«Το ζήτημα δεν είναι μόνο να γίνει πιο αυστηρός ο ΚΟΚ, αλλά και να εφαρμόζεται από Δημοτική Αστυνομία και Τροχαία – Τριτοκοσμική η κατάσταση στα πεζοδρόμια της Αθήνας», τονίζει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ θα αυξηθεί με το νέο ΚΟΚ, ωστόσο θα πρέπει η Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων να διασφαλίσει και την εφαρμογή του, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσε η Βουλευτής Α Αθηνών Φωτεινή Πιπιλή για την κατάσταση στην πρωτεύουσα.

1

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης του νέου ΚΟΚ, που σύντομα θα κατατεθεί προς διαβούλευση, υπογραμμίζοντας ότι: «Αυτό που θα ήθελα να αποφύγω ως Υπουργός είναι νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Γιατί πολλές φορές ανανεώνουμε τον ΚΟΚ, τον εκσυγχρονίζουμε και κανένας δεν τον εφαρμόζει».

Ανέφερε ότι η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ είναι να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο και δεσμεύτηκε ότι το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ.

«Από εδώ και πέρα, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο θα δει και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους Δήμους, αλλά και στις Περιφέρειες που δυστυχώς δεν συνεργάζονται όπως πρέπει. Τα φαινόμενα διαφθοράς, που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης, έχουν να κάνουν με την ανικανότητα – λυπάμαι που το λέω – των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν το νόμο», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι τα πεζοδρόμια αποτελούν αρμοδιότητα του Δήμου Αθηναίων και συνέχισε: «Και ο Δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα. Η κατάσταση, που αυτή τη στιγμή επικρατεί στους δρόμους του δήμου Αθηναίων, θα έλεγα ότι είναι τριτοκοσμική για τα ΑμεΑ. Όχι απλά δεν τους διευκολύνει, αλλά τους δημιουργούμε και εμπόδια».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε επίσης ότι: «Ένα από τα ουσιαστικά και θεμελιώδη προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουμε στο πολιτικό σύστημα σε αυτή τη χώρα, δεν είναι αυτό της νομοθέτησης και της πρόβλεψης, αλλά της εφαρμογής των νόμων».

Διηγήθηκε μάλιστα ένα περιστατικό, του οποίου ο ίδιος υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας. «Την Κυριακή το βράδυ, έξω από το Μοναστηράκι, ταξιτζής να παρκάρει πάνω σε ράμπα ΑμεΑ, σε πολύ κεντρικό δρόμο. Και εγώ ο ίδιος κατέβηκα και του επισήμανα ότι αυτό που κάνει είναι απαράδεκτο. Η απάντηση του επαγγελματία οδηγού – και προς Θεού δεν λέω ότι όλοι οι ταξιτζήδες λειτουργούν με αυτό τον τρόπο – ήταν ότι αν έρθει κάποιος ανάπηρος και θα το μετακινήσω το όχημα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και τόνισε:

«Δυστυχώς όσο κι αν ο νομοθέτης αυστηροποιήσει τους κανόνες υπάρχει ένα ζήτημα. Το ζήτημα είναι ποιος θα εφαρμόσει αυτό το νόμο. Και εδώ βλέπουμε ότι τόσο η Δημοτική Αστυνομία όσο και η Τροχαία πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται, ειδικά στα ζητήματα των ΑΜΕΑ. Διότι αυτή τη στιγμή, το ζήτημα δεν είναι μόνο να νομοθετήσουμε αυστηρό πλαίσιο. Το ζήτημα είναι να εφαρμοστεί».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε επίσης ότι στο νέο ΚΟΚ θα ρυθμιστεί και το θέμα με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια, εξηγώντας ότι και εδώ θα χρειαστεί όμως η βοήθεια της Περιφέρειας, αρμοδιότητα της οποίας είναι να τοποθετηθούν.

Εκτίμησε ότι η προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ στις Γραμμές του Μετρό της Αθήνας είναι ικανοποιητική. Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στη Γραμμή 1 (Ηλεκτρικός), όχι μόνο για τα ΑμεΑ, αλλά για όλους τους επιβάτες, σημειώνοντας ότι ήδη προχωρά ο διαγωνισμός για την ανακαίνιση συρμών και την αγορά νέων.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα ΑμεΑ:

  • Θεσμοθετήθηκε η χορήγηση δελτίων στάθμευσης σε ΙΧ αυτοκίνητα γονέων ή παιδιών, αλλά και συζύγων ΑμεΑ.
  • Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα στο Μετρό και το Τραμ.
  • Στις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ για τις αστικές συγκοινωνίες, προβλέπεται ότι στα οχήματα, που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης των ΑΜΕΑ.
  • Συστήθηκε ειδική επιτροπή στο Υπουργείο, η οποία ασχολείται με την προσβασιμότητα των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
  • Στο νόμο 4850 του 2021 για τα διπλώματα οδήγησης, προβλέφθηκε μια σειρά ουσιαστικών μέτρων.
  • Προβλέφθηκε επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα ΑμεΑ, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

Καταλήγοντας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Το να αντιμετωπίσουμε στην πράξη τα προβλήματα για ΑμεΑ και να διαμορφώσουμε πραγματικά καλύτερες συνθήκες, ώστε αυτοί οι άνθρωποι να μην είναι αποκλεισμένοι μέσα στις ίδιες τις πόλεις, αποτελεί καθήκον όλων μας, αλλά και το δείκτη του πολιτισμού μας. Όπου μπορούμε θα κάνουμε παρεμβάσεις για να κάνουμε τη ζωή των συγκεκριμένων συνανθρώπων μας  καλύτερη. Και να μην ζηλεύουμε  άλλες χώρες της Ευρώπης».

Διαβάστε επίσης:

Eurostat: Στο 9% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο στην Ελλάδα