Στη δέσμευση της κυβέρνησης να δώσει στην Κρήτη έναν σύγχρονο Βόρειο Οδικό Άξονα, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι και αναβαθμισμένες υποδομές, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

«Η κυβέρνησή μας έχει κάνει για τον ΒΟΑΚ και την Κρήτη συνολικά τα περισσότερα που έχει κάνει κυβέρνηση τις τελευταίες δεκαετίες. Ο ΒΟΑΚ, ένα όνειρο δεκαετιών για τη Κρήτη γίνεται πραγματικότητα από αυτή τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη» υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «εμείς δεν κάνουμε “μερεμέτια”, αυτά τα αφήνουμε σε άλλους. Εμείς κάνουμε τον νέο ΒΟΑΚ. Γίνεται μια δουλειά για την Κρήτη που δεν είχε γίνει για 30-40 χρόνια και είναι υπέρ όλων των Κρητικών. Δεν βάφουμε τα έργα ούτε πράσινα ούτε μπλε ούτε κόκκινα».

Ειδικότερα για την ευρεία νότια παράκαμψη του Ηρακλείου, ο κ. Καραγιάννης ήταν κατηγορηματικός τονίζοντας ότι «η πρόταση αφορά μια νέα χάραξη, ουσιαστικά ένα νέο έργο της τάξης των 320 ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις, που δεν προβλέπεται στα Τεύχη Δημοπράτησης, που είναι στον αέρα. Ουσιαστικά αυτή η πρόταση υποσκάπτει το σύνολο της Διαγωνιστικής διαδικασίας».

Τόνισε ότι «πρόκειται για μια νέα χάραξη, σε έναν νέο ΒΟΑΚ που έχει εξαιρετικά υψηλό κατασκευαστικό κόστος με πολλά χιλιόμετρα υπόγειων έργων και μεγάλες τεχνικές δυσκολίες» και διερωτήθηκε απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση «θεωρείτε ότι προτείνοντας σήμερα αυτό το έργο προσφέρετε υπηρεσίες στους Κρητικούς και τη προοπτική κατασκευής του ΒΟΑΚ;».

«Ο πλεονασμός υποσχέσεων δεν οδηγεί την κοινωνία στη σωστή κατεύθυνση. Έρχεστε μετά από τόσο καιρό που ξέρετε ότι το έργο προχωράει και ενώ έχουμε προχωρήσει με ένα συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο βασισμένο σε συγκεκριμένα κόστη και ενώ έχουμε πάρει Περιβαλλοντικούς Όρους για το νέο έργο και έχουμε καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρεμβάσεις στις παρακάμψεις των πόλεων, έρχεστε τώρα και μας λέτε να τα τινάξουμε όλα στον αέρα» πρόσθεσε.

Μάλιστα, επέκρινε «την αντίληψη που επικρατούσε για χρόνια, ότι λεφτά υπάρχουν για να κάνουμε ό,τι θέλουμε, όπως και όποτε το θέλουμε, με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα για τη χώρα».

«Τα λεφτά που πληρώνει ο ελληνικός λαός για τα δημόσια έργα, θα πρέπει να είναι ακριβώς όσα απαιτούνται προκειμένου να έχει άρτια και λειτουργικά συγκοινωνιακά έργα. Ούτε λιγότερα, γιατί εκπτώσεις σε τέτοια ζητήματα δεν χωρούν. Αλλά ούτε και περισσότερα, ιδιαίτερα σε συνθήκες σαν τη σημερινή όπου ο κόσμος δοκιμάζεται και το κοινωνικό κράτος διευρύνεται ώστε να στηρίξει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας» συνέχισε ο κ. Καραγιάννης.

Εξάλλου, διαβεβαίωσε ότι «στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν κλείνουμε τα αυτιά και δεν αρνούμαστε τις αλλαγές όπου είναι αυτές απαραίτητες, πάντα, όμως, διαφυλάσσοντας το δημόσιο συμφέρον και με γνώμονα τη βιωσιμότητα του έργου». Έτσι, αυτή την περίοδο επεξεργαζόμαστε τις ενστάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον κόμβο Παπαναστασίου και  την  περιοχή του Κακού Όρους και θα επανέλθουμε σύντομα με τις προτάσεις μας.

Σχετικά με τον οδικό άξονα που συνδέει το αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ, μήκους 18χλμ., ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι γίνεται τροποποίηση στην περιοχή της Ρωμαϊκής υδατογέφυρας σύμφωνα με τα όσα υπαγόρευσαν οι  Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Η νέα μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα κατατεθεί σύντομα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

«Θεωρούμε λοιπόν πως το ζήτημα που ανέκυψε θα κλείσει με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος αλλά και του αρχαιολογικού πλούτου της χώρας» υπογράμμισε.

«Με ευθύνη και ευθυκρισία, μακριά από λαϊκισμούς του παρελθόντος, συνεχίζουμε τη μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσει η Κρήτη σύγχρονο Βόρειο Οδικό Άξονα, σύγχρονο αεροδρόμιο και υποδομές που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από την υπόλοιπη χώρα και από αντίστοιχες στο εξωτερικό» τόνισε κλείνοντας.

Διαβάστε επίσης:

Κώστας Σκρέκας: Σχεδόν μηδενικές οι πιθανότητες για διακοπές ρεύματος- Πώς θα στηριχθούν τα νοικοκυριά

Καραμανλής: Επιτακτική ανάγκη να επεκτείνουμε τις δυνατότητες του δικτύου ηλεκτροκίνησης