ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Θα έχουμε δημοπρατήσει νέα έργα αξίας 4 δισ. ευρώ μέχρι το Α΄ Εξάμηνο του 2023», δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε συνέδριο που αφορά τις υποδομές.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα όσα έχει πετύχει η υφιστάμενη ηγεσία του Υπουργείου σε διάστημα μικρότερο των τριών ετών. Τόνισε πως δε χρησιμοποιήθηκε καμία δικαιολογία για πιθανές καθυστερήσεις που θα προέκυπταν παρά το γεγονός ότι υπάρχουν συνεχείς κρίσεις από το 2020.
Αυτές είναι η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία, που δημιουργούν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και αυξάνουν κατακόρυφα το κόστος των κατασκευαστικών υλικών.
Τα μέτρα για τις τιμές των κατασκευαστικών υλικών
Ο Γιώργος Καραγιάννης επισήμανε πως για το μεγάλο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο οι κατασκευαστές, το Υπουργείο έχει προχωρήσει σε αναθεωρήσεις των τιμών, ενώ έχει ανακοινώσει πέντε μέτρα για την ανακούφιση του κλάδου.
Ωστόσο, πρόκειται για μία εν εξελίξει κρίση, την οποία η ηγεσία του Υπουργείου παρατηρεί και είναι έτοιμο να παρέμβει για να δώσει νέες λύσεις, εάν η κατάσταση αλλάξει προς το χειρότερο.
Πρόσθεσε, δε, πως σήμερα δημοσιεύεται σε ΦΕΚ η αναθεώρηση των τιμών για το Δ΄ Τρίμηνο του 2021, ενώ ετοιμάζεται και η αναθεώρηση για το Α΄ Τρίμηνο του 2022. Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από το Κοινοβούλιο η δέσμη των νέων μέτρων του Υπουργείου.
Οι αλλαγές για την επιτάχυνση των έργων
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στις αλλαγές που έχουν γίνει με στόχο τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τα δημόσια έργα και την επιτάχυνση της δημοπράτησης και της υλοποίησης έργων.
Το πρώτο ήταν η αλλαγή του προβληματικού, όπως τον χαρακτήρισε ο Γιώργος Καραγιάννης, νόμου περί δημοσίων συμβάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης..
Όσον αφορά τη δημοπράτηση και κυρίως την ωρίμανση των προς δημοπράτηση έργων αυτή επετεύχθη μέσω της υιοθέτησης του project management, την χρηματοδότηση των έργων μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων (ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις). Επιπλέον προχωρά και η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, καθώς δρομολογείται ήδη ένα έργο την στατική μελέτη των γεφυρών μέσω οπτικών ινών.
Επιπλέον, ένα νέο εργαλείο που αναμένεται να βελτιστοποιήσει την ωρίμανση νέων έργων είναι οι Πρότυπες Προτάσεις. Ο Υφυπουργός τόνισε πως μέσω του νέου νομοσχεδίου που ψηφίστηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, οι ιδιώτες θα μπορούν να προτείνουν καινοτόμα έργα και θα αναλαμβάνουν κάθε μελετητικό βήμα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα έργα να παραδίδονται στις αναθέτουσες αρχές έτοιμα προς δημοπράτηση.
Τι επιτυγχάνεται με τα μεγάλα έργα
Ο Γιώργος Καραγιάννης παρουσίασε τους στόχους, οι οποίοι επιτυγχάνονται μέσω των έργων που υλοποιούνται και θα δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον.
Αυτοί είναι κατά κύριο λόγο η αναθέρμανση της ελληνικής οικονομίας και η βελτίωση των αναπτυξιακών προοπτικών της, η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Αυτά κατά κύριο λόγο είναι το βόρειο τμήμα του Ε-65, ο ΒΟΑΚ, το μεγάλο πακέτο έργων αξίας 4,5 δισ. Της ΕΡΓΟΣΕ, το Πάτρα-Πύργος, η επέκταση της Γραμμής 3, η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης και το Flyover.
Διαβάστε επίσης: