ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στο προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Τα μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα της χώρας» παρέστησαν και μίλησαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης.
«Στη Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο η καρδιά της Μακεδονίας, είναι και η καρδιά της παράταξης μας, είναι εδώ όπου στην ουσία η παράταξή μας έχει πολύ βαθιές ρίζες», τόνισε ξεκινώντας την ομιλία του και πρόσθεσε ότι ακούγοντας τον Πρωθυπουργό θυμήθηκε κάτι που έχει ακούσει από τον ίδιο τον ιδρυτή της ΝΔ, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Στην πολιτική υπάρχουν δύο δρόμοι. Υπάρχει ο εύκολος δρόμος των μεγάλων υποσχέσεων, των μεγάλων λόγων και υπάρχει ο δρόμος της συνέπειας, της δουλειάς και των έργων. Και τόνισε ότι η Κυβέρνηση έχει επιλέξει το δεύτερο δρόμο.
Ξεδιπλώνοντας τη μεγάλη βεντάλια του προγράμματος υποδομών, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα για έργα και ακόμη χειρότερα, υπήρχαν έργα τα οποία ήταν μπλοκαρισμένα.
Αναφέρθηκε στην επίσκεψη μαζί με τον Πρωθυπουργό πριν δύο ημέρες στο Πάτρα – Πύργος, αλλά και στο ξεμπλοκάρισμα του ΒΟΑΚ, τον Ε65 και ένα έργο, που όπως σχολίασε «είχε καταντήσει ανέκδοτο για τη Θεσσαλονίκη», δηλαδή το Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε ολοκληρώσει το 85% της υποδομής και να υπολείπεται η πολύπαθη ιστορία του Σταθμού Βενιζέλου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, σημείωσε ότι: «Έγινε κάτι το οποίο γίνεται πολλές φορές στη χώρα και εδώ έγινε σε βαθμό υπερβολικό: Έγινε ένας απίστευτος διχασμός. Πολιτικοποίηση σε ένα ζήτημα που δεν έπρεπε να πολιτικοποιηθεί. Και ήρθαμε εμείς ως κυβέρνηση να δώσουμε τη λύση και να πούμε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι θέλουμε και Μετρό και αρχαία».
Τόνισε δε ότι η Κυβέρνηση έχει γνώμονα το σεβασμό, αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομίας.
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ίδιου του Πρωθυπουργού είναι ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023.
«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες», ξεκαθάρισε και πρόσθεσε: «Βλέπετε τις τελευταίες μέρες ότι πλατείες που παραδίδονται πίσω στους πολίτες, βλέπετε ότι ξεκινούν δοκιμαστικές λειτουργίες. Δεν θα δείτε όμως ποτέ τον Πρωθυπουργό, δεν θα δείτε ποτέ εμένα ή τον Υφυπουργό, να κάνουμε φιέστες. Όταν είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε το έργο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έρθει στη συμπρωτεύουσα και θα κάνει τα εγκαίνια».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών, με έργα οδικά και σιδηροδρομικά που βάζουν το λιμάνι της συμπρωτεύουσας στην πρώτη γραμμή.
«Η Θεσσαλονίκη γίνεται πλέον αυτό που όλοι θέλαμε εδώ και χρόνια: Η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γίνεται ένας κόμβος, ένα σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», δήλωσε.
Παράλληλα, σχολίασε: «Φανταστείτε ότι μιλούσαμε για σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα και δεν είχαμε κάνει το αυτονόητο. Δεν είχαμε συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με σιδηρόδρομο και με οδική σύνδεση. Λοιπόν τελειώσαμε με τις ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 είναι πραγματικότητα και κατασκευάζεται. Το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα είναι έτοιμο -διότι έχουμε αλλάξει τη διαδικασία παραγωγής σιδηροδρομικών Έργων με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, το δημοπρατήσαμε, θα το συμβασιοποιήσουμε μέσα σε 18 μήνες – και θα είναι έτοιμο το 2027».
Αναφέρθηκε επίσης στο flyover, που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
«Έχει να γίνει παρέμβαση στον περιφερειακό από τότε που ο πρωθυπουργός αυτής της χώρας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Λοιπόν αυτή η ιστορία με τα τελματωμένα έργα, με τα εργοτάξια που δεν τελειώνουν ποτέ, τώρα τελειώνει. Εμείς είμαστε η παράταξη που δεν λέμε μεγάλα λόγια, που εργαζόμαστε σκληρά και κάνουμε τα έργα αυτά πραγματικότητα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στον οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.
«Όλα αυτά τα έργα αλλάζουν τη Βόρεια Ελλάδα, όλα αυτά τα έργα δεν είναι αποσπασματικά. Δεν αυτοσχεδιάζουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι από το συνολικό προγραμματισμό έργων ύψους 13 δισ. ευρώ έχουν ήδη δημοπρατηθεί τα 7 δισ. και έχουν συμβασιοποιηθεί, δηλαδή έχουν εκκινήσει, τα 3,5 δισ. ευρώ.
«Μέσα σε τρία χρόνια, 3,5 δισ. ευρώ έργα. Το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Και να κάνουμε και μία σύγκριση εδώ, διότι εγώ προσωπικά έχω κουραστεί να δίνω απαντήσεις σε αυτό το παρεάκι της δήθεν ριζοσπαστικής αριστεράς: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σε τρία χρόνια έκανε 3,5 δισ. ευρώ έργα και συνεχίζει. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε πέντε χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ποτέ δεν τελείωσε», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Λοιπόν δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Η παράταξη του Κωνσταντίνου Καραμανλή, η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, βάζουμε ένα τέλος στα εύκολα και στα μεγάλα λόγια και μιλάμε πλέον με τα έργα μας».
Καραγιάννης: Στο πρόγραμμα έργων που έχει δρομολογήσει η Κυβέρνηση, την πρώτη θέση έχει η Θεσσαλονίκη
Ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, από την πλευρά του επισήμανε ότι στο συνεκτικό πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, που έχει δρομολογήσει η Κυβέρνηση, την πρώτη θέση την έχει η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα.
Ανέφερε ειδικότερα ότι «τη Θεσσαλονίκη αφορά περισσότερο από το ένα τρίτο του προγραμματισμού μας. Πάνω από 5 δισ. ευρώ έργα αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και πάντα ενταγμένα σε ένα προγραμματισμό σε ένα συνεκτικό σχέδιο, που υπηρετεί το συνολικό σχέδιο της Κυβέρνησης».
Ο κ. Καραγιάννης χαρακτήρισε το flyover ως την κορωνίδα των έργων στη Θεσσαλονίκη.
«Έχουμε προσωρινό ανάδοχο και μέχρι τα τέλη της χρονιάς ουσιαστικά θα έχουμε τα πρώτα εργοτάξια στην πόλη μας. Και μαζί με την ολοκλήρωση του Μετρό το 2023, ουσιαστικά με αυτά τα δύο πολύ μεγάλα έργα, θα αλλάξουμε όλο το χάρτη των κυκλοφοριακών μετακινήσεων στην πόλη», τόνισε.
Αναφέρθηκε επίσης στην οδική και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά και την οδική σύνδεση με τη Χαλκιδική.
Όσον αφορά στο τελευταίο, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε« ότι τελειώνει το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας και τόνισε ότι: Θα παραδώσουμε το έργο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα μας. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό το πράγμα, είναι από τις λίγες φορές, που συμβαίνει».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης: «Πρέπει να φύγουμε από τα ευχολόγια και τους μουσαμάδες. Αυτή η κυβέρνηση απαντά με μελέτες, διαγωνισμούς και εργοτάξια. Και αυτό πρέπει όλοι να το βγάλουμε προς τα έξω, για να μάθει ο καθένας Θεσσαλονικιός ότι αυτή η Κυβέρνηση πολεμάει για αυτή την πόλη ώστε να ξαναγίνει ουσιαστικά πρωταγωνίστρια έτσι όπως της αξίζει και όπως τόσα χρόνια είχε στερηθεί».
Διαβάστε επίσης:
Γεωργαντάς: Τη Δευτέρα ανοίγει η πλατφόρμα για δήλωση των αποθεμάτων σε πρώτες ύλες αγαθών
Δυνατότητες συνεργασίας της Νορβηγίας με τους Έλληνες εφοπλιστές