«Ο μετασχηματισμός του τομέα των Μεταφορών με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τη γενικότερη ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων, είναι μια αναγκαιότητα που δεν επιτρέπει καθυστερήσεις και αναβολές» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο Green Mobility, που συνδιοργανώνουν οι Drive Media Group και Dome Consulting, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του δήμου Αθηναίων και της UNESCO.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση υπενθύμισε ότι από το 2019 το υπουργείο Μεταφορών κινήθηκε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, ξεκινώντας σχεδόν από το μηδέν.

1

Πρώτος στόχος ήταν και είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων, Ι.Χ., ταξί, αστικές συγκοινωνίες. Με τα κίνητρα για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών Ι.Χ. και δίκυκλων το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε κοντά στο 7%, όπως είπε. Σε ό,τι αφορά τις δημόσιες μεταφορές σημείωσε «μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 θα παραλάβουμε τα πρώτα, από τα 1.300, νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά και CNG.Θα προκηρυχθεί και δεύτερος διαγωνισμός, για επιπλέον 300 λεωφορεία. Σκεφτόμαστε και σχεδιάζουμε, μαζί με το Ταμείο Ανάκαμψης, κατά πόσον θα πάρουμε και λεωφορεία υδρογόνου».

Ο δεύτερος στόχος είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε τη συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων για την τοποθέτηση φορτιστών κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, καθώς και το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για την τοποθέτηση φορτιστών στα αστικά κέντρα, λέγοντας πως από τα 58 σημεία φόρτισης που είχαμε το 2019, σήμερα έχουμε 1.746. «Σύμφωνα με το σχέδιο μας το 2025 θα έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης ώστε το 2030 να έχουμε φτάσει τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά» πρόσθεσε.

Τρίτος στόχος του υπουργείου Μεταφορών η μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στο Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη ψηφιακή εφαρμογή αποτελεί και την πρώτη ολοκληρωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας και μέσα στο επόμενο τρίμηνο, θα είναι διαθέσιμη και για κινητά τηλέφωνα».

Τέταρτος στόχος ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.

Υπενθύμισε ότι ήδη έχει εκδοθεί από τον Ιούλιο 2021 η ΚΥΑ, που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός στάθηκε και στην επάρκεια του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος, λόγω της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, αφού όπως είπε στην επόμενη δεκαετία σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα ξεπεράσουν τα 130 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να υπάρχουν στην Ευρώπη 65 εκατομμύρια σημεία φόρτισης, από τα 9 εκατομμύρια σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα.

Εκτίμησε πως η λύση του ζητήματος στη χώρα μας θα έρθει με το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης ενώ μια λύση που εξετάζει η κυβέρνηση είναι να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό δίκτυο κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Κλείνοντας τόνισε πως ζήτημα της ενεργειακής μετάβασης είναι σοβαρό και δεν έχουμε την πολυτέλεια να μεταθέσουμε αυτά τα ζητήματα για το μέλλον. «Επιτακτική ανάγκη να βρούμε λύσεις και νομίζω ότι η μόνη κυβέρνηση που μπορεί να βρει γρήγορα λύσεις είναι η δικιά μας».

Διαβάστε επίσης

ΣΕΠΕ: Διάκριση έξι εταιρειών στα «2022 WITSA Global Innovation and Tech Excellence Awards»