Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ανακοίνωσε πως εντός ημερών θα υπογραφούν άμεσα οι συμβάσεις για τις αρχαιολογικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Λάρισας με το Βόλο και τον Περιφερειακό Αλεξανδρούπολης.

Πρόκειται για συμβάσεις κομβικής σημασίας η αξία των οποίων ανέρχεται συνολικά στα 172,8 εκατ. ευρώ. Τα έργα αναβαθμίζουν σημαντικά τις σιδηροδρομικές και τις οδικές υποδομές της χώρας. Μέσω αυτών θα ενισχυθεί ο ρόλος της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κλάδου για τη μεταφορά εμπορευμάτων και  φορτίων όχι μόνο στα Βαλκάνια, αλλά και τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, η προς υπογραφή σύμβαση αξίας 54 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ/ WEBUILD / HITACHI RAIL STS / HITACHI Rail, έχει να κάνει με έργα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές και ανάδειξη των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.

Ο Υπουργός τόνισε πως επιτέλους προχωράει ένα σημαντικό έργο για τη συμπρωτεύουσα μέσω του οποίου θα βελτιωθούν οι μετακινήσεις και θα αποκτήσουν πιο «πράσινο» χαρακτήρα. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω των συνεχών προσφυγών πολιτών και φορέων με πρόσχημα τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου.

Πλέον, τόσο με την απόφαση του ΚΑΣ όσο και με την έγκριση του ΣτΕ το έργο προχωράει και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής για τα τέλη του 2023 παραμένει εφικτός διατηρώντας τα αρχαία και συνεχίζοντας με τα απαραίτητα έργα.

Λάρισα-Βόλος

Το δεύτερο προς υπογραφή έργο αξίας 82,8 εκατ. ευρώ  αφορά στην ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση, το σύστημα ECTS καθώς και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου, το οποίο και θα φέρει εις πέρας η Intrakat.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, επισήμανε πως πρόκειται για ένα έργο, το οποίο δίνει σημαντικές ελπίδες τόσο για την πορεία των έργων υποδομών στη χώρα μας όσο και για τον τρόπο με τον οποίο δρα ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα.

Καθώς εντός οκτώ μηνών, όχι μόνο προκηρύχθηκε το έργο, αλλά και υπεγράφη. Πρόκειται για μία τομή στις διαγωνιστικές διαδικασίες, η οποία αναδεικνύει την προσπάθεια του Υπουργείου καθώς και την αγαστή συνεργασία του Δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Θέτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη βάση για μία αγαστή συνεργασία χωρίς τις παθογένειες του παρελθόντος, δηλαδή των συνεχών προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών και το ΣτΕ, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις στη δημοπράτηση και την υλοποίηση απαραίτητων υποδομών στη χώρα μας.

Περιφερειακός Αλεξανδρούπολης

Ο Περιφερειακός Αλεξανδρούπολης αφορά στη σύνδεση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού με την Εγνατία Οδό και τον κάθετο άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Το κόστος υλοποίησης του έργου ανέρχεται στα 36 εκατ. ευρώ και ανάδοχος θα είναι η ΤΕΚΑΛ.

Πρόκειται για ένα έργο πνοής για την περιοχή της Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σημασία του λιμανιού της περιοχής. Το οποίο, μάλιστα, μέσω του νέου πακέτου έργων αξίας 4 δισ. ευρώ για τη διασύνδεση των εθνικών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα αποκτήσει κομβική σημασία στον κλάδο των logistics.

Καθώς προωθείται η διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο. Επιπλέον, είναι πιθανό να γίνει η διασύνδεση με τη Βουλγαρία. Γεγονός και το οποίο θα επιτρέψει τη διασύνδεση με τη Νοτιοανατολική Ευρώπη καθώς και τη μεταφορά των εμπορευμάτων προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης

Καραμανλής: Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έγινε ποτέ στην χώρα

ΕΡΓΟΣΕ: Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι διαγωνισμοί για έργα 4,7 δισ. ευρώ