ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα μεγάλα έργα υποδομής, που αναβαθμίζουν τον ρόλο της χώρας και την καθιστούν πυλώνα σταθερότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο 26ο ετήσιο συνέδριο του Economist.
Αναφερόμενος και στη σημερινή επέτειο των τριών ετών από τις εκλογές του 2019, ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι αυτά τα τρία χρόνια ο κατασκευαστικός και ενεργειακός κλάδος έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών και οι μεγάλοι διεθνείς παίκτες τοποθετούνται στην Ελλάδα. Εκτίμησε δε ότι ο βασικός λόγος που αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις, ιδίως σε τομείς όπως η ενέργεια και οι υποδομές, είναι ότι υπάρχει μία σταθερή οικονομία και μία σταθερή Κυβέρνηση. Σχολίασε εξάλλου ότι με την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η Ελλάδα έγινε από αποδιοπομπαίος τράγος παράδειγμα προς μίμηση και εκτίμησε ότι ο Πρωθυπουργός εγγυάται τη σταθερότητα, που είναι αναγκαία για επενδύσεις.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε επιπλέον το ρόλο των έργων υποδομών στο brain gain, σημειώνοντας ότι από το 2021 και μετά επιστρέφουν στην Ελλάδα μηχανικοί, που είχαν μεταναστεύσει τα χρόνια της κρίσης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι τα τρία τελευταία χρόνια έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα έργων, ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι φιλοπεριβαλλοντικά. Υπογράμμισε ότι έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα ύψους 8 δισ. ευρώ και έχουν συμβασιοποιηθεί – που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται – έργα ύψους 3,2 δισ. ευρώ. Και τόνισε ότι τα έργα της πράσινης μετάβασης έχουν κεντρικό πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης.
Σημείωσε ότι αυτό το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων έχει στόχο να γίνει η χώρα μας ένας σύγχρονος κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Υπογράμμισε ότι κεντρική θέση έχουν στο σχεδιασμό αυτό τα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, τα οποία υπηρετούν ένα διπλό στόχο. Αφενός, μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και αφετέρου τη στρατηγική της Κυβέρνησης να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Συνδέουμε όλα τα μεγάλα λιμάνια μας με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν επιτέλους στη χώρα μας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες logistics», είπε και πρόσθεσε:
«Φανταστείτε Θεσσαλονίκη, Καβάλα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όλα να συνδέονται. Αυτό είναι, όχι απλά το σχέδιο, είναι κάτι που ήδη προχωράμε».
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ειδικότερα ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει πύλη των Βαλκανίων και υπογράμμισε ότι τα έργα υποδομής διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, αναδεικνύοντας το σημαντικό γεωπολιτικό της ρόλο.
«Με τις πρόσφατες εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε αυτές τις μονάδες FSRU στην Αλεξανδρούπολη», τόνισε, επισημαίνοντας ότι προχωρά και το project της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην πολιτική της Κυβέρνησης για τη μείωση των ρύπων και την αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι μεγάλο μέρος των 1.300 νέων λεωφορείων, που θα αρχίσει να παραλαμβάνει η χώρα σταδιακά από το 2023, θα είναι ηλεκτροκίνητα και όλα τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών.
Διαβάστε επίσης:
Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία: Η μεταβατική κυβέρνηση – Ο αλ-Τζολάνι όρισε γυναίκα υπουργό
- ΤτΕ: Στα €18,66 δισ. αυξήθηκε το ταξιδιωτικό πλεόνασμα, με τις εισπράξεις να υπερβαίνουν τα €20 δισ.
- ΤΑΙΠΕΔ: 9,5 εκατ. ευρώ στην ΤΕΚΑΛ για την αποκατάσταση του Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias
- ΔΕΠΑ Εμπορίας: Κομβικός Πυλώνας της Πράσινης Μετάβασης