστό, τη Φυλή και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Τα δύο πρώτα δημοπρατούνται από τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο του Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) με Πρόεδρο τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος Βασίλειο Κόκκαλη. Η αξία του ΣΔΙΤ για τη μονάδα στη Φυλή ανέρχεται στα 461 εκατ. Ευρώ, ενώ για τη μονάδα στο Σχιστό ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 300 εκατ. Ευρώ.

Στη Θεσσαλονίκη το κόστος της μονάδας απορριμμάτων που δημοπρατείται από τον ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας με Πρόεδρο τον Μιχάλη Γεράνη εκτιμάται 118 στα εκατ. Ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως στα τρία έργα η Motor Oil συμμετέχει με τη θυγατρική της Motor Oil Renewables Energy (MORE) μαζί με τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και τη Θαλής Περιβαλλοντικές υπηρεσίες Α.Ε. Αντίστοιχα η Ελλάκτωρ δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της καθώς διεκδικεί τα έργα μέσω των θυγατρικών της ΗΛΕΚΤΩΡ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Οι υπόλοιποι διεκδικητές των έργων είναι τα εξής σχήματα:

  • ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ
  • Mytilineos-Μεσόγειος
  • Intrakat-Watt-Geocycle Hellas.

Πως αλλάζουν οι συσχετισμοί δυνάμεων

Εάν οι κοινοπραξίες που συμμετέχουν οι θυγατρικές των Motor Oil και Ελλάκτωρ συγχωνευθούν τότε θα δημιουργηθεί ένα κοινό σχήμα που θα περιλαμβάνει επίσης την ΑΒΑΞ και τη Θαλής Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες.

Από την άλλη πλευρά στο ενδεχόμενο αποχώρησης της Motor Oil από την κούρσα της διεκδίκησης, τότε ο Όμιλος της ΑΒΑΞ θα πρέπει να βρει νέο partner.Από την άλλη πλευρά, εάν αποχωρήσει ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, τότε τα σχήματα από πέντε θα γίνουν τέσσερα.

Διαβάστε επίσης

Motor Oil: Στα 182 εκατ. ευρώ το τίμημα για την απόκτηση του 29,87% της Ελλάκτωρ – Συμφωνία με REGGEBORGH για τις ΑΠΕ

Στο επόμενο στάδιο προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα ΣΔΙΤ απορριμμάτων στην Αττική αξίας 760 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι τα διεκδικούν

“Γκάζι” στις δημοπρατήσεις για τα ΣΔΙΤ απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. σε Αττική και Θεσσαλονίκη